Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konference čs. tanečních umělců 1950
Bartoš, Josef ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá I. celostátní konferencí československých tanečních umělců v Brně ve dnech 28. a 29. března 1950 na základě stenografického zápisu jejího průběhu. Pro rozsáhlost záznamu se zaměřuje na nejdiskutovanější témata konference, a to na stav dobové taneční scény a reakce na dobová díla, nově ustanovené státní školství, problematiku vyučovacích metod, soukromá taneční studia, odbornost pedagogů tance, fluktuaci tanečníků mezi divadly, lidový tanec jako inspirační zdroj a na literaturu o tanci. Autor analyzuje proslovy účastníků a zařazuje je do širšího kontextu doby, konfrontuje je s informacemi o dobovém tanečním dění u nás, repertoáru souborů a o jednotlivých osobnostech. Názory a myšlenky účastníků konference dokumentují proces formování nových ideologických postojů ve sféře tanečního umění u nás po roce 1948, odhalují osobní stanoviska jednotlivých osobností. Ukazuje se v nich dvojaký vztah taneční obce k vznikajícímu státnímu školství spolu s požadavkem na zrušení soukromých studií, střety mezi představiteli výrazového tance a baletu a užití jejich metodiky při školení tanečníků, problematika sociálního a existenčního postavení tanečníků, hledání nového baletního repertoáru a jeho uměleckých východisek.
Moderné tanečné smery a ich vplyv na súč asnú tanečnú techniku
Bigošová, Viktória ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; OPAVSKÁ, Andrea (oponent)
V záverečnej diplomovej práci sa zaoberám históriou moderných tanečných techník, ich princípmi a pojmami ktoré sa s týmto obdobím spájajú. Taktiež si predstavíme významné osobnosti tohto obdobia. V ďalšej kapitole si priblížime podmienky vzniku súčasného tanca a pojmy s ktorými som sa najčastejšie stretla v tanečnej praxi. Štvrtá kapitola je venovaná konkrétnym pedagógom, s ktorými sme sa stretli počas štúdia na Akadémii múzických umení. Rozoberieme si konkrétne tréningové jednotky a pokúsim sa nájsť súvislosti a vplyv moderných techník na ich prácu. V poslednej kapitole si zhrnieme ako moderné techniky vplývajú na vývoj súčasného tanca, čo majú spoločné a akú úlohu a postavenie má tanec v dnešnej spoločnosti.
Minimalismus, invence v současné taneční tvorbě
Stupecká, Kateřina ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Pojmenování toho, co chápeme pod pojmem taneční minimalismus, je obsahem této práce. K jasnému záměru mi pomohlo zmapování cesty minimalismu obecně až po fakt, jak minimalismus mění myšlení. Předkládám informace o krajních osobnostech stojících u zrodu, dobové souvislosti a to převážně ve smyslu hledání a objevování nového způsobu tvorby a s tím související změnu celkového postoje k umění. Nejpodstatnějším měřítkem je změna, která přináší nový způsob myšlení nejen umělce, ale také diváka. Hlouběji pronikám do způsobu práce významných tvůrců, kteří vlastním způsobem s minimalismem pracují či ho dokonce vytváří. V popředí stojí inspirace hudební a její pronikání a impulzy, které přináší do taneční oblasti. Minimalistické principy rozkládám na obecné a jdoucí až k myšlenkám filozofickým. Práce se také zabývá základní esencí minimalismu - časem, který působí na pozorovatele v jeho nové a dosud nepoužívané podobě meditativně až transcendentálně.
Neutrální maska Jacquese Lecoqa
Holba, Ondřej ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; CAPKO, Štefan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou užití neutrální masky při přípravě herce ve 20. století se zaměřením na metodiku Jacquese Lecoqa. Práce se zabývá také porovnáním Lecoqovy neutrální masky s neutrálními maskami jiných divadelníků a zkráceně je zde popsán stav neutrality a význam masky jako takové.
Festival PAN
Kasprzyk, Tomáš ; HALAŠ, Adam (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Bakalárska práca Festival PAN vznikla za účelom akademického spracovania Festivalu pantomímy a pohybových divadiel PAN v Liptovskom Mikuláši a jeho 20 rokov existencie. Práca sa zľahka dotýka osobnosti zakladateľa a hlavného organizátora festivalu Miroslava Kasprzyka a jeho Štúdia pantomímy Kasprzyk, ktoré sa PANu účastnilo súťažne a neskôr sa stalo neoddeliteľnou súčasťou organizačného tímu festivalu. Informácie o histórii PANu som čerpal z archívu Miroslava Kasprzyka, festivalových bulletinov v elektronickej a tlačenej podobe. Najcennejším zdrojom pre moju bakalársku prácu bola anketa, ktorú som rozoslal v elektronickej podobe Štúdiu pantomímy Kasprzyk, dlhoročným, ale aj novým lektorom festivalu, účastníkom, pedagógom zo základných umeleckých škôl, ktorí pravidelne chodia na PAN súťažiť a učiť sa na workshopy a niekoľkým profesionálom, ktorí sú pre deti inšpiráciou do budúcna.
