Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Model lisovacího zařísení s bezpečnostními prvky
Mikyska, Kamil ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vytvoření učebního modelu pneumatického lisu. Je v ní popsána hardwarová realizace a uspořádání jednotlivých komponent. Je vysvětlena funkce navrhnutého obslužného programu. Tento program je vytvořen v jazyku příčkové logiky v prostředí RS - logix 5000. Pro zvýšení přehlednoti procesu je použit vizualizační panel, pro který je vytvořen obslužný program v prostředí RS - ViewStudio. Jsou popsány možnosti použití modelu pomocí všech ovládacíh prvků.
Single purpose machine for automotive parts assembly
Trávníček, Ivo ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis deals with a design of the single purpose fully automatic equipment for automotive industry, which dispenses a silicone mixture into the sensor housing. The first part of the thesis deals with the design of the mechanical parts, especially of the manipulator for positioning the dispensing head. Pneumatic elements, which are controlled by electrical signals, are used to drive the manipulator. The second part deals with control of the equipment, which is realized by a PLC system. An operator can control the equipment or monitor the current state using the touch panel. The actual implementation of the equipment is presented at the conclusion of the thesis.
Analýza membránových konstrukcí
Motyčka, Tomáš ; Zajac, Zbyněk (oponent) ; Lang, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se soustředí na souhrnnou analýzu a návrh membránových konstrukcí, které jsou jednou z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí ve stavebním inženýrství. Tyto konstrukce, charakteristické svou schopností pokrýt velká rozpětí s minimálním počtem podpůrných prvků a poskytovat vysokou úroveň přirozeného světla díky své průsvitnosti, jsou v práci zkoumány z teoretické i praktické perspektivy. V teoretické části se práce jsou popsány základní principy jejich návrhu a analýzy, včetně podrob- ného pohledu na používané materiály a technologie. Zvláštní pozornost je věnována mechanickým vlastnostem tkanin, které jsou klíčové pro funkčnost a trvanlivost těchto konstrukcí. Druhá kapitola se zabývá numerickou analýzou membránových konstrukcí, s důrazem na ne- lineární mechaniku, proces form-findingu pro určení optimálního tvaru konstrukce a metody pro výpočet střihových vzorů. V praktické části jsou představeny případové studie, včetně analýzy předpjaté membránové konstrukce tanečního altánu Anthropos a střešní konstrukce z ETFE polštářů. Tyto studie nabízejí pohled na výzvy a řešení spojené s návrhem a analýzou membránových konstrukcí, zahrnujíc detailní popis konstrukcí, výpočetní modely a analýzy zatížení. Specifický důraz je kladen na analýzu "ponding" efektu, což je běžná příčina poruch v těchto konstrukcích.
Automatizovaný barman
Podrabský, Tomáš ; Horna, Jakub (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Pracoval jsem na projektu automatizovaného barmana, jehož konstrukce již byla hotová. Na samotném začátku jsem se s konstrukcí musel nejprve dokonale seznámit a pochopit jak má fungovat. Software jsem vytvářel ve vývojovém prostředí CoDeSys ve verzi 2.3 a poté ve verzi 3.5. Obě verze umožňují jak tvorbu programu a vizualizace, tak i online sledování chodu automatu a ladění programu. Automat komunikuje přes AS-interface. Cílem práce bylo vytvořit software pro barmana. Program automatu má strukturu stavového automatu, který je pro tuto aplikaci ideální. Stavový automat je ve vývojovém prostředí psán v jazyce SFC a jeho jednotlivé kroky pak v jazyce LD, ST, nebo FBD. Soustředil jsem se na jednoduchost a přehlednost programu, do kterého jsem se snažil zakomponovat co nejvíce funkcí. Podařilo se mi vytvořit program schopný načepovat jeden ze 4 nebo mix libovolného počtu nápojů. Lze také říci, že obsluha nechce plnou sklenici, ale menší počet dávek než je maximum. Hlavním přínosem pro mě bylo to, že jsem samostatně dokázal řešit problém pomocí programovatelného automatu na reálném systému, což mi dodalo značné zkušenosti. Výsledkem této práce je funkční automatizovaný barman včetně plnohodnotné funkční vizualizace, která zobrazuje senzory, stav počtu zadaných dávek pro jednotlivé nápoje a umožňuje také ovládání celého systému a kontrolu chybových stavů.
Pohon svislého suportu obráběcího centra lineárním motorem
Zapletal, Radek ; Andrýsek, Radim (oponent) ; Foller, Bronislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mechanizmem pohybu svislého suportu vysokorychlostního obráběcího centra firmy Trimill. Současné řešení pohybu litinového svislého suportu je provedeno pomocí kuličkového šroubu. Náhradou tohoto řešení za lineární motor se zvýší celková dynamika pohybu svislého suportu. Dále se pro zvýšení dynamiky sníží hmotnost svislého suportu pomocí pneumatického nadlehčování a svařením konstrukce suportu.
