Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Daňové zatížení zemědělské společnosti
KOUBOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce je zaměřena na daň z příjmu právnických osob, daně z nemovitostí, daň z přidané hodnoty, silniční daň a spotřební daň z minerálních olejů zemědělské společnosti. Jedním z témat je také uplatnění vrácení daně z minerálních olejů používaných pro zemědělskou prvovýrobu. Je zde popsána metodika výpočtu jednotlivých daní. Jednotlivé částky daní jsou zanalyzovány a porovnány. Porovnání jednotlivých částek daní a následné posouzení ukazuje, zda jsou jednotlivé částky daní stejné nebo se v průběhu času mění. Pro analýzu jsou použita data z období 2016-2018. Závěr práce spočívá v posouzení celkového daňového zatížení společnosti a odhadnutí změny pro následující období.
Daňové aspekty používání automobilu v podnikání
Jíša, Pavel ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Cílem této práce je shrnout především daňové aspekty používání automobilu v podnikání v ČR - z hlediska daně z příjmů, daně z přidané hodnoty a silniční daně. Zároveň se práce zaměřuje i na nedaňové povinnosti podnikatele jakožto provozovatele vozidla. Nechybí ani zhodnocení současné právní úpravy v ČR s možnými návrhy do budoucna. Nejzajímavějším daňovým aspektem je pak využití rozdílných daňových podmínek při dovozu automobilu z Dánska.
Automobil v podnikání
Formánek, Aleš ; Kozlová, Taťána (vedoucí práce) ; Střihavková, Eva (oponent)
Automobil provází podnikatele v podnikání dnes a denně. Cílem této práce je přiblížit podnikatelům právní, daňové a účetní prostředí, dotýkající se problematiky používání automobilů, ve kterém se musí pohybovat, a jehož mantinely by neměli opouštět. Teoretické situace, které mohou při používání automobilů v podnikání nastat, jsou doplněny možným praktickým řešením daňovým a účetním.
Perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU a dopady krize na automobilový průmysl
Maryško, Michal ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Láchová, Lenka (oponent)
Tato práce je věnována problematice zdanění provozu motorových vozidel, která je díky sílícímu vlivu dopravy na životní prostředí velmi aktuální. Doprava patří mezi 5 hlavních emitentů CO2 do ovzduší. Na celkových emisích se podílí skoro 16%, na silniční dopravu pak z toho samého celku připadá 7%. Proto Evropská Komise vymyslela a navrhla novou podobu zdanění provozu motorových vozidel. Tento návrh je založen na emisích CO2 a hmotnosti vozidel. Každá automobilka bude muset do roku 2012 dosáhnout svého specifického cíle. Emise by měli být sníženy na hranici 120 g/km. Dalším prostředkem v boji proti emisím škodlivin do ovzduší jsou emisní normy EURO, které stanovují závazné limity určitých druhů škodlivin pro nově vyráběná vozidla. Poté je věnována pozornost současné situaci v ČR. Funkci zdanění provozu motorových vozidel zde plní silniční daň doplněná o časové a výkonové zpoplatnění. V dnešní době ale světem třese hospodářská krize. Možná nejvíc je vidět právě na automobilkách, které musí vynaložit spoustu sil, aby se vůbec udržely na trhu. Závěrem se věnuji podporám, které musely být automobilovému průmyslu jako celku poskytnuty, aby přežil. Je důležité automobilový průmysl v této době podržet, jen v Evropě zaměstnává přes 12 milionů lidí a veřejné rozpočty plní celkově v průměru 360 biliony euro.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.