Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fear Eats the Soul
Spalajković, Tamara ; Marković, Nikola (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci předkládám videoinstalaci s názvem Orlando: Fear Eats the Soul. V tomto projektu si kladu za cíl prozkoumat napětí vytvářené performativním narušováním komplexního vztahu mezi člověkem a digitálním obrazem. Současné způsoby naší (lidské) interakce s digitálními médii zpochybňují samotnou hranici mezi digitálním a „skutečným“. Video a instalace se zabývají potenciálem performativního řešení tohoto předělu prostřednictvím fiktivního narativu, využívajícího formální vlastnosti digitální kamery (aparátu) jako nástroje gatekeepingu. V této dokumentaci rozpracovávám teoretické a kontextuální základy projektu a nabízím vhled do metod používaných při výrobě videa – ústřední části instalace.
Fear Eats the Soul
Spalajković, Tamara ; Marković, Nikola (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci předkládám videoinstalaci s názvem Orlando: Fear Eats the Soul. V tomto projektu si kladu za cíl prozkoumat napětí vytvářené performativním narušováním komplexního vztahu mezi člověkem a digitálním obrazem. Současné způsoby naší (lidské) interakce s digitálními médii zpochybňují samotnou hranici mezi digitálním a „skutečným“. Video a instalace se zabývají potenciálem performativního řešení tohoto předělu prostřednictvím fiktivního narativu, využívajícího formální vlastnosti digitální kamery (aparátu) jako nástroje gatekeepingu. V této dokumentaci rozpracovávám teoretické a kontextuální základy projektu a nabízím vhled do metod používaných při výrobě videa – ústřední části instalace.
Identificatory functions of the description in a fictional text
Koťátko, Petr
The author argues that descriptions used in narrative fiction typically function as incomplete descriptions of complete entities, rather than as descriptions of incomplete entities. This presupposes a specific account of fictional worlds and their inhabitants.
Identifikační funkce popisu ve fikčním textu
Koťátko, Petr
Autor se pokouší ukázat, že popisy užívané v narativní fikci typicky fungují jako neúplné popisy úplných entit, a nikoli jako popisy neúplných entit. To předpokládá specifické pojetí fikčních světů a jejich obyvatel.
Fikční světy fanfiction
DVOŘÁKOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce pojednává o základních poznatcích v oblasti tzv. fenoménu fanfiction, tedy souboru narativních literárních děl psaných fanoušky. Upozorňuje na nejvýraznější specifika i problémy tohoto jevu a ukazuje jeho postavení v kontextu literatury. Následně se zabývá také způsobem, jakým fikční svět fanouškovského díla zachází s fikčním světem díla kanonického a svůj prostor dostává také srovnání fanfiction a přepisu. Nemalou pozornost však věnuje také fikčním entitám a roli autora, vypravěče a čtenáře. Závěrem podává přehled nejběžnějších termínů používaných ve fanfiction.
Filmový efekt v prozaických vyprávěních Karla Hynka Máchy
Koten, Jiří
Studie se zabývá obecnou charakteristikou Máchových prozaických vyprávění. Vychází z obecně známé analýzy Jana Mukařovského, který ve studii Genetika smyslu v Máchově poezii (1938) tvrdí, že Máchova díla vyvolávají dojem "filmového efektu". Mukařovský tento termín používá v souvislosti s líčením statických scén, v nichž vypravěč zastavuje vyprávěný čas, a také v souvislosti se syžetovou výstavbou, kterou přirovnává k montáži a charakterizuje ji jako řazení působivých obrazů. Autor této studie považuje pojem "filmovosti" v kontextu Máchových próz za výstižný, protože odpovídá i dalším charakteristikám Máchovy prózy: dramatické povaze vyprávění a faktu, že události tvořící dějovou linii zároveň slouží jako indicie vyvolávající působivou atmosféru. Přestože Mácha užívá polohy autorského vypravěče, fokalizace je převážně externí a motivace fikční mysli nejsou průhledné. Vyprávěcí situace se blíží technice známé jako oko kamery.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.