Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Contermporary Dutch drama
Zbuzková, Andrea ; Krol, Ellen Jacoba (vedoucí práce) ; Sedláčková, Lucie (oponent)
Ve své diplomové práci se snažím přiblížit specifika současného nizozemského dramatu. Na základě teoretických děl Hanse-Thiese Lehmanna, Huga Bremse a Anjy Krans popisuji v první části své práce vývoj dramatu v Nizozemsku od roku 1969 až do přelomu tisíciletí, věnuji se stěžejním událostem, tendencím a charakteristice následujících období. Zabývám se termínem "postdramatické divadlo" a snažím se ho charakterizovat. Ve vývoji nizozemského divadla sleduji pak především proměnu spolupráce mezi dramatiky a divadelními skupinami a tematiku soudobých dramat. V druhé, praktické části své práce se pak na několika dílech čtyř vybraných nizozemských dramatiků (Esther Gerritsen, Rob de Graaf, Maria Goos, Gerardjan Rijnders) snažím zjistit, zda jsou v jejich případě myšlenky výše uvedených divadelních vědců a teoretiků platné (a pokud, tak do jaké míry). Stručně načrtnu obsah děl a vypíchnu jejich nejzásadnější tematiku. Při svých závěrech využívám informace získané z četby teoretických děl, novinových článků, recenzí, rozhovorů s umělci a konečně i z jejich dramat. V závěru své práce pak shrnuji poznatky získané na základě četby a analýzy v praktické části. Popisuji pozici nizozemských dramatiků na přelomu tisíciletí a vysvětluji, v jakém ohledu lze, a v jakém nikoli, tyto autory nazývat postdramatickými.
Četba pro ženy v časopise Lada
Kubínová, Eva ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá profilem beletrie publikované v časopise pro ženy Lada na přelomu 19. a 20. století. V rámci zvoleného reprezentativního vzorku šesti ročníků v průběhu dvacetiletého časového rozpětí, jež byl podroben důkladné excerpci, se zaměřuje na následující nejvýznamnější aspekty jednotlivých prozaických příspěvků: tematika, hlavní a vedlejší postavy, dějové zápletky, časová a prostorová dimenze příběhů, autorský styl, ladění próz a jejich tíhnutí k různým uměleckým směrům. Dalším hlediskem, které práce sleduje, je autorské zázemí, jeho proměny v čase a vliv na celkovou orientaci a podobu časopisu, jehož obecnou charakteristiku rovněž zahrnuje. Práce taktéž pojednává o hlubším myšlenkovém pozadí promítajícím se do jednotlivých próz. Vzhledem k tomu, že se období vydávání časopisu nachází na pomezí dvou odlišných historických epoch, práce dále usiluje o nalezení odpovědi na otázku, do jaké míry bylo autorské myšlení ovlivněno historicko-společenským dobovým kontextem, nakolik se autorky přiklánějí k moderním progresivním myšlenkám nově se utvářející společnosti 20. století a nakolik jsou jejich názory a smýšlení stále ovlivněny konzervativní morálkou a přetrvávajícími dobovými předsudky a stereotypy 19. století. Diplomová práce se rovněž snaží zjistit, do jaké míry jsou...
Contermporary Dutch drama
Zbuzková, Andrea ; Krol, Ellen Jacoba (vedoucí práce) ; Sedláčková, Lucie (oponent)
Ve své diplomové práci se snažím přiblížit specifika současného nizozemského dramatu. Na základě teoretických děl Hanse-Thiese Lehmanna, Huga Bremse a Anjy Krans popisuji v první části své práce vývoj dramatu v Nizozemsku od roku 1969 až do přelomu tisíciletí, věnuji se stěžejním událostem, tendencím a charakteristice následujících období. Zabývám se termínem "postdramatické divadlo" a snažím se ho charakterizovat. Ve vývoji nizozemského divadla sleduji pak především proměnu spolupráce mezi dramatiky a divadelními skupinami a tematiku soudobých dramat. V druhé, praktické části své práce se pak na několika dílech čtyř vybraných nizozemských dramatiků (Esther Gerritsen, Rob de Graaf, Maria Goos, Gerardjan Rijnders) snažím zjistit, zda jsou v jejich případě myšlenky výše uvedených divadelních vědců a teoretiků platné (a pokud, tak do jaké míry). Stručně načrtnu obsah děl a vypíchnu jejich nejzásadnější tematiku. Při svých závěrech využívám informace získané z četby teoretických děl, novinových článků, recenzí, rozhovorů s umělci a konečně i z jejich dramat. V závěru své práce pak shrnuji poznatky získané na základě četby a analýzy v praktické části. Popisuji pozici nizozemských dramatiků na přelomu tisíciletí a vysvětluji, v jakém ohledu lze, a v jakém nikoli, tyto autory nazývat postdramatickými.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.