Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy
Šalamova, Ildikó ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
NÁZEV: Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy. AUTOR: Ildikó Šalamova KATEDRA: Centum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je analýza souladu existujících právních norem platných pro rodinu a školství v oblasti různých forem úprav právních vztahů mezi školou povinným dítětem a jeho zákonnými zástupci po rozpadu manželství nebo rozchodu partnerů. Rozpad rodiny a následně institut svěření do výchovy a fenomén střídavé výchovy o nezletilého školou povinného žáka, významným způsobem ovlivňuje život školy a práci manažera školy. Analýzou a provedeným výzkumem jsem zjišťovala, do jaké míry se Zákon o rodině a Školský zákon v platném znění, vzájemně doplňují pro případy bezproblémové aplikace svěření dítěte do výchovy nebo střídavé výchovy v základní škole. Jakým způsobem zákonem daná povinnost vyplývající z jedné platné normy v každodenní aplikaci ovlivňuje instituci podléhající druhé právní normě. KLÍČOVÁ SLOVA: svěření do výchovy, střídavá výchova, společná výchova, povinná školní docházka, svěření do výchovy a škola
Střídavá péče v obvodu Praha 14
Hanušová, Miroslava ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá střídavou výchovou jako jednou z forem porozvodové výchovy. Informuje o nejdůležitějších právních předpisech upravujících nejen střídavou výchovu, ale i zájem dítěte a vztahy rodičů a dětí. V teoretické části přináší právní vymezení rozvodu a střídavé péče. Zabývá se faktory ovlivňujícími rozhodnutí soudu o střídavé péči a přináší informace o vývoji nálezů Ústavního soudu týkající se střídavé péče. V praktické části sleduje úspěšnost realizované střídavé péče v obvodu městské části Praha 14. Klíčová slova: Rodina, rozvod, porozvodová péče o děti, zájem dítěte, střídavá výchova
Střídavá péče v obvodu Praha 14
Hanušová, Miroslava ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá střídavou výchovou jako jednou z forem porozvodové výchovy. Informuje o nejdůležitějších právních předpisech upravujících nejen střídavou výchovu, ale i zájem dítěte a vztahy rodičů a dětí. V teoretické části přináší právní vymezení rozvodu a střídavé péče. Zabývá se faktory ovlivňujícími rozhodnutí soudu o střídavé péči a přináší informace o vývoji nálezů Ústavního soudu týkající se střídavé péče. V praktické části sleduje úspěšnost realizované střídavé péče v obvodu městské části Praha 14. Klíčová slova: Rodina, rozvod, porozvodová péče o děti, zájem dítěte, střídavá výchova
Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy
Šalamova, Ildikó ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
NÁZEV: Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy. AUTOR: Ildikó Šalamova KATEDRA: Centum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je analýza souladu existujících právních norem platných pro rodinu a školství v oblasti různých forem úprav právních vztahů mezi školou povinným dítětem a jeho zákonnými zástupci po rozpadu manželství nebo rozchodu partnerů. Rozpad rodiny a následně institut svěření do výchovy a fenomén střídavé výchovy o nezletilého školou povinného žáka, významným způsobem ovlivňuje život školy a práci manažera školy. Analýzou a provedeným výzkumem jsem zjišťovala, do jaké míry se Zákon o rodině a Školský zákon v platném znění, vzájemně doplňují pro případy bezproblémové aplikace svěření dítěte do výchovy nebo střídavé výchovy v základní škole. Jakým způsobem zákonem daná povinnost vyplývající z jedné platné normy v každodenní aplikaci ovlivňuje instituci podléhající druhé právní normě. KLÍČOVÁ SLOVA: svěření do výchovy, střídavá výchova, společná výchova, povinná školní docházka, svěření do výchovy a škola
Zdravotně sociální dopady střídavé péče na dítě mladšího školního věku
KRÁSNÁ, Jana
Sociální dopady střídavé péče na dítě mladšího školního věku V současné době je rozvod považován za velmi dobré řešení jakéhokoliv nesouladu v manželství. Považuji proto za velmi potřebné se zabývat především dětmi, které z rozvedených rodin pocházejí, protože právě oni jsou rozpadem rodiny zasaženy nejvíce. Jsou to právě děti, které si většinou ze všeho nejvíce přejí, aby měly rodinu jako dříve a hlavně aby i nadále měly oba svoje milované rodiče, otce i matku a neztratily je. Ve své bakalářské práci jsem se proto zaměřila na problematiku střídavé péče. Tato možnost se v soudní praxi objevila před 13 lety novelou zákona o rodině, jejím smyslem je zachovat dítěti i nadále přítomné oba rodiče a širší rodinu. Tento způsob péče by tedy měl co nejvíce vycházet z potřeb dítěte. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou dopady střídavé péče na dítě mladšího školního věku, také zda je střídavá péče naplňuje potřeby dítěte lépe než výhradní péče jednoho rodiče. Mezi dotazovanými jsem také zjišťovala, co považují za pozitiva a co za negativa střídavé péče. Dotazovanými byli pracovníci orgánů sociálně právní ochrany dětí jednotlivých měst České republiky, dále psychologové a rodiče, kteří se střídavou péčí mají zkušenosti. Pro sběr dat jsem použila metodu kvantitativní distribuce anonymních dotazníků, které byly sestaveny z otázek, jež jsem měla připraveny pro rozhovor. Tímto se tedy zasílané dotazníky velmi podobají rozhovorům. Z výsledků výzkumu, které byly vyhodnocovány kvalitativní metodou tedy vyplývá následující: Jako pozitivní dopad střídavé péče je dotazovanými považováno zachování obou rodičů. Naopak jako negativní dopad je hodnoceno časté stěhování a nestabilní prostředí pro dítě. Nejčastěji užívaný a osvědčený interval pro střídání je interval týdenní. Za pozitiva střídavé péče je považována především aktivní přítomnost obou rodičů na výchově dítěte, a také jeho lepší připravenost pro partnerský život a lepší zvládnutí rozvodu. Jako negativní je opět označována častá změna prostředí pro dítě. Dále z výsledků vyplývá, že potřeby dítěte by měly být díky střídavé péči naplněny podobně jako je tomu v rodině.