Mim na operní scéně
Kukuczková, Anna ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje využití mima na operní scéně. Shrnuje historická fakta, která hovoří o propojení opery a pantomimy. Obsahuje výčet některých operních děl, jejichž součástí pantomima je. A to jak v historii opery, tak na dnešních českých operních scénách. Zahrnuje také osobní zkušenosti autorky, které se tohoto tématu dotýkají.
Capoeira
Slezáková, Kristýna ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Disertační práce pojednává o brazilském kulturním fenoménu capoeira a jeho české, potažmo evropské podobě. Celý text je rozdělen na dvě základní části, historickou a antropologickou. Po úvodu popisujícím především motivace ke studiu capoeiry stojí pojednání o metodách výzkumu a jeho průběhu, na což navazují lingvistická vymezení užití portugalského pojmosloví. První díl antropologické části uvádí čtenáře do obrazu dějinného kontextu vývoje capoeiry v Brazílii, a následně v Evropě. Informace v tomto oddíle pocházejí především z písemných pramenů, tedy z již dříve prozkoumaných oblastí teorie capoeiry. Na popis evropského kontextu navazuje úsek věnovaný nástupu capoeiry do Česka, kde začíná zpracování poznatků z vlastního výzkumu. Text ústí do antropologického pojednání o procesech provázejících implantaci exotického fenoménu do evropských zemí a o důvodech, které k ní vedly. V poslední části se disertace věnuje důsledkům globalizace capoeiry a různým vlivům, které toto umění v novém prostředí změnily či rozvinuly. Práce přináší nejnovější poznatky z oblasti historie i současnosti capoeiry v rodné Brazílii stejně jako v Evropě a je současně prvním dílem na toto téma v Česku.
Tanec v současné japonské společnosti
Hayashi, Lucie ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; Švarcová, Zdenka (oponent)
Ve své disertační práci jsem se pokusila přiblížit postavení a vnímání tance v současné japonské společnosti z pohledu moderních metod tanečního výzkumu. Zaměřila jsem se na proměny postavení tance ve společnosti v průběhu 20. století a na počátku nového tisíciletí, především z hlediska profesionálního tanečního umění, jeho finanční i mediální podpory, vzdělání, povolání a společenské postavení tanečního umělce v oblasti různých tanečních žánrů. Kontext doplňuje zamyšlení nad současnými problémy japonské společnosti, které přístup národa k tanci do značné míry ovlivňují a sociologický průzkum ohledně vnímání tance z pohledu mladé generace, nechybí ani vhled do jazykového označování tance v současné japonštině.
Tanec aneb cesta k obrazu
Jandová, Markéta ; Turečková, Hana (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Tanec a výtvarné umění jsou obecně považované za dvě nezávislé umělecké formy. Jejich působnost se však prolíná, jsou si navzájem inspirací a dohromady jsou schopny vytvářet harmonický celek. Tato práce je výsledkem nahlédnutí do umělecké činnosti Jacksona Pollocka a Anny Teresy De Keersmaeker, a díky kterým se porovnává akční malba s choreografií. Oba tvůrčí procesy spojuje společná cesta tance, na jehož konci se nachází obraz. Text se snaží ukázat malíře, který vstoupil na plátno a prostřednictvím gestické malby dospěl k obrazu a dále pohlíží na choreografii, jejíž proces je spojen s malbou a výsledek dojde ke stejnému konci jako u malíře ? vytvoří obraz. V závěru dochází ke konfrontaci s osobními choreografickými zkušenostmi autora, pracujícího na propojování výtvarného umění a tance skrze vlastní tvorbu.
Pravdivost v interpretaci
Rampáčková, Katarína ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DUKIČ, Ivana (oponent)
ABSTRAKT V tejto práci skúmam tri roviny témy: PRAVDIVOSŤ V INTERPRETÁCII. V prvej rovine sa pozerám na interpretáciu hereckú voči interpretácií tanečnej. Hovorím o improvizácií a tvorivej činnosti interpreta. Zaoberám sa fenoménom vnútorných obrazov. V druhej rovine pozorujem prácu choreografky Piny Bausch a choreografa Williama Forsytha. V súvislosti s Pinou Bausch uvažujem nad úlohou choreografa v post-modernej dobe. Ďalej približujem nový tanečný počítačový program Synchronous Objects vytvorený tanečným súborom Forsythe Company a Univerzitou v Ohio. Záverom mojej práce sa venujem hlavne vlastným skúsenostiam a subjektívnemu pohľadu práci choreografky. Nielen z pohľadu vzťahu: interpret ? choreograf, ale taktiež z pohľadu choreografa ako rozvíjajúceho sa jedinca.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.