Název:
Image a identita značky - vybrané problémy
Překlad názvu:
Brand Image and Brand Identity - Selected Issues
Autoři:
Petráčková, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zaměřuje na budování silné značky prostřednictvím image a identity značky. Jedná se zejména o analýzu nejrůznějších faktorů, které ovlivňují jak image tak i identitu značky a vymezení jejich důležitosti pro budování silné značky. Velká pozornost je věnována jak hodnotě značky a s tím souvisejícím modelům hodnoty značky, tak také společenské odpovědnosti firem a novým trendům v řízení značek, jako je např. digitální marketing, vírální marketing, event marketing, ale také sponzoring. Provedený výzkum se zaměřuje na identifikaci image dvou nejhodnotnějších sportovních značek. V první řadě se jedná o značku Nike, jejíž image je následně porovnána s image značky Adidas. Na základě výsledků výzkumu je dále provedeno porovnání image značky Nike s identitou této značky, tedy tím, jak značka vidí sama sebe a jak si přeje být vnímána zákazníky.This thesis focuses on building strong brands through brand image and brand identity. Therefore, an analysis of various factors that influence both brand image and brand identity was carried out. The most important of these factors are brand value and related brand value models, corporate social responsibility, and new trends in brand management as for example digital marketing, viral marketing, event marketing and sponsorship. The aim of the performed research is to identify the image of two most valuable sports brands, Nike and Adidas. Based on the results the image of both brands is compared and furthermore, a comparison of the Nike's brand image with its identity is performed.
Klíčová slova:
Adidas; Hodnota značky; Identita značky; Image značky; Nike; Sportovní značka; Adidas; Brand identity; Brand image; Brand value; Nike; Sports brand
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14787