|
Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Humlová, Dominika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.
|
|
Současná praxe v reedukaci specifických poruch učení u žáků na základních školách v okrese Kutná Hora
Náhlovská, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou reedukace specifických poruch učení u žáků na základních školách v okrese Kutná Hora. Cílem práce je získat vhled do současné praxe v reedukaci SPU. Konkrétně tedy zjistit, kdo na školách reedukaci zajišťuje, jakou k tomu má kvalifikaci a jak se dále v této problematice vzdělává. Dalším cílem je zjistit, jak se na vybraných školách reedukace uskutečňuje, jaké učební materiály a pomůcky jsou při reedukaci využívány a také se pokusit porovnat úroveň speciálně pedagogické péče na školách městských a obecních. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je věnována specifickým poruchám učení, zejména pak obecné charakteristice specifických poruch učení, diagnostice, reedukaci a také vzdělávání a systému péče o děti se SPU. Výzkumná část se zabývá samotným výzkumným šetřením za pomoci kvalitativní metody na vybraných základních školách na Kutnohorsku.
|
|
Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Humlová, Dominika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.
|