Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Hanych, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. Rešeršní část shrnuje obecně známé metody pro měření polohy těžiště a momentů setrvačnosti vozidla. Stěžejní částí práce je konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla, jehož princip je založený na měření periody volného kmitání. Plošina zařízení je výškově stavitelná pomocí lineárních hydromotorů. Navržená konstrukce byla podrobena pevnostní kontrole, využita byla kombinace analytického přístupu a metody konečných prvků. Byl popsán postup měření a odvozeny vztahy, pomocí kterých bude výšková poloha těžiště vozidla vypočítána. Na základě znalosti nepřesnosti měřených veličin byl proveden odhad chyby měření pro různé kategorie vozidel.
Měření momentů setrvačnosti vozidla
Grác, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zvolením vhodné metody pro zjištění momentu setrvačnosti ke svislé, příčné a podélné ose procházející těžištěm vozidla. Pomocí speciálního mechanického stavu, zkonstruovaného na ÚADI, bylo provedeno opakované měření tělesa o známých hmotnostních parametrech v jednotlivých osách. Ze získaných dat byla následně vypočítána chyba měření. Pro porovnání výsledných hodnot byl vytvořen MBS model.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Kubica, Petr ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením výškové složky těžiště vozidla a její problematikou. V úvodu se práce zaměřuje na určení polohy těžiště a momentu setrvačnosti vozidla. Dále se zaměřuje na vytvoření konstrukčního návrhu a jeho ověření. Práce obsahuje citlivostní analýzu daného zařízení s jejími výsledky. V závěru práce je uvedeno provedené měření v laboratořích a doporučení pro následná měření.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
Konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Hanych, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. Rešeršní část shrnuje obecně známé metody pro měření polohy těžiště a momentů setrvačnosti vozidla. Stěžejní částí práce je konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla, jehož princip je založený na měření periody volného kmitání. Plošina zařízení je výškově stavitelná pomocí lineárních hydromotorů. Navržená konstrukce byla podrobena pevnostní kontrole, využita byla kombinace analytického přístupu a metody konečných prvků. Byl popsán postup měření a odvozeny vztahy, pomocí kterých bude výšková poloha těžiště vozidla vypočítána. Na základě znalosti nepřesnosti měřených veličin byl proveden odhad chyby měření pro různé kategorie vozidel.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Kubica, Petr ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením výškové složky těžiště vozidla a její problematikou. V úvodu se práce zaměřuje na určení polohy těžiště a momentu setrvačnosti vozidla. Dále se zaměřuje na vytvoření konstrukčního návrhu a jeho ověření. Práce obsahuje citlivostní analýzu daného zařízení s jejími výsledky. V závěru práce je uvedeno provedené měření v laboratořích a doporučení pro následná měření.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
Měření momentů setrvačnosti vozidla
Grác, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zvolením vhodné metody pro zjištění momentu setrvačnosti ke svislé, příčné a podélné ose procházející těžištěm vozidla. Pomocí speciálního mechanického stavu, zkonstruovaného na ÚADI, bylo provedeno opakované měření tělesa o známých hmotnostních parametrech v jednotlivých osách. Ze získaných dat byla následně vypočítána chyba měření. Pro porovnání výsledných hodnot byl vytvořen MBS model.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.