|
Měřicí kolo motocyklu
Krišpín, Jakub ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnaného měřicího kola motocyklu. Kolo je určeno pro motocykl KTM RC 390, ale při výměně středové části může být použito i na jiném motocyklu. Kolo je navrženo pro měření točivého momentu a podélné a svislé síly, což je velmi přínosné pro analýzu dynamiky motocyklu. V úvodu práce jsou představeny měřicí systémy určené k měření sil a momentů na kolech vozidel. Dále je představeno konstrukční provedení kola pro vybraný motocykl včetně optimalizace tvaru paprsků kola. Optimalizovaný tvar vytváří oblast s homogenním napětím, kde jsou nainstalovány tenzometry pro měření točivého momentu. Následně je provedena strukturální analýza v softwaru Ansys pomocí MKP. Ta ověřuje konstrukci z hlediska pevnosti. Poté jsou vybrány vhodné tenzometry a je navrženo jejich zapojení. Navržené měřicí kolo by mělo sloužit jako alternativa ke komerčně nabízeným měřicím systémům, které jsou velice drahé. Cena materiálu představeného kola je přibližně 78 tisíc Kč.
|
|
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V dnešní době je cestování automobilem velice rozšířené a přáním každého cestujícího je bezpečný návrat. Výsledkem této bakalářské práce je přehled nejpoužívanějších stabilizačních systémů, které se v automobilech vyskytují a usnadňují řidiči práci při řízení v kritických situacích. Mimo jiné práce obsahuje také přehled sil, které na vozidlo při jízdě působí a tím mají vliv na hrozící nebezpečí smyku při zhoršených adhezních podmínkách. Jednotlivé systémy jsou pečlivě popsány a doplněny řadou demonstrujících obrázků, které danou problematiku přibližují a usnadňují správnou představu o funkčnosti. Závěrem práce je zmíněn teoretický návrh pro praktické cvičení předmětu automobilová elektrotechnika a odkaz na mé pokračování v této práci v rámci diplomové práce.
|
|
Měření charakteristik pneumatiky v podélném směru na vozidle Formula student
Dvořák, Daniel ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá podélnou charakteristikou pneumatiky. Cílem je sestavení měřícího řetězce a postupu měření vedoucího k jejímu určení. V úvodní části jsou popsány jednotlivé veličiny důležité pro určení samotné podélné charakteristiky. Následuje popis postupů vedoucích k jejich určení a výčet senzorů nezbytných pro navrženou metodiku. Důraz při návrhu této metodiky je kladen na nízké náklady, minimalizací počtu drahých senzorů, a na opakovatelnost měření. Navržená metodika uvažuje použití naměřených dat v kombinaci s vytvořenými koeficienty anti charakteristik podvozku určenými simulací v softwaru Adams, které zajistí určení přesné hodnoty pod pneumatikou při dodržení navržených postupů. Pro zpracování a vyhodnocení naměřených dat je použit program MATLAB.
|
|
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V dnešní době je cestování automobilem velice rozšířené a přáním každého cestujícího je bezpečný návrat. Výsledkem této bakalářské práce je přehled nejpoužívanějších stabilizačních systémů, které se v automobilech vyskytují a usnadňují řidiči práci při řízení v kritických situacích. Mimo jiné práce obsahuje také přehled sil, které na vozidlo při jízdě působí a tím mají vliv na hrozící nebezpečí smyku při zhoršených adhezních podmínkách. Jednotlivé systémy jsou pečlivě popsány a doplněny řadou demonstrujících obrázků, které danou problematiku přibližují a usnadňují správnou představu o funkčnosti. Závěrem práce je zmíněn teoretický návrh pro praktické cvičení předmětu automobilová elektrotechnika a odkaz na mé pokračování v této práci v rámci diplomové práce.
|