Název:
Marketingová strategie neziskové organizace Světlo pro svět
Překlad názvu:
Marketing strategy of the non-profit organization Light for the World
Autoři:
Procházková, Lenka ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou uplatnění marketingu v neziskovém sektoru. Ve své obecné rovině hodnotí účelnost marketingu pro neziskovou organizaci a také specifika sociálního marketingu a jeho aplikovatelnost. Podrobněji jsou zmíněny některé marketingové nástroje a jejich využitelnost pro neziskový sektor. Získané teoretické poznatky jsou použity v praktické části práce, která je věnována neziskové organizaci Světlo pro svět. Organizace je v rámci praktické části představena a jsou na ni aplikovány marketingové postupy vymezené v teoretické části práce. Na základě jejich vyhodnocení jsou definovány silné a slabé stránky organizace a také příležitosti a hrozby pro ni specifické. Součástí práce je také marketingový výzkum, který vede k definování cílových segmentů v rámci dárců a dobrovolníků organizace a nastínění možných změn marketingového mixu pro dané segmenty.The master thesis is focused on marketing and its applicability in non-profit sector. In general, it evaluates the usefulness of marketing in a non-profit organization and also the specific issues of social marketing and its usage in this context. The various marketing tools are explained more closely. The theoretical findings are used in a practical part which is devoted to the non-profit organization Light for the World. After the presentation of the organization, the marketing practices defined in the theoretical part are applied. Based on a marketing analysis, the strengths and weaknesses of the organization are identified and the opportunities and threats are specified. A marketing research is also included and leads to an identification and description of the target segments of donors and volunteers and outlines the possible changes and own recommendations for marketing mix in the organization.
Klíčová slova:
marketing; marketingová strategie; nezisková organizace; marketing; marketing strategy; non-profit organization
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/30516