Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka hry na niněru v ZUŠ
Moravcová, Lenka ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hru na niněru a materiály zpracovávající tuto tematiku. Práce nejdříve představuje historické pozadí tohoto hudebního nástroje, jeho vývoj, mechaniku a možnosti nástroje. Dále zpracovává a porovnává pro hráče dostupnou literaturu zabývající se tématem hry na niněru. Hlavní náplní práce je tvorba metodického materiálu pro hru na niněru využitelného jako pomůcku jak při výuce v prostředí ZUŠ, tak i jako studijního materiálu v rukou samouků. Tento materiál obsahuje potřebné informace, které hráč v začátcích hry na niněru potřebuje znát, tj. informace počínaje funkcemi jednotlivých částí nástroje, přes seřízení a údržbu niněry, až po vysvětlení hry samotné zvlášť pro techniku pravé a levé ruky. Součástí je i notový materiál s repertoárem skladeb na niněru hojně hraných. Přínosem metodiky je také český jazyk, ve kterém je napsána, čímž může doplnit potřebné, ale momentálně chybějící informace o hře na tento nástroj právě v českém prostředí. Materiál byl využit při výuce hry na niněru v základní umělecké škole, součástí práce je tedy i návrh školního vzdělávacího programu pro tento obor. Vhodnost materiálu byla ozkoušena v průběhu jednoho pololetí školního roku 2022/2023 v prostředí ZUŠ a taktéž v rukou několika samouků. V poslední části je poté popsána zpětná vazba a...
Rozvoj hudebnosti u předškolních dětí autorskou tvorbou
KORITAR, Filip
Tato práce se zaměřuje na autorskou tvorbu písní a textů vhodných pro děti předškolního věku a podporu dětské tvořivosti při hudebních činnostech. Teoretická část popisuje současné pojetí hudebního vzdělávání předškolního dítěte a požadavky vycházející z RVP PV, charakteristice vývojových zvláštností s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností. Poté se zabývá dětskou tvořivostí a hudebními činnostmi. Poslední kapitoly patří autorské tvorbě vhodné pro děti předškolního věku. Práce zahrnuje i praktickou část, ve které je vytvořen metodický materiál, který obsahuje písně, texty a notové zápisy autorovy tvorby a metodické postupy činností podporující dětskou tvořivost a rozvoj hudebních schopností a dovedností při hudebních činnostech.
Vzdělávání žáků v oblastech "Umění a kultura" a "Člověk a zdraví" na 1. stupni ZŠ
ŠUPKOVÁ, Barbora
Práce představuje stručný nástin vzdělávací soustavy v ČR a náhled do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Hlavním tématem je obsah a charakteristika dvou vzdělávacích oblastí s názvy "Umění a kultura" a "Člověk a zdraví" na 1. stupni ZŠ s ohledem na specifika a potřeby žáků mladšího školního věku. Jednotlivé kategorie z předmětů korespondují s vytvořeným metodickým materiálem věnovaným pro 3. třídu ZŠ. Práce dále zkoumá situaci na školách a vztah vyučujících na prvním stupni ZŠ k jednotlivým výchovám. Čím jsou ovlivněni ve svém vnímání, jak výchovy vyučují a jak nahlížejí na jejich postavení v rámci ostatních předmětů.
Návrh metodické podpory pro výuku tématu stravovací návyky
Dingová, Nikola
Bakalářská práce se zaměřuje na výukové téma stravovací návyky, které je součástí vzdělávací oblasti Výchova ke zdraví. Cílem teoretické části je objasnění pojmů zdravá výživa, zdravý životní styl a výchova ke zdraví. Metodami teoretické části byla analýza, syntéza a srovnávání odborných zdrojů, jak tištěných, tak elektronických. Cílem praktické části je návrh metodické podpory pro výuku tématu stravovací návyky, který byl zpracován v návaznosti na studium Školního vzdělávacího programu konkrétní střední odborné školy Jihomoravského kraje. Návrh metodické podpory je zasazen do předmětu Nauka o potravinách a výživě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.