Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj žáků vybrané střední odborné školy k ochraně ohrožených druhů zvířat
Matoulková, Milada
Bakalářská práce se zaměřila na zjištění postoje žáků vybrané střední odborné školy s přírodovědným zaměřením k ochraně ohrožených druhů zvířat. Průzkum probíhal u žáků třetího ročníku formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem teoretické části bakalářské práce bylo vymezit pojmy postoj a žák střední odborné školy a popsat problematiku ochrany přírody a ohrožených druhů zvířat v souvislosti s RVP SOV a ŠVP. Při prozkoumávání RVP SOV bylo zjištěno, že žáci mají během svého studia dostatek příležitostí si v rámci všeobecného přírodovědného vzdělávání i průřezového tématu Člověk a životní prostředí vytvořit žádoucí postoj k přírodě a v té souvislosti i k ochraně ohrožených druhů zvířat. Hlavním cílem praktické části bylo průzkumným šetřením zmapovat postoj žáků. Bylo zjištěno, že v problematice ochrany zvířat se žáci orientují velmi dobře. Dále vyjádřili své sympatie k problematice ochrany zvířat a přírody, avšak aktivně by se do její ochrany zapojilo podstatně menší procento žáků, než by se na základě projeveného kladného postoje k dané problematice dalo očekávat.
Postoje učitelů střední odborné školy k vlastní profesi
Koubková, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění postojů učitelů vybrané střední školy. Vybranou střední školou je Obchodní akademie, Střední škola knihovnická a Vyšší odborna škola Brno, s tím, že výzkum je proveden na obchodní akademii. Práce se zabývá definováním postoje, učitelstvím jako profesí, prestiží učitelství, kladnými a zapornými stránkami učiteleské profese a osobností učitele. Práce je rozdělena na teoritickou a praktickou část. V teoretické části je zpracována problematika, která se zaměřuje na definování postoje a na učitelství jako profesi. Metodikou teo-retické části je studium odborné literatury, tvorba výpisků, jejich analýza a syntéza. V praktické části jsou pomocí informací z dotazníkového šetření vyhod-noceny postoje učitelů vybrané střední školy k vlastní profesi. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z praktické části a dále je vyhodnoceno, zda mají dotázaní učitelé spíše kladný nebo záporný postoj k vlastní učitelské profesi.
Problematika užívání konopných drog u středoškolské mládeže v mikroregionu Bystřicko
Karásková, Nela
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním zkušeností žáků středních odborných škol a jejich postojů ke konopným drogám v mikroregionu Bystřicko. V teoretické části ujasňuji základní charakteristiku drog a základní pojmy týkající se drogové problematiky. Rozděluji a také popisuji nejčastěji užívané látky. V teoretické části vymezuji drogovou závislost, co představuje závislost v adolescentním období, jaké jsou druhy závislostí a její rizika. Poslední část teoretické práce je věnována konopným drogám. Popisuji charakteristiku konopných drog, jejich účinky a intoxikaci. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba poznámek a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Empirická část zkoumá zkušenosti žáků s konopnými drogami na střední odborné škole a středním odborném učilišti v mikroregionu Bystřicko. Pokusila jsem se pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaká je situace s touto problematikou v tomto mikroregionu. Získaná data jsem vyhodnotila jednoduchými statistickými metodami. Získané informace mohou posloužit pro pedagogickou praxi k realizaci preventivních programů na středních odborných školách.
Zdravý životní styl z pohledu žáků střední odborné školy
Zouharová, Ludmila
Bakalářská práce se bude zabývat zdravým životním stylem z pohledu žáků střední odborné školy. Bakalářská práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je na základě studia odborných zdrojů vymezit hlavní pojmy vztahující se ke zkoumané problematice. Metodika teoretické části bude založena na studiu odborných literárních zdrojů. Mezi použité metody patří kompilace ma-teriálů, tvorba výpisků, analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části bude zjis-tit, jaký pohled zaujímají žáci třetích ročníků ke zdravé výživě na střední škole po-travinářské, obchodu a služeb v Brně. Metodou praktické části bude dotazování s technikou dotazníku. Získaná data budou analyzována a zhodnocena. Data z do-tazníkového šetření budou prostřednictvím popisné statistiky zpracována. Podle zjištěných výsledků bude formulován závěr a doporučení pro pedagogickou praxi.
Hodnotová orientace vysokoškolských studentů ekonomických oborů
Hobl, Michal
Hobl, M. Hodnotová orientace vysokoškolských studentů ekonomických oborů. Bakalářská práce. Brno. Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato práce se zaobírá životními hodnotami u brněnských studentů vysokých škol ekonomických oborů a dobrovolníků v organizaci AIESEC. V úvodní části jsou představeny základní pojmy týkající se hodnot, přístupy ke zkoumání hodnot a organizace AIESEC. Předmětem vlastní práce je dotazníkové šetření u současných studentů Provozně ekonomické fakulty MENDELU v Brně a studentů Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity s cílem zjistit jejich hodnotovou orientaci v souvislosti s jejich aktivitami. Stejný dotazník byl předložen dobrovolníkům v organizaci AIESEC s cílem zjistit zda se hodnoty studentů aktivních v této organizaci odlišují od hodnot ostatních studentů z uvedených škol. Zjištěné údaje byly porovnávány s výsledky již provedených šetření zabývajících se hodnotami v České republice.
