Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Errors in the Usage of Prepositions in Advanced EFL Learners with Spanish as L1
Todorova, Mina ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Luef, Eva Maria (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést kontrastivní mezijazykovou analýzu u pokročilých španělských mluvčích angličtiny. Konkrétně se práce zaměřuje na jejich chybování v užití předložek "in", "at" a "on". Data jsou čerpána ze španělské části korpusu LINDSEI, jež obsahuje 50 rozhovorů s pokročilými mluvčími angličtiny. K získání všech výskytů výše uvedených slov jsme použili aplikaci AntConc. Výsledky jsme vložili do excelových souborů, kde se následně provedlo značkování. Po oddělení všech předložek a posouzení správnosti jejich užití jsme se pokusili určit, do jaké míry jsou chyby následkem transferu z mateřského jazyka mluvčích. Kritériem zde byla existence doslovné paralelní struktury ve španělštině. Získali jsme následující chybovost: "in" - 11,1 %, "at" - 8,5 %, "on" - 41,2 %. Nesprávné užití bylo vždy výrazně častější než to nadbytečné. Potvrdilo se, že jsou mezi sebou tyto tři předložky často zaměňovány, což je do značné míry zapříčiněno mateřským jazykem žáků. Jeho vliv je nejvýraznější v případě předložky "on" a nejméně zřetelný v případě "at". U celé řady studentů jsme zaznamenali několik stále se opakujících chyb. Ačkoli nejsou výrazně závažné z toho hlediska, že by vedly k nedorozumění, je příhodné, aby se jimi vyučující výslovně zabývali. Klíčová slova: mluvený jazyk, žákovský jazyk,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.