Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas dětí staršího školního věku nejen v období koronavirové pandemie
HAVLOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá volným časem dětí staršího školního věku. Charakterizuje základní pojmy, které se pojí k danému tématu, tj. volný čas, volnočasová kompetence. Pozornost je věnována pojmu serious leisure v pojetí autora R. Stebbinse. Práce představuje výsledky vlastního výzkumného šetření v období koronavirové epidemie, realizovaného kvalitativní metodou, jakým způsobem děti vnímají a prožívají volný čas, zda směřují k volnočasové kompetenci a také zda změny ve společnosti kvůli koronavirové pandemii ovlivnily prožívání volného času dětí.
Způsoby trávení volného času dětí ve městě Rotava a vytvoření návrhu komunitního centra
Tomešová, Martina ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
V této diplomové práci je pozornost zaměřena na volný čas dětí ve městě Rotava. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem tráví volný čas děti ve věku 6 - 12 let ve městě Rotava. Dalším cílem je vytvoření návrhu komunitního centra. Teoretická část se zabývá tématem dětství v dnešním typu společnosti a pojmem volný čas. V této části je dále řešen volný čas dětí a jeho historická transformace, následně je přiblížen současný stav volného času dětí, který je doplněn o faktory ovlivňující tuto oblast. Další kapitola je věnována komunitě a komunitním centrům. Součástí diplomové práce je výzkumná část. Výzkumnou metodou byly zvoleny polostrukturované rozhovory doplněné nezúčastněným pozorováním na veřejném prostranství města. Další využitou výzkumnou metodou byla sekundární analýza dat. Z výsledků šetření je patrné, že nabídka volnočasových aktivit pro děti ve věku 6 - 12 let ve městě Rotava je nedostatečná a nevhodně koncipovaná. Velké množství dětí tráví svůj volný čas na veřejných prostranstvích nebo u elektronických médií.
Specifika volnočasových aktivit u žáků ZŠ.T.Šobra
MORAVOVÁ, Magdalena
Diplomová práce se zabývá volným časem dětí navštěvující Základní školu Tomáše Šobra. Práce je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o volném čase dětí a mládeže, o činitelích ovlivňujících volný čas, jakými jsou rodina, výchova, škola, vrstevnické skupiny. Dále pojednává o specifikách prožívání volného času u dětí s výchovnými problémy. Na to pak plynule navazuje samostatná kapitola o rizikovém chování, které se nejvíce objevuje právě na ZŠTŠ. Praktická část představuje výzkum, který zkoumá, jak žáci 2. stupně ze Základní školy Tomáše Šobra tráví svůj volný čas. A zda zmiňování žáci mají zkušenost s rizikovým chováním.
Způsoby trávení volného času dětí ve městě Rotava a vytvoření návrhu komunitního centra
Tomešová, Martina ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
V této diplomové práci je pozornost zaměřena na volný čas dětí ve městě Rotava. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem tráví volný čas děti ve věku 6 - 12 let ve městě Rotava. Dalším cílem je vytvoření návrhu komunitního centra. Teoretická část se zabývá tématem dětství v dnešním typu společnosti a pojmem volný čas. V této části je dále řešen volný čas dětí a jeho historická transformace, následně je přiblížen současný stav volného času dětí, který je doplněn o faktory ovlivňující tuto oblast. Další kapitola je věnována komunitě a komunitním centrům. Součástí diplomové práce je výzkumná část. Výzkumnou metodou byly zvoleny polostrukturované rozhovory doplněné nezúčastněným pozorováním na veřejném prostranství města. Další využitou výzkumnou metodou byla sekundární analýza dat. Z výsledků šetření je patrné, že nabídka volnočasových aktivit pro děti ve věku 6 - 12 let ve městě Rotava je nedostatečná a nevhodně koncipovaná. Velké množství dětí tráví svůj volný čas na veřejných prostranstvích nebo u elektronických médií.
Vliv rodiny na utváření zdravého životního stylu dítěte s ohledem na geografické a generační faktory
JIŘINCOVÁ, Dagmar
Teoretická část práce seznamuje s hodnotou zdraví, se zdravým životním stylem, vývojovými etapami dětství, s významem rodiny pro dítě. Představuje význam životosprávy a zdravých stravovacích návyků v rodině, aktivního pohybu dětí, společného trávení volného času dětí s rodiči jako prevenci nemoci dětí a užívání drog. Uvádí výsledky výzkumné studie HBSC Health Behaviour in School- aged Children. Praktická část práce prezentuje použitou výzkumnou dotazníkovou metodu. Obsahuje statistické vyhodnocení získaných dat, jejich porovnání vzhledem k věku rodičů a místu bydliště rodin dotazovaných dětí. Odhaluje aktuální stav vlivů v rodinách na utvářející se životní styl dětí ve zkoumaných lokalitách v České republice.
Vliv některých rodinných okolností na využití volného času dítěte
MORAVCOVÁ, Markéta
Diplomová práce se soustředí na vymezení určitých charakteristik rodiny a jejich vliv na využívání volného času dítěte. Mezi tyto aspekty patří úplnost rodiny, postavení dítěte mezi sourozenci, vzdělání rodičů a sociální třídy rodičů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V prvním okruhu teoretické části se zabývám otázkou rodiny, složením rodiny podle počtu členů, popisuji rodiny z různých hledisek. Druhý okruh teoretické části práce pojednává o volném čase a výchově dětí mimo vyučování. Na teoretické poznatky navazuje praktická část mé práce, ve které jsem provedla výzkumné šetření. Zabývám se v něm otázkou, zda mohou mít uvedené aspekty rodiny vliv na způsob využívání volného času dítěte. Výsledky výzkumné sondy jsem demonstrovala pomocí grafů a tabulek v závěru práce.
Volný čas dětí a mládeže s tělesným a kombinovaným postižením při Dětském centru ARPIDA
CANDROVÁ, Marie
Práce zkoumá způsob trávení volného času dětí a mládeže s tělesným a kombinovaným postižením. Teoretická část popisuje základní pojmy týkající se postižení, systému ucelené rehabilitace a volného času a zabývá se specifiky dětí s tělesným a kombinovaným postižením ve volném čase. A pochopitelně charakterizuje zařízení Dětského centra ARPIDA, ve kterém byl prováděn kvantitativní výzkum. Ke sběru dat byla použita technika dotazníku. Respondenty byli rodiče dětí navštěvující Dětské centrum ARPIDA. Praktická část mapuje způsob trávení volného času klientů DC ARPIDA, zjišťuje spokojenost rodičů s činností centra a jejich informovanost o možných mimoškolních aktivitách pro děti s postižením mimo centrum.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.