Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Tvorba pomůcek pro rozvoj senzorických funkcí a testování jejich použitelnosti u dětí předškolního věku
Looney, Bernadeta ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Vondrová, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bernadeta Looney Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová Konzultant práce: Bc. Monika Šťastná Kohoutová Název bakalářské práce: Tvorba pomůcek pro rozvoj senzorických funkcí a testování jejich použitelnosti u dětí předškolního věku Abstrakt bakalářské práce: Cílem této bakalářské práce je navrhnutí a tvorba pomůcek pro rozvoj senzorických funkcí, a také otestování jejich použitelnosti u dětí předškolního věku s různými neurovývojovými diagnózami. Teoretická část stručně představuje obor ergoterapie a jeho hlavní cíle v oblasti pediatrie. Dále se zaměřuje na téma hry, shrnuje hlavní teoretické pohledy na hru a objasňuje její roli ve vývoji lidského jedince. Následující podkapitola popisuje hru z pohledu ergoterapeuta, včetně způsobů jejího využití v terapii. Teoretická část se dále věnuje problematice senzorických funkcí. Jsou zde popsány jednotlivé senzorické systémy a jejich role ve vývoji jedince spolu s dysfunkčními projevy. Poté jsou představeny hlavní metody zaměřené na rozvoj senzorického vnímání, které jsou v ergoterapii používány; jedná se především o metodu Senzorické integrace dle Ayres a hiporehabilitace. Praktická část obsahuje navržené a vyrobené senzorické pomůcky, které byly následně testovány v praxi během hipoterapeutických workshopů. V práci jsou...
Mezioborové vazby výtvarné výchovy a rozvoj smyslové citlivosti v kontextu mateřské školy
Kušková, Lucie ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Teoretická část nastiňuje historické i současné představy o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku, odrážející se ve výtvarné výchově a tvorbě. Další část práce se zabývá sondou do metodiky smyslové výchovy, vysvětlení pojmu, seznámení s významem a potenciálem pro stanovování cílů předškolního vzdělávání. Poslední díl teoretické části je věnován možným rámcům mezipředmětových vazeb, vycházejících z estetických interakcí dětí s živou přírodou, zakotvených v RVP PV. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich možnostmi a zkušenostmi s rozvojem smyslové citlivosti a zařazováním těchto postupů do výuky výtvarné výchovy. Praktická část pak analyzuje proměnu dětí v sociálních dovednostech uskutečněnou v rámci dlouhodobého smyslově-výtvarného projektu. Je doložena návrhy činností i mezioborovými vazbami z jiných předmětů, ze kterých proces výtvarného tvoření dětí vychází, anebo naopak k němu výtvarnými pracemi směřuje, dále kompetencemi, které se v projektu rozvíjejí, popisem jednotlivých aktivit, závěrečnou reflexí a hodnocením uskutečněných činností projektu a navrženými oborovými kontexty.
Mezioborové vazby výtvarné výchovy a rozvoj smyslové citlivosti v kontextu mateřské školy
Kušková, Lucie ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Teoretická část nastiňuje historické i současné představy o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku, odrážející se ve výtvarné výchově a tvorbě. Další část práce se zabývá sondou do metodiky smyslové výchovy, vysvětlení pojmu, seznámení s významem a potenciálem pro stanovování cílů předškolního vzdělávání. Poslední díl teoretické části je věnován možným rámcům mezipředmětových vazeb, vycházejících z estetických interakcí dětí s živou přírodou, zakotvených v RVP PV. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich možnostmi a zkušenostmi s rozvojem smyslové citlivosti a zařazováním těchto postupů do výuky výtvarné výchovy. Praktická část pak analyzuje proměnu dětí v sociálních dovednostech uskutečněnou v rámci dlouhodobého smyslově-výtvarného projektu. Je doložena návrhy činností i mezioborovými vazbami z jiných předmětů, ze kterých proces výtvarného tvoření dětí vychází, anebo naopak k němu výtvarnými pracemi směřuje, dále kompetencemi, které se v projektu rozvíjejí, popisem jednotlivých aktivit, závěrečnou reflexí a hodnocením uskutečněných činností projektu a navrženými oborovými kontexty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.