Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bipartismus americké žurnalistiky na příkladu mediálního obrazu voleb do Kongresu v roce 2022
Strnad, David ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Charvát, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce zpracovává téma vztahu americké žurnalistiky a politiky, konkrétně se zabývá stranickou inklinací mainstreamových médií k republikánům, či demokratům. Představuje obecné mediální i politické teorie, které následně aplikuje na konkrétní rámec vývoje vztahu americké politické a mediální scény. Pro úplnost zpracovávaného tématu bylo třeba popsat i termíny z politické teorie, neboť studovaný fenomén ve své podstatě obnáší mediální i politický rozměr. Práce také vychází z hypotézy představené ve Čtyřech teoriích tisku, která tvrdí, že média odrážejí společenský, tedy i politický systém, v němž působí. Kromě pojmů jako mediální bias, agenda-setting či framing je tak pojednáváno i o bipartismu či studiu vztahu médií a politiky. Práce nabízí též přehledy historického vývoje amerického stranictví i médií ve vztahu k politice. Dělení amerických médií do dvou skupin podle inklinace k jedné ze stran práce dokazuje nejen představením analytických projektů, které tento jev v současnosti studují, ale i vlastním výzkumem. Kvantitativní obsahová analýza s kvalitativními prvky v období dvou týdnů před americkými kongresovými volbami v roce 2022 a dvou týdnech po nich zkoumá a srovnává obsahové a žánrové zastoupení online verzí CNN a Fox News, včetně analýzy tonality článků a framingu témat....
Třetí strany a jejich programy v politickém systému USA
Chejn, Tomáš ; Kotábová, Věra (vedoucí práce) ; Dopieralla, Jakub (oponent)
V práci se budeme věnovat fenoménu amerického politického systému, třetích stran a jejich programů. Spojené státy americké jsou typickým příkladem prezidentského a dvoustranického systému, a tudíž jsou třetí strany poněkud spoře zastoupeným tématem. Přestože jsou v některých případech poměrně schopné zamíchat s výsledky prezidentských voleb, nebo mít efektivní vliv na změny v programech hlavních politických stran a podle každoročního průzkumu Gallupova ústavu je 60 % američanů nakloněno představě třetí silné strany v americké politice. V našem výzkumu se budeme soustředit na pět amerických třetích stran a jejich programové platformy. Průzkum je založen na teoretickém přístupu k americkým hlavním stranám, které jsou, díky systému dvou stran a většinovému volebnímu systému, nuceny rozšířit rozsah svých platforem, aby získali širokou podporu voličů ve velmi diverzifikovaném elektorátu. Oproti tomu třetí strany jsou typické svým specifickým zaměřením na konkrétní problém, který byl zpravidla ignorován hlavními stranami. Naše hypotéza je, že pokud chtějí třetí strany získat relevantní podporu elektorátu, jejich programová platforma by měla mít, vedle specifického zaměření, také podobný rozsah jako agendy hlavních stran. Zároveň pokud chtějí získat pozornost elektorátu pomocí svého specifického zaměření,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.