Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori v ekumenické katechezi.
Bandhauer, Petra ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Muchová, Ludmila (oponent) ; Macek, Ondřej (oponent)
Práce se zaměřuje na nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori a jeho zakotvení v křesťanské katechezi. Prvním krokem v práci Petry Bandhauer je porovnání přístupu Marie Montessori s přístupem klasika pedagogiky u nás - J. A. Komenským. Dalšími kroky jsou prostudování principů metody Montessori se zaměřením se na náboženskou výchovu, popis její recepce v pedagogice v Německu a v Československu v době 20.-40. let 20. století a potom od let 50. Zvláštní pozornost je věnována realizaci náboženské výchovy Montessori v Katechezi Dobrého pastýře a v katechezi Godly Play, které jsou podrobně popsány. Některé z nejvíce problematických názorů Marie Montessori jsou zde předloženy a po hlubším seznámení se s pohledy teologických antropologů Wolfharta Pannenberga a Karla Rahnera jsou zhodnoceny pro naši současnou praxi. Práce se obrací k aktuální praxi, proto přináší porovnání stavu praxe Katecheze Dobrého pastýře a Godly Play v Německu a v České republice ve snaze popsat jejich potenciál pro formování religiozity dětí v křesťanské společnosti v ekuméně. V souvislosti s přikloněním se autorky práce ke katechezi Godly Play vznikl návrh katechetického materiálu, jehož textový výběr je v příloze práce. Příloha obsahuje také některé vybrané citáty z Montessori textů.
Nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori v ekumenické katechezi.
Bandhauer, Petra ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Muchová, Ludmila (oponent) ; Macek, Ondřej (oponent)
Práce se zaměřuje na nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori a jeho zakotvení v křesťanské katechezi. Prvním krokem v práci Petry Bandhauer je porovnání přístupu Marie Montessori s přístupem klasika pedagogiky u nás - J. A. Komenským. Dalšími kroky jsou prostudování principů metody Montessori se zaměřením se na náboženskou výchovu, popis její recepce v pedagogice v Německu a v Československu v době 20.-40. let 20. století a potom od let 50. Zvláštní pozornost je věnována realizaci náboženské výchovy Montessori v Katechezi Dobrého pastýře a v katechezi Godly Play, které jsou podrobně popsány. Některé z nejvíce problematických názorů Marie Montessori jsou zde předloženy a po hlubším seznámení se s pohledy teologických antropologů Wolfharta Pannenberga a Karla Rahnera jsou zhodnoceny pro naši současnou praxi. Práce se obrací k aktuální praxi, proto přináší porovnání stavu praxe Katecheze Dobrého pastýře a Godly Play v Německu a v České republice ve snaze popsat jejich potenciál pro formování religiozity dětí v křesťanské společnosti v ekuméně. V souvislosti s přikloněním se autorky práce ke katechezi Godly Play vznikl návrh katechetického materiálu, jehož textový výběr je v příloze práce. Příloha obsahuje také některé vybrané citáty z Montessori textů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.