Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.
Vztah vědy a umění ve filosofii Jana Patočky
Dvořanová, Natálie ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Cílem této bakalářské práce bude prozkoumání Patočkova pojetí vědy a umění jakožto dvou způsobů chápání reality, a jejich vzájemného vztahu. Nejprve se zaměřím na představení pozice, ze které Patočkovy úvahy vycházejí - tj. z rozdělení dvou epoch: umělecké a estetické, kdy první odhaluje duchovní pravdy a druhá subjektivní a individuální svět umělce a díla. Estetická epocha začíná v 19. století a váže se tudíž na dobu vědecko-technickou. Věda podle Patočky poskytuje nástroje (a jazyk) pro odhalení pravd objektivních avšak zároveň omezujících. Ovlivňuje veškeré aspekty života, od chápání člověka jako takového po sociální, ekonomické, politické a v neposlední řadě ovlivňuje i právě vědecký přístup k umění. Zároveň ale moderní a současné umění vyjevuje právě pravdy subjektivní a individuální. Nicméně takto se projevuje pouze v době vědecko-technické. Tento vzájemný vztah bude předmětem zkoumání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.