Rozvodové situace rodin s dětmi školního věku, z pohledu odborníků, zabývajících se rozvodovou problematikou.
MIKULOVÁ, Radka
Počet rozvedených rodin se neustále zvyšuje a česká společnost tyto rodiny s nezaopatřenými dětmi tolerantně akceptuje. Dnes již víme, že rodina se dvěma rodiči plná násilí je pro dítě mnohem horší, než kdyby žilo pouze s jedním rodičem. Psychosociální vývoj dětí vyrůstajících v neúplných rodinách tak nemusí být negativně poznamenán. Přesto je ale ve většině případů rozpad manželství, ve kterém jsou přítomny děti, chápán jako zátěžová a frustrující situace. A všichni zúčastnění se pak musí vyrovnat především se selháním a životní ztrátou. Cílem práce bylo zmapovat postoje pracovníků oddělení sociálně-právní ochrany dětí, manželských či rodinných poraden, krizových či intervenčních center a dalších odborníků, k rozvodové situaci rodin s dětmi školního věku. Dílčími cíly pak bylo zmapovat názory pracovníků na problematiku střídavé výchovy, zkušenosti odborné veřejnosti s rodinnou mediací a zjistit, zda jsou odborníkům nabízeny možnosti rozšiřujícího vzdělávání. Názory odborníků, byly zjišťovány pomocí dotazníkového šetření, které probíhalo během měsíců ledna, února a března. Náhodně bylo distribuováno 415 dotazníků. Výzkumný vzorek pak tvořilo 99 navrácených dotazníků. Nebyly prokázány výrazné rozdíly v postojích kategorií odborníků k problematice střídavé výchovy. Rozvodová mediace byla považována za vhodný způsob řešení rodinných sporů. Z výzkumu také vyplynulo, že jsou odborné veřejnosti nabízeny dostatečné možnosti dalšího vzdělávání. Podle oslovených odborníků jsou neúplné (rozvedené) rodiny schopny zabezpečit zdárný vývoj dítěte. Názory odborné veřejnosti se tak shodovaly především v tom, že každou rozvodovou situaci je třeba vždy posuzovat s individuálním přístupem.
Střídavá výchova po rozvodu a její vliv na členy rodiny
RUBEŠOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala problematikou výchovného prostředí nezletilých dětí po rozvodu manželství jejich rodičů. Zaměřila jsem se na střídavou výchovu, která znamená, že dítě je svěřeno v určitém časovém období do výchovy jednoho rodiče a v dalším stejném časovém období do výchovy druhého rodiče. Institut střídavé výchovy byl zaveden do soudní praxe v ČR v roce 1998 novelou zákona o rodině. Střídavá výchova není stále příliš využívána a názory odborníků na vhodnost střídavé výchovy se někdy liší. Při zajišťování střídavé výchovy jsou kladeny vysoké nároky na rodiče i jejich děti. Cílem práce bylo zjistit, jak střídavá výchova funguje v konkrétních rodinách s nezletilými dětmi školního věku a zda jsou s ní rodiče i děti spokojeni. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké intervaly střídání pobytů jsou nejčastěji využívané a zda má střídavá výchova vliv na docházku do školy a na komunikaci mezi členy rodiny. Zvolenou metodikou byl kvalitativní výzkum, využila jsem metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru. V rámci výzkumu byly prováděny rozhovory s rodiči a jejich dětmi v pěti rodinách se střídavou výchovou. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že v oslovených rodinách funguje střídavá výchova již několik let a členové rodiny projevili ve většině případů spokojenost. Při střídání pobytů jsou nejčastěji využívané týdenní intervaly a nejčastějším dnem přechodu dětí od jednoho rodiče ke druhému je pátek. Dále jsem zjistila, že při střídavé výchově lze při spolupráci rodičů bez větších problémů zajistit docházku dětí do školy. Členové rodin se shodli v tom, že jsou schopni spolu dobře komunikovat. Výsledky práce by mohly být využity při poskytování poradenské činnosti rodinám v rozvodu. Informace o zkušenostech s fungováním střídavé výchovy by mohly pomoci dalším rodičům, kteří o této formě úpravy poměrů v rodině uvažují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.