Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží
Brydláková, Veronika
Brydláková, V. Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu rychloobrátkového zboží a výběru maloobchodního formátu pro tyto nákupy. Cílem práce bylo charakterizovat chování zákazníků na trhu s rychloobrátkovým zbožím jako jsou potraviny, drogerie apod. a identifikovat faktory, které ovlivňují volbu místa nákupu. Na základě sekundárních dat byla uskutečněna analýza trhu v České republice a také bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění chování spotřebitelů při nákupu rychloobrátkového zboží. Získaná data byla dále vyhodnocena pomocí programu Excel a statistického programu Statistica 14. Výsledky dotazníkového šetření poukázaly na růst obliby diskontních prodejen a supermarketů a na faktory, které ovlivňují výběr prodejny, zejména dostupnost prodejny a cena. Na základě zjištění byla formulována doporučení pro subjekty působící na českém trhu.
Nákupní chování spotřebitelů na trhu s mléčnými produkty
Pometlová, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu s mléčnými produkty. Cílem práce je identifikovat faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitele. Výsledky dotazníkového šetření mezi spotřebiteli poukázaly na faktory, kterými jsou zákazníci ovlivněni, především na vnímanou kvalitu mléčných produktů, nejčastější nákupní místa a zemi původu. Dotazníkového šetření se zúčastnilo celkem 404 respondentů. V práci byly rozebrány a zhodnoceny marketingové nástroje, které ovlivňují spotřebitele při výběru a nákupu mléčných produktů. Na základě provedeného šetření je charakterizován typický spotřebitel specializovaných prodejen a supermarketů a jsou navržena doporučení pro subjekty, které mléčné produkty prodávají.
Analysis of the shopping centre market in the Czech republic and Slovakia
Škodáčková, Gabriela ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza dvou modelových nákupních center v České republice a na Slovensku. Práce je zaměřená na určení spádové oblasti nákupních center za pomoci územní analýzy, vymezení cílové skupiny zákazníků, a to s využitím dotazníkového šetření. Práce se skládá ze tří hlavních částí. První, teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První definuje typy maloobchodních jednotek všeobecně a v závěru se soustřeďuje na maloobchodní formáty -- nákupní centra. Další kapitola zachycuje historický vývoj nákupních center od počátku prvních forem koncentrovaného retailingu v 7. století, dále výstavbu nákupních center v USA ve 20. století až po pronikání tohoto formátu do zemí Evropy v 80. letech 20. století, následně pak do České republiky a na Slovensko v 90. letech. Dvě navazující kapitoly se věnují právě tržním podmínkám výstavby těchto center v ČR a SR. Závěr teoretických kapitol popisuje současné trendy na trhu nákupních center v těchto dvou zemích. Druhou, prakticko-analytickou část, tvoří dvě kapitoly, zaměřené na analýzu dvou konkrétních modelových center, lokalizovaných v ČR a SR. Europa Shopping Center v Banské Bystrici a Nisa Obchodní Centrum v Liberci nejsou nejznámější, či největší centra ve svých státech. Navzdory tomu, že tyto centra jsou si navzájem podobná, každé z nich vznikalo a funguje za jiných podmínek. Územní podmínky jsou zkoumány v kapitole analýzy lokality, ve které jsou za pomoci ekonometrické metody obchodní gravitace vymezeny hraniční body spádové oblasti. Následující kapitola je zaměřena na rozbor silných a slabých stránek s výzvami a hrozbami pro sledovaná nákupní centra. Výsledky SWOT analýzy slouží jako podklad pro návrh potenciálních zlepšení k zvýšení úspěšnosti center.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.