Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užívání chytrých drog studenty vysokých škol
Schoberová, Tereza ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Bryndová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se věnuje užívání chytrých drog studenty vysokých škol. Tento fenomén je ve společnosti stále populárnějším, avšak v České republice nebyl doposud řádně zkoumán a debatován. Cílem práce je popsat zkušenosti s užíváním chytrých drog u vybraných studentů vysokých škol v České republice a porozumět jejich motivacím k užívání. První část práce, teoretická, popisuje, co jsou chytré drogy, jaká je jejich prevalence a jak lze na užívání nahlížet skrze morální hlediska a sociální chování. V teoretické části je taktéž diskutováno, jak lze na užívání nahlížet jako na sociální problém, či naopak řešení sociálních problémů. Ve druhé části práce, metodologické, jsou představeny cíle práce, výzkumné otázky, zvolené metody výzkumu a etické aspekty výzkumu. Poslední část práce, analytická, se věnuje analýze získaných dat. Data byla získána prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného formou polostrukturovaných rozhovorů s devíti studenty českých vysokých škol a analyzována pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Z analýzy rozhovorů vyplývá, že akademické prostředí na studenty vytváří tlak, kterému se studenti snaží ustát pomocí chytré drogy. Hlavními motivacemi je pro ně především pomoc se soustředěním, výkonem a zvýšením energie a sebevědomí. Mezi příležitosti, kdy studenti...
Co motivuje studenty ke studiu učitelství biologie?
Klášterková, Tereza ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivací vysokoškolských studentů ke studiu učitelství biologie. Cílem práce bylo zjistit, které faktory ovlivnily studenty při výběru oboru jejich studia. Motivace studentů byla zkoumána pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo celkem 11 studentů navazujícího magisterského studia Přírodovědecké a Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v učitelských oborech s kombinací s biologií. Z výsledků výzkumu vyplývá, že prvotní zájem o biologii se u respondentů projevil již v raném dětství či později na základní škole. Ve vztahu k biologii je ovlivnila rodina a učitel na ZŠ či SŠ. V práci jsou uvedeny vnitřní a vnější motivy ke studiu biologie. Volba učitelství byla nejvíce ovlivněna zájmem o práci s dětmi a očekáváním kreativní práce v budoucnu, i přesto, že jsou si respondenti vědomi nízkého finančního ohodnocení, časové a psychické náročnosti profese. Učitelství biologie si respondenti zvolili i kvůli možnosti rozvíjet dále obor a vytvoření zájmu o biologii u žáků. Součástí práce je také pohled na učitelskou profesi, vliv přípravy a studia na VŠ na motivaci studentů. Většina respondentů má v plánu učitelskou profesi vykonávat. Výsledky šetření mohou být podkladem pro úvahu o zkvalitnění profesní přípravy budoucích učitelů. Klíčová slova:...
Nábor v neziskové studentské organizaci
Steklá, Veronika ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Wolf, Marek (oponent)
Hlavním cílem práce je na základě výzkumu vytvořit návrh zlepšení náborové kampaně pro AIESEC Praha. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje potřebné odborné termíny. V úvodu praktické části je vysvětlena podstata a struktura organizace AIESEC, jak z mezinárodního hlediska, tak z pohledu ČR. Dále následuje vyhodnocení dotazníkového šetření, které se skládá ze tří dotazníků. Vyhodnocení je rozděleno na 6 jednotlivých podkapitol. Výsledky šetření jsou doplněny výčtem možné konkurence ze strany ostatních studentských organizací. Následuje zhodnocení postavení AIESEC na trhu studentských organizací z pohledu silných a slabých stránek, možných příležitostí a hrozeb. V závěru je shrnut a uveden návrh dalších vylepšení náborového procesu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.