Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace rychlostní sondy se žhavenými drátky při měření rychlostního pole za automobilovou vyústkou
Šíp, Jan ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění před benchmarkovou automobilní vyústkou. Pomocí termoanemometrie bylo detailně změřeno rychlostní pole v prostoru před vyústkou a vypočtena intenzita turbulence. Byla také provedena numerická simulace proudění vzduchu z vyústky pomocí programu STAR-CCM+. Dále byl zkoumán vliv okolních ploch simulujícími reálné prostředí automobilu na proudění vzduchu z vyústky. Diplomová práce obsahuje výpočet nejistot měření. Smyslem práce je získání komplexních dat o rychlostním poli a jejich následné využití k validaci numerických simulací.
Větrání kabiny osobního automobilu – výzkum charakteru proudění z rozmrazovací mřížky předního skla a účinnost tohoto systému.
Hapala, Radim ; Krejčí, Vladimír (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění nad rozmrazovací mřížkou čelního skla osobního automobilu Škoda Octavia. V požadovaném rozsahu byly žárovou anemometrií změřeny složky rychlosti a intenzity turbulence. Získaná data byla následně prezentována v grafické podobě a výsledky byly porovnány s předchozí prácí.
Větrací systém automobilu - porovnání vlivu okrajových podmínek na proudění z různých typů vyústek
Brdečko, Radim ; Pokorný, Jan (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění vzduchu před třemi různými automobilovými vyústkami. Pomocí termoanemometrie bylo detailně změřeno rychlostní pole a intenzita turbulence v prostoru. Poté bylo provedeno stejné měření a validace dat pomocí vizualizační metody PIV. Byl zkoumán rozdíl dosažených dat z obou metod a konstrukční provedení vyústek, které zásadně ovlivňuje proudění vzduchu. Smyslem práce je získání dat o rychlostním poli pomocí dvou metod a jejich následné využití k validaci numerických simulací, které budou v budoucnu prováděny. Součástí diplomové práce je také výpočet nejistot měření.
Experimentální analýza proudu vzduchu z ofukovače osobního vozu s využitím žárového anemometru a návrh hodnocení kvality ofukovače
Ležovič, Tomáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá prouděním vzduchu v interiéru osobního automobilu Škoda Octavia. Pozornost je zaměřena pouze na boční ofukovač přístrojové desky. Snahou autora bylo navrhnout vhodná kritéria pro hodnocení a posuzování kvality ofukovače a pro tato kritéria vypracovat metodiky měření. Následuje vlastní aplikace metodik a proměření rychlostního pole proudu vzduchu z ofukovače metodou žárovou anemometrie. Práce obsahuje i porovnání výsledků s výsledky dosaženými vizualizací proudění kouřovou metodou.
Měření rychlostního pole v proudu vzduchu z velkoplošné vyústky
Uhlář, Václav ; Pavelek, Milan (oponent) ; Janotková, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením proudu vzduchu z velkoplošné vyústky. Práce se skládá z několika částí. První část obsahuje měření sacích rychlostí (objemových toků) jednotlivých ventilátorů osazených v zařízení s velkoplošnou vyústkou. Následuje měření rychlostního pole proudu vzduchu z velkoplošné vyústky a jeho zviditelnění pomocí kouřové metody. Posledním bodem je problematika chyb a nejistoty měření. Diplomová práce taktéž obsahuje přílohy, kde jsou uvedeny tabulky z jednotlivých měření a nastavení frekvenčních měničů.
Měření rychlosti v dnové mezní vrstvě kanálu použitím rovinné laserové anemometrie
Vrubel, Jan ; Haluza,, Miloslav (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Téma této práce navazuje na zkoumání metody rychlostního pole, které je v dnešní době již relativně běžnou metodou pro stanovení průtokových veličin na vysoké úrovni. Práce se zabývá především rychlostí v mezní vrstvě u dna a její závislostí na různých faktorech. Mezní vrstva pro svůj malý rozsah tvoří pouze malou část z vyhodnocované oblasti, a proto vyjádření její rychlosti často spoléhá na extrapolační metody. Roste-li však požadavek na větší přesnost celkového měření stává se tato oblast také nezanedbatelnou. Práce shrnuje základní teorii rychlostního pole, ale především se zabývá teoriemi závislosti místní rychlosti na její poloze od dna a její deformaci v mezní vrstvě. Cílem práce je popsání teorií pro rychlostní pole a jejich porovnání se skutečným stavem měřeným na kanálu v laboratoři ÚVS-LVV. Základním podkladem skutečného stavu rychlostního pole v dnové mezní vrstvě je přesné měření metodou Laserové rovinné anemometrie. Výsledky měření budou sloužit ke konfrontaci běžně používaných teorií a jiných postupů pro stanovení rychlosti u dna. Výstupy práce nabízí na základě výsledků srovnání, potvrzení či upřesnění platnosti používaných vzorců. U některých je navrženo omezení jejich platnosti nebo jsou upřesněny koeficienty či alternativní způsob jejich určení.
