Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 


Vyhodnocování chování spínacího přístroje během vypínání zkratového proudu
Fendrych, Martin ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
V práci som sa zameral na princíp zhášania elektrického oblúku v nízkonapäťových prístrojoch. Zvlášť som sa sústredil na problematiku magnetických vypínačov. Ďalej som spracoval po teoretickej stránke problematiku kontaktného systému pri magnetických vypínačoch. V praktickej časti práce som testoval nízkonapäťový modulárny istič typu 2 B a 10B. Testovanie prebiehalo v laboratóriu spínacích prístrojov. Pozoroval som pohyb kontaktu a elektrický oblúk, ktorý horel medzi ním a vodiacou stenou. Pozorovanie bolo zaznamenané pomocou vysokorýchlostnej kamery a osciloskopom. Zo získaných priebehov som vyhodnocoval dynamiku kontaktov, dĺžku elektrického oblúka a veľkosť jeho oblúkového napätia pre rôzne okamihy.

Simulace pohybu nabitých částic v elektrickém a magnetickém poli
Zavřel, Marek ; Kloc, Petr (oponent) ; Aubrecht, Vladimír (vedoucí práce)
V první části této bakalářské práce byla vysvětlena základní představa plazmatického stavu. V druhé části byly popsány pohyby elektricky nabité částice v různých konfiguracích elektrického a magnetického pole. Těmito pohyby jsou urychlování a vychylování elektricky nabité částice elektrickým polem, gyrace v magnetickém poli a driftový pohyb ve zkříženém elektrickém a magnetickém poli. Také byly popsány principy magnetického zrcadla a magnetické pasti. Ve třetí části byly popsány principy činnosti a obsluha simulačního programu, který je hlavním dílem této práce. Simulační program vykresluje trajektorie zmíněných pohybů nabitých částic v homogenních elektrických a magnetických polích.

Lévy walk kinetika nabitých částic fv modelu elektrostatické turbulence
Krlín, Ladislav ; Papřok, R. ; Svoboda, V.
Je diskutován možný pohyb typu Lévy-walk nabitých částic v modelu stacionárního a prostorově periodického potenciálu v homogenním magnetickém poli.

Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.

Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.

Výpočtové modelování dynamických projevů v kontaktu kola a kolejnice s obecnou geometrií kontaktních povrchů
Jandora, Radek ; Malenovský, Eduard (oponent) ; Schmidová, Eva (oponent) ; Janíček, Přemysl (vedoucí práce)
Při provozu kolejových vozidel vznikají na kolech a kolejnicích v důsledku opotřebení nerovnosti. Tyto nerovnosti pak ovlivňují silové působení v kontaktu kola a kolejnice a způsobují jejich další poškozování, způsobují hluk a vibrace a zvyšují riziko vykolejení. Pro studium chování v kontaktu kol a kolejnic byl vytvořen model, který simuluje pohyb zjednodušeného kolejového vozidla po trati a detailně studuje projevy na kontaktních plochách, přičemž uvažuje obecný tvar povrchů v kontaktu. K vyhodnocení kontaktních sil a dalších projevů je v modelu možné použít několika algoritmů, pro provedené studie byl použit algoritmus CONTACT založený na metodě hraničních prvků. Studie provedené v této práci byly čtyři: jízda vozidla s ploškou na kole nebo se zvlněním po obvodu kola, jízda vozidla po zvlněné kolejnici a průjezd obloukem. První tři zkoumaly chování při existujících nerovnostech, čtvrtá hledala příčinu nerovností, které vznikají v provozu. Výsledky studií s poškozenými povrchy v kontaktu ukázaly, že nejhorším typem nerovností je jakékoli zploštění, protože přináší ztráty kontaktu a následné rázové zatížení. Studie průjezdu obloukem naznačila, že příčinou opotřebení v oblouku, a to zejména oblouku s malým poloměrem, je kmitání vybuzené kvůli nerovnoměrné délce trajektorie vnitřní a vnější kolejnice.

Výpočtové modelování dynamických projevů v kontaktu kola a kolejnice s obecnou geometrií kontaktních povrchů
Jandora, Radek ; Janíček, Přemysl (vedoucí práce)
Při provozu kolejových vozidel vznikají na kolech a kolejnicích v důsledku opotřebení nerovnosti. Tyto nerovnosti pak ovlivňují silové působení v kontaktu kola a kolejnice a způsobují jejich další poškozování, způsobují hluk a vibrace a zvyšují riziko vykolejení. Pro studium chování v kontaktu kol a kolejnic byl vytvořen model, který simuluje pohyb zjednodušeného kolejového vozidla po trati a detailně studuje projevy na kontaktních plochách, přičemž uvažuje obecný tvar povrchů v kontaktu. K vyhodnocení kontaktních sil a dalších projevů je v modelu možné použít několika algoritmů, pro provedené studie byl použit algoritmus CONTACT založený na metodě hraničních prvků. Studie provedené v této práci byly čtyři: jízda vozidla s ploškou na kole nebo se zvlněním po obvodu kola, jízda vozidla po zvlněné kolejnici a průjezd obloukem. První tři zkoumaly chování při existujících nerovnostech, čtvrtá hledala příčinu nerovností, které vznikají v provozu. Výsledky studií s poškozenými povrchy v kontaktu ukázaly, že nejhorším typem nerovností je jakékoli zploštění, protože přináší ztráty kontaktu a následné rázové zatížení. Studie průjezdu obloukem naznačila, že příčinou opotřebení v oblouku, a to zejména oblouku s malým poloměrem, je kmitání vybuzené kvůli nerovnoměrné délce trajektorie vnitřní a vnější kolejnice.


Studium vlivu parametrů na pohyb elektrodových skvrn v modelu zhášecí komory elektrického přístroje
Fendrych, Martin ; Aubrecht, Vladimír (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Práca je zameraná na základné vlastnosti plazmy, problematiku vzniku elektródových škvŕn a elektrodynamickej sily pôsobiacej na elektrický oblúk. V praktickej časti bol navrhnutý a vyrobený parametrický model zhášacej komory. Pomocou optickej diagnostiky boli získané potrebné dáta pre analýzu pohybu elektródových škvŕn. Pohyb elektródových škvŕn bol analyzovaný z hľadiska veľkosti efektívnej hodnoty prúdu prechádzajúcej cez elektrický oblúk, veľkosti absolútneho tlaku v parametrickom modely zhášacej komory a vzájomnej vzdialenosti elektród.