Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní úlohy na 2. stupni základní školy
GUBÁNI, Barbora
Ve své bakalářské práci se zabývám řešením slovních úloh na druhém stupni základní školy. Cílem mé práce je přiblížit různé způsoby řešení slovních úloh. Práci jsem rozdělila na dvě části. První část se zabývá teorií, kde vysvětlím, co jsou to slovní úlohy, jak se počítají a jaké máme typy slovních úloh. Druhá část je praktická, kde ukážu, jak se úlohy počítají a popřípadě porovnám jaký způsob řešení je pro daný typ úlohy snadnější.
Slovní úlohy v prvním a druhém ročníku základní školy
Weinzettel, Pavla ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bureš, Jiří (oponent)
NÁZEV: Slovní úlohy v prvním a druhém ročníku základní školy AUTOR: Pavla Weinzettel KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Tématem této diplomové práce jsou slovní úlohy pro první a druhý ročník základní školy. Práce se blíže zabývá slovními úlohami, které jsou publikovány v učebnicích nakladatelství Alter a Prodos. Cílem práce je analyzovat slovní úlohy v těchto učebnicích a klasifikovat je podle zvolených kritérií (kontext, metoda řešení, užití času, nestandardní slovní úlohy). Dílčím úkolem práce je porovnat analýzu slovních úloh v učebnicích, které žáci používají, se slovními úlohami, které jsou tito žáci schopni sami vytvořit. Výsledky práce poukazují na důležitost role učitele ve výuce matematiky. Učitel by měl k učebnicím přistupovat kriticky a snažit se slovní úlohy v učebnicích obohatit o chybějící typy ze všech analyzovaných hledisek. Zařazením takových typů úloh, které v učebnicích chybí, učitel zvyšuje zájem žáků na jejich řešení a předchází vytváření formalismů. Práce ukazuje nástroje, které může učitel použít v praxi pro hodnocení učebnic a pro dílčí diagnostiku žáka z hlediska míry jeho chápání pojmu slovní úloha. KLÍČOVÁ SLOVA: slovní úloha, typy zadání slovních úloh, analýza učebnic

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.