|
Detekce typu a bodového ohodnocení kartiček ve hře Hobiti
Hlinský, Martin ; Kohút, Jan (oponent) ; Vaško, Marek (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit detektor karet, který s využitím umělé generace datové sady dokáže natrénovat model, jenž umožňuje zjistit bodové ohodnocení karty a její typ. K samotnému trénování je využit model YOLOv8. Prvním krokem je nafocení karet, které se následně zpracovávají tak, aby neobsahovaly pozadí a byly zarovnány. Tyto předzpracované fotky karet se v kombinaci s obrázky z jiných datových sad spojí v generátoru, který karty náhodně rozmisťuje, otáčí a simuluje fotky reálných případů. Výstupem tohoto generátoru je v případě hry Hobiti ideálně zhruba 50 000 obrázků, avšak v rámci experimentů jsou porovnávány různé velikosti datasetu a předtrénovaných váh. Poslední generace natrénovaných detektorů byla validována na reálné datové sadě za účelem nezaujatého testování a nejpřesnější model trénovaný na čistě syntetických datasetech dosáhl přesnosti až 81,5 % podle metriky 50. Na finálním detektoru je pak možné implementovat například počítadlo bodů, jehož prototyp je v této práci rovněž popsán.
|
|
Počitadlo v mateřské škole
Hiťhová, Daniela ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce zjišťuje, zda jsou děti v mateřské škole schopné akceptovat počítadlo při vybraných aktivitách/hrách, v rámci kterých si rozvíjí schopnosti a prohlubují dovednosti týkající se předmatematické gramotnosti. Teoretická část práce je zaměřena na historii počítadla, seznamuje s druhy počítadel, jejich využitím i způsoby používání. Práce se opírá o teorii pojmu přirozené číslo a o související procesy v rámci rozvoje předmatematické gramotnosti. Dále vychází z teorie her, definuje a klasifikuje hru z různých pohledů především ve vztahu k sledované sérii aktivit. Praktická část předkládá sérii deseti aktivit/her určených pěti až šestiletým dětem. Jednotlivé aktivity jsou charakterizovány, jejich realizace zdokumentována a analyzována. K práci je přiložena fotodokumentace a videozáznam vybraných partií.
|
|
Vývoj softwarové aplikace pro zpracování vzorků planktonu
KROČÁK, Vladimír
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením nové aplikace využívané ke kvantitativní- mu zpracování vzorků vodních bezobratlých živočichů. Aplikace má nahradit v sou- časnosti používané řešení vytvořené v letech 1997-1999 prof. RNDr. Adamem Petruskem, Ph.D. Výsledná aplikace bude zároveň sloužit jako platforma pro další potřeby Katedry biologie ekosystémů Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Aplikace a její zdrojové kódy budou následně uveřejněny pod svobodnou licencí (MIT) tak, aby mohl být zajištěn její další vývoj.
|
|
Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ
DVOROŽŇÁK, Marek
Tato diplomová práce se zabývá výukou pozičních soustav na základní škole pomocí vytvořené počítačové aplikace. V teoretické části této práce je, mimo jiné, rozebráno několik důvodů, proč je vhodné vyučovat i nedesítkové soustavy. Hlavní část diplomové práce se zabývá vytvořenou počítačovou aplikací, která obsahuje interaktivní výuku dvojkové soustavy a vytvořeným počítačovým modelem počítadla. Tyto aplikace jsou přístupné i z internetu. Výsledky experimentálního vyučování, které proběhlo na dvou základních školách, jsou v této diplomové práci rovněž obsaženy.
|