Návrh dvoukomorové pneumatické pružiny
Pantůček, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Macháček, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem pneumatické pružiny, která pomůže v návrhu vzpěry určené pro kosmické aplikace. Návrh bude podložen analytickým výpočtem, který bude následně ověřen pomocí experimentů, což je ale nad rámec této práce. Pružina bude součástí vzpěry, u které bude možné regulovat tlumení. Je proto žádoucí, aby v pružině byly co nejnižší pasivní odpory, které vznikají především při těsnění vzájemně pohybujících se dílů. U pružiny je tím myšleno píst, pístnice a válec. Tato práce by měla v teoretické rovině prozkoumat možnost náhrady konvenčních těsnění nekonvenčními, případně určit vliv na dynamické chování pružiny, která by neměla píst těsněn vůbec.
Zvýšení dojezdu vozidla s alternativním pohonem
Dryml, Tomáš ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Navrátil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením dojezdu vozidla s alternativním pohonem, jímž je stlačený vzduch. Nejprve je provedena analýza pneumatického okruhu, ze které následně vyplývají oblasti k úpravě. Pro zdokonalení je zvoleno nalezení vhodného pracovního tlaku a správného plnění, které je spočítáno na základě plnění konstantním tlakem a následné adiabatické expanze plynu. Z teoretického výpočtu jsou určeny dojezdy na jeden zdvih válce při různých tlacích a vybrané tlaky jsou následně experimentálně ověřeny. Z výsledků vyplývá, že nejvhodnějším nastavením byl dojezd zvýšen z 331 metrů při původním nastavení, na 616 metrů s novým nastavením.
Design and analysis of braking system for cultivator trailer
Dey, Arpan ; Kříž, Jakub (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
A pneumatic drum brake system for a cultivator trailer consists of several components, including the brake drum, brake shoes, pneumatic actuator, air compressor, air reservoir, and control valve. Once the brake pedal is pressed by the driver, the control valve releases compressed air from the air reservoir into the pneumatic actuator (slave cylinder). The actuator converts the air pressure into mechanical force, which pushes the brake shoes against the inner surface of the brake drum. This generates friction, which slows down and stops the trailer. The brake drum is attached to the cultivator trailer's wheel hub and rotates with it. The brake shoes are mounted on a stationary backing plate and positioned inside the brake drum. They are curved to match the contour of the drum's inner surface, maximising the contact area between the shoes and the drum. The air compressor is responsible for supplying compressed air to the system. It draws in air from the environment and compresses it to a much higher pressure, which is stored in the air reservoir. The control valve regulates the flow of air between the reservoir and the actuator, depending on the driver's input (pedal pressure). Overall, the pneumatic drum brake system provides a reliable and effective means of controlling the speed and stopping the cultivator trailer, particularly in heavy-duty applications where high braking forces are required.
Zvýšení dojezdu vozidla s alternativním pohonem
Dryml, Tomáš ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Navrátil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením dojezdu vozidla s alternativním pohonem, jímž je stlačený vzduch. Nejprve je provedena analýza pneumatického okruhu, ze které následně vyplývají oblasti k úpravě. Pro zdokonalení je zvoleno nalezení vhodného pracovního tlaku a správného plnění, které je spočítáno na základě plnění konstantním tlakem a následné adiabatické expanze plynu. Z teoretického výpočtu jsou určeny dojezdy na jeden zdvih válce při různých tlacích a vybrané tlaky jsou následně experimentálně ověřeny. Z výsledků vyplývá, že nejvhodnějším nastavením byl dojezd zvýšen z 331 metrů při původním nastavení, na 616 metrů s novým nastavením.
Návrh dvoukomorové pneumatické pružiny
Pantůček, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Macháček, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem pneumatické pružiny, která pomůže v návrhu vzpěry určené pro kosmické aplikace. Návrh bude podložen analytickým výpočtem, který bude následně ověřen pomocí experimentů, což je ale nad rámec této práce. Pružina bude součástí vzpěry, u které bude možné regulovat tlumení. Je proto žádoucí, aby v pružině byly co nejnižší pasivní odpory, které vznikají především při těsnění vzájemně pohybujících se dílů. U pružiny je tím myšleno píst, pístnice a válec. Tato práce by měla v teoretické rovině prozkoumat možnost náhrady konvenčních těsnění nekonvenčními, případně určit vliv na dynamické chování pružiny, která by neměla píst těsněn vůbec.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.