Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ďáblové, lidožrouti a jiní outsideři (Současné francouzské divadlo pro děti a mladé publikum)
Preslová, Natálie ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Horký, Luděk (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři obraz současného francouzského divadla určeného dětem a mladému publiku. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich se zabývá současnou francouzskou dramatikou pro toto publikum, jejím stavem, proudy a tendencemi, které popisuje na příkladech jednotlivých dramatických textů, které vznikly v posledních dvaceti letech, včetně těch nejnovějších. Druhá část práce se věnuje podobám současného francouzského divadla pro děti a mladé publikum, představuje nejvýznamnější režiséry a jejich přístupy k tvorbě pro toto publikum. Skrze tyto dva pohledy na danou problematiku se práce snaží představit fenomény a specifika francouzského divadla pro děti, také ve srovnání s tímto typem divadla v České republice. Pro lepší představu toho, jakou pozici má současné francouzské divadlo pro děti v rámci francouzské kultury a jaké vlivy ho formovaly, je součástí práce také stručná historie tohoto divadla ve Francii. Autorka vychází z řady monografií a vědeckých prací, z osobní zkušenosti s francouzským divadlem pro děti, z poznatků z řady navštívených francouzských konferencí, týkajících se tohoto tématu, a také z pracovní stáže v Théâtre de Villeneuve.
Mísení realistických a antiiluzivních postupů v současném divadle
Píza, Ludvík ; MUSILOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; AUGUSTOVÁ, Zuzana (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším charakterizovat některé z možných způsobů prolínání realistických a antiiluzivních prostředků v současném divadle, konkrétně na příkladech inscenací Mýcení Krystiana Lupy a Regulace intimity Jiřího Havelky. Obsáhlejší část práce sestává z analýzy románu Mýcení Thomase Bernharda a Lupovy jevištní adaptace. V obou případech se zaměřuji na celkovou kompozici děl, práci s časoprostorovými rovinami a princip zpřítomňování času. Cílem komparace je popsat základní shodné a rozdílné rysy románu a inscenační koncepce, jež je založena na performativním modelu. Druhou část práce tvoří analýza inscenace Regulace intimity, kde se primárně soustředím na koncept veřejné zpovědi. Zde si kladu za cíl poukázat na vědomou hru s dvěma protichůdnými principy, zachováním autentičnosti sdělení a divadelní konvencí, a na estetický prožitek, který diváku vědomí hry skýtá. V závěru se pokouším shrnout vybrané inscenační principy, jež poukazují na možnosti mísení realistických a antiiluzivních prvků, které se nemusejí striktně vylučovat, ale mohou se posilovat, koexistovat a organicky přecházet jedno do druhého.
Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza
Štrom, Jakub ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; NEZNAL, Vít (oponent)
V bakalářské práci Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza se zabývám způsobem, jakým divadelní skupina Handa Gote Research & Development pracuje s vybranými divadelními složkami, na základě čehož může vznikat divadelní syntéza nového druhu. V práci se zabývám auditivní, vizuální a textovou složkou díla Handa Gote. V samostatných kapitolách pak jednotlivé složky popisuji. Celý popis se zakládá na důkladné analýze viděných představení a záznamů. Této práci předchází krátký úvod, shrnující dějiny vnímání divadelní syntézy od idey Gesamtkunstwerku, přes významné české teatrology a estetiky Otakara Hostinského, Otakara Zicha a Jana Mukařovského, až po současnou teorii postdramatického divadla. V závěru práce pak shrnuji poznatky, k nimž jsem zkoumáním jednotlivých složek došel a pokouším se stanovit, v čem by nová divadelní syntéza v díle Handa Gote mohla spočívat.
Ďáblové, lidožrouti a jiní outsideři (Současné francouzské divadlo pro děti a mladé publikum)
Preslová, Natálie ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Horký, Luděk (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři obraz současného francouzského divadla určeného dětem a mladému publiku. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich se zabývá současnou francouzskou dramatikou pro toto publikum, jejím stavem, proudy a tendencemi, které popisuje na příkladech jednotlivých dramatických textů, které vznikly v posledních dvaceti letech, včetně těch nejnovějších. Druhá část práce se věnuje podobám současného francouzského divadla pro děti a mladé publikum, představuje nejvýznamnější režiséry a jejich přístupy k tvorbě pro toto publikum. Skrze tyto dva pohledy na danou problematiku se práce snaží představit fenomény a specifika francouzského divadla pro děti, také ve srovnání s tímto typem divadla v České republice. Pro lepší představu toho, jakou pozici má současné francouzské divadlo pro děti v rámci francouzské kultury a jaké vlivy ho formovaly, je součástí práce také stručná historie tohoto divadla ve Francii. Autorka vychází z řady monografií a vědeckých prací, z osobní zkušenosti s francouzským divadlem pro děti, z poznatků z řady navštívených francouzských konferencí, týkajících se tohoto tématu, a také z pracovní stáže v Théâtre de Villeneuve.
The poetics of Rudolf Sloboda in Astorka Korzo '90 Bratislava
Hladká, Tereza ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Šebová, Soňa (oponent)
Cieľom tejto práce je predstaviť prozaika Rudolfa Slobodu a jeho kľúčovú spoluprácu s divadlom Astorka Korzo '90 v Bratislave. Umelecký štýl tohto divadla je postavený na hrane medzi humorom a vážnosťou. Groteskné situácie plynú zo spontánneho herectva, ktoré je založené na podobnom princípe vyvažovania týchto protikladov. Táto práca sa zameriava na analýzu kreatívneho dialógu medzi autorom Rudolfom Slobodom a režisérom Jurajom Nvotom. Herečka Zita Furková požiadala Rudolfa Slobodu, aby hru Armagedon na Grbe napísal ako monodrámu priamo pre ňu, príchodom Juraja Nvotu vznikla dlhšia hra pre viac postáv. Furková stvárňuje hlavnú protagonistku Kláru, ktorá je postavená na autorových spomienkach na vlastnú matku. Práca je rozdelená do šiestich kapitol. Prvá kapitola sa zameriava na osobnosť Rudolfa Slobodu ako uznávaného prozaika a rodiaceho sa dramatika. Druhá kapitola sa zameriava na anti-hrdinstvo Slobodových prozaických, ale i dramatických protagonistov, a skúma koncept hrdinstva v dráme deväťdediatych rokov dvadsiateho storočia. Tretia kapitola sa zameriava na vznik samotného textu Armagedon na Grbe, a počiatok tvorivej spolupráce medzi dramatikom Slobodom, režisérom Nvotom a herečkou-iniciátorkou Zitou Furkovou. Štvrtá kapitola interpretujedramatický text hry, piata kapitola sa zameriava na samotnú...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.