Postoj studentů ošetřovatelství k dárcovství krve v České republice
VIČÍKOVÁ, Veronika
Úvod: Práce se zaměřuje na postoj studentů k problematice darování krve u nás. Darování krve je klíčový prvek zdravotní péče s významným dopadem na pacienty. Nedostatek krve pro zdravotní účely představuje dlouhodobý problém, na který upozorňují zdravotní pojišťovny, nemocnice a média s cílem zvýšit zájem o dobrovolné dárcovství. Z toho důvodu je důležité znát subjektivní názory budoucích zdravotnických pracovníků, kteří zastávají důležitou roli v podpoře darování krve v českých zdravotnických zařízeních. Cíl práce: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit názor studentů a jejich zapojení do darování krve. Metodika: K dosažení stanovených cílů byla použita kvantitativní výzkumná metoda. Sběr dat byl proveden pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl rozeslán mezi studenty ošetřovatelství na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a mezi studenty na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Otázky byly rozděleny tak, aby studenti, kteří doposud nedarovali krev, dostali zčásti jinou sadu otázek než studenti, kteří již krev darovali. Celkový počet otázek byl 25. Informace byly analyzovány a statisticky zpracovány pomocí programu Microsoft Excel. Výsledky: Výzkumný soubor tvořilo 115 respondentů. Výsledky ukazují, že z celkového počtu daruje krev pouze 23 % studentů. Nejčastějším důvodem jsou zdravotní omezení nebo nezájem o tento problém. Respondenti, kteří již darovali krev, mají spíše pozitivní názor na proces jejího odběru a profesionalitou personálu. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že studenty nejvíce ovlivňuje v jejich rozhodnutí o darování krve rodina, škola a nečekaná událost. Závěr: Výsledky ukazují, že je potřeba se více zaměřit na propagaci darování krve prostřednictvím internetu, kde tráví nejvíce svého času. Prostřednictvím sociálních sítí se mohou dozvědět více o zvýšené potřebě darovat krev a následně si zjišťovat další informace na webových stránkách. Studenti zdravotnictví můžou následně motivovat pacienty a společnost kolem nich k dárcovství krve.
Postoj společnosti k dětem a mladistvým s poruchami chování
ŠÍMOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá postojem společnosti k dětem a mladistvým s poruchami chování. Práce je členěna na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části je uvedena charakteristika poruch chování, jejich klasifikace, projevy poruch chování dětí a mladistvých v současnosti. Dále byla věnována pozornost rizikovému chování, antisociálnímu chování, faktorům ovlivňujícím poruchy chování, etiologii a prevenci poruch chování a je zde zmíněn také systém péče o děti a mladistvé s poruchami chování. Poslední kapitola se již věnuje postoji společnosti. Praktická část byla provedena pomocí kvantitativního šetření, metodou dotazníku. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 160 respondentů. Pro bakalářskou práci byly zvoleny tři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, jak dnešní společnost vnímá děti a mladistvé s poruchami chování, příp. klientelu zařízení ústavní výchovy. Druhým cílem bylo zjistit, jak se k těmto jedincům staví, tudíž jestli jsou vnímáni jako problematičtí či nebezpeční, nebo zdali je společnost vnímá i v jiném světle. Třetím cílem bylo zjistit, zda společnost vidí také příčiny jejich potíží a dokáže je vnímat pozitivně. Na základě výsledků bylo zjištěno, že společnost vnímá děti a mladistvé s poruchami chování nejčastěji jako někoho, kdo často a ve velkém množství konzumuje alkohol a kouří cigarety. Většina dotazovaných jedince s poruchami chování vnímá tak, že je lze napravit a více než polovina je vnímá jako někoho, kdo za svou poruchu nese vinu. Myšlenky na jedince s poruchami chování ve společnosti vyvolávají ve většině smíšené pocity. Více než polovina dotazovaných vnímá tyto jedince jako problematické, ale ne nebezpečné. Z výzkumného šetření dále vyplynulo, že si společnost myslí, že největší vliv na vznik poruchového chování má nevyhovující rodinné prostředí a vztahy s vrstevníky. Společnost se ve velkém počtu shodla na tom, že nejvýznamnějším faktorem pro předcházení vzniku poruch chování je vhodné rodinné prostředí. Převážná většina dotazovaných se také domnívá, že děti a mladiství s poruchami chování u nás nedostávají dostatek péče a není o ně postaráno.
Postoj učitele před penzí k pedagogické profesi
HRBKOVÁ, Lucie
Diplomová práce na základě kvalitativního výzkumu provedeného nestrukturovanými hloubkovými rozhovory popisuje postoje učitelů pokročilého věku k vlastní profesi. Teoretická část práce pojednává o učitelské profesi, profesionalitě a profesní identitě učitele. Zabývá se jeho osobním i profesním vývojem a upozorňuje na kritické životní události. Dále představuje druhy postojů a blíže specifikuje postoje učitele. Praktická část je věnována významným tématům vzešlým z kódování rozhovorů, jako jsou rodinné a společenské prostředí, profesní vývoj učitele, učitel na konci profesního vývoje, pocit naplnění a smysl pedagogické práce a postoj k učitelské profesi. Závěrem jsou identifikovaná témata uvedena do kontextu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.