Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Johánková, Renata ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie při řešení úloh rovnicového typu a v závislosti na tom i jejich úspěšnost řešení. Do skupiny, která je vyučována tradičně, byli vybráni ti žáci 4. a 5. ročníku ZŠ, kteří při výuce používají učebnice řady Alter. Do druhé skupiny ti žáci 4. a 5. ročníku, kteří při výuce používají učebnice od autorů Hejný a kolektiv. Na základě dvou předexperimentů byly vybrány a formulovány úlohy pro samotný experiment. Součástí experimentu jsou i rozhovory s vybranými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úloh
Chápání vztahu části a celku u žáků na druhém stupni základní školy
Sojková, Tereza ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou porozumění žáků na druhém stupni základních škol tématu Celek a jeho část. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je zaměřena na souhrn znalostí a dovedností žáka, které mají zvládnout na konci určitého období ve sledovaných tematických okruzích matematiky na základní škole. V druhé kapitole jsou vymezeny jednotlivé etapy a mechanismy poznávacího procesu žáka v matematice. Třetí kapitola je zaměřena na metody výuky matematiky, jsou zde popisovány např. rozdíl mezi formálním a neformálním poznatkem a transmisivní a konstruktivistický způsob vyučování. Ve čtvrté a páté kapitole specifikuji různá vyjádření vztahu celku a jeho části. Praktická část obsahuje rozbory rozhovorů konkrétních učitelů, kteří ve své výuce používají odlišné metody výuky, testové šetření aplikované s žáky učitelů, s nimiž byl rozhovor veden, a analýzu učebnic, které vybraní učitelé používají při výuce matematiky. Součástí práce je vyhodnocení rozhovorů s vybranými učiteli, které vypovídají o vztahu učitelů k jednotlivým didaktickým postupům, a testového šetření, které obsahovalo standardní a nestandardní úlohy zaměřené na celek a jeho část. Výsledky testů potvrzují, že konstruktivistický způsob výuky pozitivně ovlivňuje poznávací proces žáka v tématu Celek a...
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Johánková, Renata ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie při řešení úloh rovnicového typu a v závislosti na tom i jejich úspěšnost řešení. Do skupiny, která je vyučována tradičně, byli vybráni ti žáci 4. a 5. ročníku ZŠ, kteří při výuce používají učebnice řady Alter. Do druhé skupiny ti žáci 4. a 5. ročníku, kteří při výuce používají učebnice od autorů Hejný a kolektiv. Na základě dvou předexperimentů byly vybrány a formulovány úlohy pro samotný experiment. Součástí experimentu jsou i rozhovory s vybranými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úloh

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.