Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potravinové zásoby českých domácností
Medová, Daniela
Medová, D. Potravinové zásoby českých domácností. Diplomová práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá charakteristikou spotřebitelského chování souvi-sejícího s nákupy potravin do zásoby u českých domácností. V práci jsou identifi-kovány potraviny, které české domácnosti nakupují do zásoby, kde je spotřebitelé skladují, jejich motivace si dělat potravinové zásoby a faktory, které ovlivňují veli-kost potravinových zásob. Dále je zde uvedena velikost spotřeby a výdajů českých domácností za potraviny, velikost potravinového odpadu a nejčastější důvody vyhození potravin. Charakteristika vznikla za pomoci zpracování primárních a sekundárních dat. Primární data byla sbírána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 319) a strukturovaných rozhovorů (n = 20). Na základě výsledků z tohoto výzkumu, jsou navrhnuta doporučení pro obchodníky i spotřebitele, kte-rá povedou ke snížení potravinového odpadu.
Dopady změn sazeb DPH u potravin v zemích EU
Pokorná, Lenka
Tato diplomová práce je zaměřená na zkoumání dopadů rozložení daňového břemene/benefitu na prodávajícího a kupujícího při změnách sazeb DPH u potra-vin v zemích Evropské unie, v období let 2010 až 2016. Hlavním cílem práce je právě stanovení relativních hodnot daňové incidence pro spotřebitele a výrobce v jednotlivých zemí EU, a následně určit obecný model tohoto rozložení. Pro řeše-ní byla použita metoda měření daňového dopadu v okamžiku změny sazby daně pomocí vzorců. Bylo zjištěno, že v zemích EU je v průměru daňové břemeno do-padající na kupujícího ve výši 66 %. Kupující získá také v průměru vyšší daňový benefit ve výši 58 %. Toto zjištění je přínosem pro tvůrce daňové politiky při je-jich rozhodování.
Chování spotřebitelů na trhu potravin v období ekonomického růstu v ČR
Křížová, Ivana
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu potravin v období ekonomického růstu. Cílem práce je popsat změny chování spotřebitelů a identifikovat faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu potravin. V práci jsou popsány vývojové trendy makroekonomických ukazatelů týkajících se ČR, příjmy domácností, výdaje na základě účelu a spotřeba potravin českých domácností. Zdrojem informací pro tuto práci je také dotazníkové šetření poskytující podklady pro identifikaci faktorů ovlivňující spotřebitele při nákupu masa a masných výrobků, pekárenských výrobků, mléka a mléčných výrobků. Dalším zdrojem jsou hloubkové rozhovory, které výsledky dotazníku rozšiřují a nabízí podrobnější obraz problematiky. Výsledky nakonec mohou být využity obchodníky nebo producenty potravin.
Chování zákazníka na trhu potravin v ČR na příkladu firmy Globus
Hájek, Pavel ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá chováním zákazníků na trhu potravin v ČR. Pozornost je věnovaná především jejich reakci na slevové letákové kampaně. Diplomová práce popisuje reálné cenové akce maloobchodní společnosti Globus a analyzuje chování zákazníků, které se od daných akcí odvíjí. Věnuje se také konceptu zlepšení reakce na chování zákazníků. Díky tomuto konceptu by mohlo být dosaženo efektivnější realizace slevových letákových kampaní.
Změny snížené sazby DPH u potravin a jejich dopady na subjekty v ČR
Švancarová, Šárka
Diplomová práce se zabývá změnami snížené sazby DPH u potravin a jejich dopady na subjekty v ČR. Literární přehled vysvětluje základní pojmy v oblasti DPH, blíže se pak věnuje problematice daňové incidence a jejím důsledkům. Pozornost je zde rovněž věnována trhu potravin a principům, které na něm fungují. V další části probíhá kvantifikace skutečného vývoje snížené sazby daně z přidané hodnoty a jejího vlivu na rozložení daňového břemene. Cílem diplomové práce je stanovit míru rozložení daňového břemene, vzniklého v důsledku změn snížené sazby DPH uvalené na potraviny v ČR v rámci maximální možné délky časové řady, mezi kupující, prodejce a výrobce a srovnat tyto výsledky s teoretickými předpoklady o rozložení daňového břemene mezi těmito subjekty. Dílčím cílem práce je zhodnotit, jak zjištěné rozložení ovlivní jednotlivé skupiny spotřebitelů.
Propagace značky vybrané firmy na trhu potravin
VORÁČEK, Tomáš
Cílem diplomové práce je analyzovat, v rámci spotřebního družstva Jednota České Budějovice, vnímání značky a účinnost reklamy na maloobchodním trhu potravin segmentovaném podle velikosti sídel. Navrhnout případnou změnu postupu při propagaci značky (značek).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.