Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Další vzdělávání pedagogů TO ZUŠ
Sikorová, Ivana ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování zájmu tanečních pedagogů o další vzdělávání formou dotazníkového průzkumu. Konkrétně se jedná o pedagogy tanečních oborů základních uměleckých škol (TO ZUŠ) působících ve Středočeském kraji a v Praze v letech 2014 - 2017. Odpovědi respondentů jsou shrnuty do dvou tematických okruhů, jeden představuje profil pedagoga, druhý pak zájem o další vzdělávání včetně informovanosti. Pro představu možností dalšího vzdělávání v letech 2014 - 2017 slouží souhrn seminářů a tanečních workshopů těchto vybraných pražských institucí - NIDV, NIPOS-ARTAMA, SE.S.TA a HAMU. Jasnější představu pak přináší popis a průběh dvou konkrétních vzdělávacích seminářů. Dále práce vymezuje požadavky na pedagoga TO ZUŠ a přestavuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV).
Korepetice hodin klasického tance
Brzková, Veronika ; TŘEŠŇÁK, Václav (vedoucí práce) ; RUSANOVYČOVÁ, Iryna (oponent)
V bakalářské práci se věnuji tématu Korepetice hodin klasického tance. V úvodu se zmiňuji o historii korepetice a korepetitora. Ve druhé kapitole se zaměřuji na vysvětlení obecných základních pojmů, které je nutné znát k pochopení dalšího textu. Dále chronologicky vyjmenovávám zásadní prvky hodiny klasického tance, popisuji jejich charakter včetně jejich hudebních požadavků. Poté následují příklady skladeb k prvkům ze třetí kapitoly. Pátá kapitola patří tématu komunikace pedagoga s korepetitorem a přesnému popisu zadání vazby (od jejího vzniku, přes zahájení cvičení, do ukončení vazby). Upozorňuji zde také na různé možnosti hudebního doprovodu a přikládám jejich návrhy provedení. V poslední kapitole se zaměřuji na alternativní možnosti hudebního doprovodu – CD nahrávky a hudební doprovod s mobilním telefonem. V přílohách uvádím příklady alb s tréninky klasického tance a příklady jednotlivých tanečních skladeb.
Jozef Fruček a Linda Kapetanea: umělecké uskupení Rootlessroot a výukový program Fighting Monkey
Čížek, Petr ; OPAVSKÁ, Andrea (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Hlavním cílem této magisterské práce je přiblížit osobnost Jozefa Fručeka a Lindy Kapetaney, jako tvůrce a pedagogy, kteří svým přistupem ovlivňují evropské umělecké dění. Velká část práce je věnována platformě Rootlessroot, prostřednictvím které realizují svou tvorbu a výzkumnému pohybovému programu Fighting Monkey, jenž je odrazem jejich pedagogického přístupu a způsobu uvažování. V jednotlivých kapitolách se pak podrobněji věnuji jednotlivým pilířům programu Fighting Monkey – Anatomii zranění, Architektuře zemětřesení a Anatomii událostí – a konkretizuji je na příkladech pohybových her.
Využití Labanovy analýzy pohybu v tanečně-pohybové výchově
Burešová, Edita ; DERCSÉNYIOVÁ, Lucie (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce stručně představuje osobnost tanečního umělce, teoretika a choreografa Rudolfa Labana a vybrané aspekty Labanovy analýzy pohybu. Pojednává o možnostech využití této analýzy v tanečně-pohybové výchově dětí a mládeže. Práce představuje také Labanovy názory na tanečně-pohybovou výchovu dětí různých věkových skupin a základní pohybová témata, se kterými lze ve výuce tance a pohybu pracovat. Stručně prezentuje Labanovy publikace týkající se pedagogické činnosti. Autorka reflektuje vlastní zkušenost s aplikací Labanovy analýzy pohybu, kterou absolvovala v rámci svého studia na HAMU v Praze a uvádí konkrétní návrhy aplikace Labanovy analýzy pohybu v edukační činnosti.
Možnosti aplikácie Feldenkraisovej metódy v tanci
Urbanová, Eva ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; KINSKY, Marie (oponent)
V tejto bakalárskej práci spracúvam rôzne možnosti aplikácie Feldenkraisovej metódy v tanci. Poznatky v tejto práci vznikli na základe troch rozhovorov s osobnosťami, ktoré majú profesionálne skúsenosti v oboch disciplínach (s tancom a tiež s Feldenkraisovou metódou). V závere práce zhodnocujem osobnú skúsenosť s tanečnou metódou Gaga a jej prirovnanie k Feldenkraisovej metóde.