Boční recirkulační oblasti proudu v korytě před přelivem
Korálová, Nikola ; Pařílková, Jana (oponent) ; Zachoval, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena na literární rešerši a praktickou část. Obsahem literární rešerše je problematika bočně zúžených přelivů, na nichž dochází k bočnímu zúžení proudu. Náhlá změna šířky koryta a vznik návodního úplavu má přímý vliv na hodnotu součinitele přepadu. Popsány jsou typy přelivů, možnosti výpočtu průtoku a součinitelů přepadu, na které má vliv právě zúžení. V praktické části se práce zabývá měřením rychlostního pole bočně zúženého proudu pomocí UVP Monitoru a následným vyhodnocením hranice návodního úplavu, který vzniká v přítokovém korytě před přelivem.
Porovnání měření rychlosti vodoměrnou vrtulí a laserovým anemometrem
Kosík, Ondřej ; Haluza,, Miloslav (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zabývá srovnáním dvou kalibračních přístupů. Zjišťuje míru vzájemné shody a snaží se zodpovědět důvody jejich odchylek. Tato shoda byla měřena prostřednictvím metody LDA. Bylo zjištěno, že kalibrační přístup vycházející z referenčního rámce hodnot předcházející bakalářské práce se liší od kalibrace pomocí kalibračních rovnic získaných z certifikovaných laboratoří systematicky o -2 %. Příčiny této odchylky byly zkoumány pomocí LDA a PIV. Ačkoliv bylo provedeno značné kvantum měření, došlo k vyvrácení všech testovaných hypotéz, a proto nebylo možné určit jejich příčinu.
Výzkum systémů pro zajištění kvality prostředí v kabině automobilu
Šíp, Jan ; Kavička, František (oponent) ; Volavý, Jaroslav (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Udržováním kvality vnitřního prostředí, zejména tepelného komfortu a vnitřní kvality vzduchu v kabinách automobilů, předcházíme dopravním nehodám. Tepelný komfort může mít vliv na kognitivní funkce důležité zejména pro řidiče. Mezi ně patří koncentrace, pozornost či rychlost rozhodování. Je známo, že nesprávná teplota v kabině automobilu patří mezi nejčastější faktory způsobující dopravní nehody. Jedním z faktorů vnitřní kvality prostředí je vnitřní kvalita vzduchu. Ta je vlivem silničního provozu negativně ovlivněna výfukovými plyny a částicemi z otěru pneumatik, které se během větrání dostávají do prostoru kabiny. Tomu lze předejít využitím systému recirkulace a opětovné filtrace vzduchu, u kterého se nepřivádí venkovní vzduch, ale jedná se o uzavřený oběh. Nevýhodou systému recirkulace jsou vyšší koncentrace CO2, což může způsobovat nadměrnou únavu. Dizertační práce se zabývá vlivem různých systémů větrání na vnitřní kvalitu prostředí, tj. tepelný komfort a vnitřní kvalitu vzduchu. Dílčím faktorem tepelného komfortu je rychlost proudění vzduchu, která byla v rámci této práce zkoumaná v prostoru za vyústkou. Pro měření proudového pole za automobilovou vyústkou byla použita metoda termoanemometrie. Experimentální výsledky byly doplněny o CFD analýzu. Tepelný komfort v kabině automobilu byl stanoven pomocí CFD, a to pro tři různé systémy větrání (směšovací, podlahové a stropní). Kromě klasického uspořádání interiéru byl předmětem zájmu i flexibilní interiér, u kterého jsou přední sedadla otočeny proti směru jízdy. Kvalita vzduchu pro jednotlivé systémy větrání byla posuzovaná taktéž na základě CFD, konkrétně byl využit index stáří vzduchu. Výzkum proudového pole potvrdil platnost využití empirického vztahu dle Rajaratnama pro určení poklesu osové rychlosti na reálnou automobilovou vyústku. Dále byla ověřena přesnost metod modelování turbulence Reynolds-averaged Navier–Stokes a Large Eddy Simulation, a to na základě všech sledovaných kritérií (úhly směrování, pokles osové rychlosti, rychlostní profily a porovnání intenzity turbulence). Studie tepelného komfortu poukazují na vhodnost použití stropního systému větrání pro letní podmínky, naopak v zimních podmínkách lze doporučit přívod vzduchu podlahovými vyústkami. Z pohledu indexu stáří vzduchu je nejvhodnější stropní větrání pro zimní podmínky. V letních podmínkách jsou hodnoty indexu stáří vzduchu u jednotlivých konceptů větrání velice podobné pro oba typy interiéru.
Porovnání měření rychlosti vodoměrnou vrtulí a laserovým anemometrem
Kosík, Ondřej ; Haluza,, Miloslav (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zabývá srovnáním dvou kalibračních přístupů. Zjišťuje míru vzájemné shody a snaží se zodpovědět důvody jejich odchylek. Tato shoda byla měřena prostřednictvím metody LDA. Bylo zjištěno, že kalibrační přístup vycházející z referenčního rámce hodnot předcházející bakalářské práce se liší od kalibrace pomocí kalibračních rovnic získaných z certifikovaných laboratoří systematicky o -2 %. Příčiny této odchylky byly zkoumány pomocí LDA a PIV. Ačkoliv bylo provedeno značné kvantum měření, došlo k vyvrácení všech testovaných hypotéz, a proto nebylo možné určit jejich příčinu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.