Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Shape Optimization of the Machine Components due to Variability of Input Data
Sawadkosin, Paranee ; Jonák, Martin (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The objective of this Master’s thesis is to find shape optimal design based on min- imizing friction force of thrust bearing by using genetic algorithm(GA) which is one of an optimization toolbox in Matlab. Reducing the friction force of thrust bearing is one way of making shaft to decreasing friction losses. With four parameters of thrust bearing geometry number of segments(m), angle of running surface(), segment inner radius(R0), and segment outer radius(R1) substitute in Reynolds’ equation. In order to know friction force, it is necessary to generate a connecting variable, oil film thickness(h0) from loading capacity(W ) and revolution per minute(rpm). Friction power loss, as well as weight func- tion conclude the final shape optimization of thrust bearing: m = 7, = 0.1, R0 = 15 mm, and R1 = 20 mm.
Simulace porušení betonu pomocí nelokálního modelu
Květoň, Josef ; Vořechovský, Miroslav (oponent) ; Eliáš, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickými simulacemi trámců v tříbodovém ohybu pomocí nelokálního modelu. Model je použit k simulaci sady zatěžovaných trámců lišících se velikostí a hloubkou zářezu. Záměrem je identifikovat pro model takové parametry, které by zajistily shodnou odezvu v porovnání s experimentální sadou zkoušek provedených na Northwestern University. Parametry materiálu a váhové funkce jsou stanoveny také na základě intenzity energie uvolňované v tělese získané z předchozích výpočtů diskrétním modelem. Odezva vypočtená pomocí nelokálního modelu je porovnána s výsledky experimentů.
Shape Optimization of the Machine Components due to Variability of Input Data
Sawadkosin, Paranee ; Jonák, Martin (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The objective of this Master’s thesis is to find shape optimal design based on min- imizing friction force of thrust bearing by using genetic algorithm(GA) which is one of an optimization toolbox in Matlab. Reducing the friction force of thrust bearing is one way of making shaft to decreasing friction losses. With four parameters of thrust bearing geometry number of segments(m), angle of running surface(), segment inner radius(R0), and segment outer radius(R1) substitute in Reynolds’ equation. In order to know friction force, it is necessary to generate a connecting variable, oil film thickness(h0) from loading capacity(W ) and revolution per minute(rpm). Friction power loss, as well as weight func- tion conclude the final shape optimization of thrust bearing: m = 7, = 0.1, R0 = 15 mm, and R1 = 20 mm.
Simulace porušení betonu pomocí nelokálního modelu
Květoň, Josef ; Vořechovský, Miroslav (oponent) ; Eliáš, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickými simulacemi trámců v tříbodovém ohybu pomocí nelokálního modelu. Model je použit k simulaci sady zatěžovaných trámců lišících se velikostí a hloubkou zářezu. Záměrem je identifikovat pro model takové parametry, které by zajistily shodnou odezvu v porovnání s experimentální sadou zkoušek provedených na Northwestern University. Parametry materiálu a váhové funkce jsou stanoveny také na základě intenzity energie uvolňované v tělese získané z předchozích výpočtů diskrétním modelem. Odezva vypočtená pomocí nelokálního modelu je porovnána s výsledky experimentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.