Výuka moderního a současného tance na tanečních konzervatořích v České republice
Špačková, Michaela ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DRAPALÍKOVÁ, Alena (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala situací výuky moderního a současného tance na konzervatořích v České republice. Pro teoretické účely mé práce jsem použila dostupné oficiální zdroje a pro účely praktické jsem využila možnosti nahlédnout do některých vyučovacích hodin ve školním roce 2016/17 a z této zkušenosti jsem poté čerpala. Moderní a současný tanec se na většině konzervatoří podle oficiálních dokumentů vyučuje od 5. ročníku, z tohoto důvodu jsem se na plánovaných hospitacích zaměřila pouze na výuku v 5. – 8. ročníku. Hospitace jsem pomocí dotazníků doplnila o názory studentů a pedagogů na výuku moderního a současného tance. Díky všem získaným informacím jsem si mohla udělat svou vlastní představu o průběhu výuky na vybraných institucích a ty v práci popsat.
Spektrum a síť uměleckých tanečních škol v Praze mezi válkami
Beneš, Ladislav ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Bakalářská práce podává přehled o vzniku a působení tanečních škol vyučujících výrazový tanec a klasický balet v období mezi první a druhou světovou válkou v Praze. V práci volně navazuji na absolventskou a semestrální práci. V prvé části mapuji z dostupných materiálů metodiku výuky v jednotlivých školách. Ve druhé části se zabývá geografickou lokací sídel škol v Praze a jejich případnými přesuny v průběhu času. Třetí část zpracovává organizační aspekty výuky - termíny výuky, četnost hodin, podávání přihlášek, školné a kurzovné a věkové rozpětí žáků ve školách. Dále se zabývám aktivitami škol na veřejnosti a uvádím příklady školních představení, vystupování žáků v divadelních inscenacích, vystupování škol na čajích, spolkových a společenských akcích. V závěru se zabývám Výstavou tanec v československém umění a fotografii v Mánesu a s ní souvisejícími tanečními večery, kde se školy prezentovaly.
Profil a reflexe tanečního oddělení Julliard school
Červinka, Marek ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Profil a reflexe tanečního oddělení Juilliard School se nejprve stručně věnuje klíčovým událostem v dějinách klasického i moderního tance první poloviny 20. století a dále historii The Bennington School of the Dance, která je považována za předchůdce The Juilliard School. Po všeobecných informacích ohledně historie, vzdělávacích cílů a studijních programů The Juilliard School se zbytek práce detailně zaměřuje na její Taneční fakultu. Popisuje její historii, světoznámé pedagogy, studijní program a přijímací řízení. Všechny tyto informace společně s rozhovory, které poskytl český choreograf a pedagog Jarek Cemerek a současný student čtvrtého ročníku Brennan Clost, se staly podklady pro závěrečnou reflexi této fakulty. Ta obsahuje srovnání The Juilliard School s českým tanečním školstvím.
Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku
Lacková, Ivana ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Tématem práce je Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku. Cílem výzkumu bylo popsat zvláštnosti výuky hyperaktivních dětí s ohledem na taneční výuku. V první části je popsán syndrom ADHD. Jsou zde popsány zvláštní potřeby dětí s tímto syndromem s ohledem na výchovu. Druhá část je zaměřena na praktickou taneční hodinu dětí s ADHD. Je zde popsána ukázková taneční hodina, která je založena na teoretických poznatcích a zkušenostech odborníků. Výsledek výzkumu přinesl zjištění, že nabídka speciálních hodin je velmi omezená a je to velká škoda. V diplomové práci bylo zjištěno, že výuka se speciálním programem může pomoci dětem s ADHD a může být dobrým doplňkem ke standardní lékařské terapii.
Osnovy pro repertoár klasického tance
Judasová, Adéla ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Magisterská práce se zabývá doporučenými osnovami repertoáru klasického tance pro státní taneční konzervatoře. Na základě metodických osnov pro jednotlivé ročníky, je zde vypracován seznam variací, které jsou doporučené a vhodné pro výuku v daném ročníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.