Název:
Strategie malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu
Překlad názvu:
Business strategy of small enterprise operating in retail trade
Autoři:
Čiháková, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je představit obchodní strategii malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu. Pozornost je nejprve věnována samotnému maloobchodu, jeho definici a také klasifikaci, jež používá Český statistický úřad. Tato problematika je doplněna o porovnání ekonomických ukazatelů velkých a malých firem činných v oblasti maloobchodu v České republice. Práce se dále zabývá strukturou maloobchodních firem a uvádí konkrétní příklady největších společností a aliancí operujících na českém trhu. Další část práce je potom zaměřena na obchodní strategii, jež tyto společnosti a aliance aplikují. Jejich obchodní strategie je následně konfrontována se strategií malé prodejny zapojené pod obchodní značku SPAR, které se věnuje hlavní část této práce. Základní fakta o prodejně a popis její strategie je doplněn o výzkum spokojenosti zákazníků s prodejnou.The main objective of the thesis is to deal with business strategy of a small company operating on retail trade market. First of all, retail trade as such is defined and its classification according to Czech Statistical Office is presented. In addition to this, important economic indicators of big vs. small retail enterprises in Czech Republic are confronted. The thesis also describes retail companies' business structure and lists examples of the biggest retail vendors and alliances on the Czech market. The other part of the thesis is concerned particularly with such companies and alliances, focusing on their business strategy. Finally, in the main part of the thesis, the strategy of big companies and alliances is faced with a strategy of a small retail outlet, which forms part of the international retail chain called SPAR. Basic facts about this retail outlet and description of its business strategy are completed by a research regarding the customers' satisfaction with the outlet.
Klíčová slova:
maloobchod; maloobchodní prodejna; obchodní strategie; business strategy; retail outlet; retail trade
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14443