Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Literární předloha jako cesta k tématu nesvobody
Machková, Tereza ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tvorbě a realizaci baklalářského projektu v podobě dvoudenní dílny dramatické výchovy pro žáky druhého stupně základní školy. Tato dílna byla vytvořena na základě dvou knih Petra Síse Tibet: Tajemství červené krabičky a Zeď: jak jsem vyrůstal za železnou oponou, jejím tématem je okupace a nesvobodný život v totalitním režimu. V úvodních kapitolách jsou popsány předlohy a jejich možnosti pro dramatickou výchovu. Následuje zpráva o dvou realizacích bakalářského projektu. V závěrečné kapitlole je pak uvedena struktura dvoudenní dílny, která byla vytvořena na základě popsaných realizací. Do příloh jsou zařazeny materiály, s nimiž se během dílny pracuje. Dále pak struktury, podle nichž probíhaly popisované realizace a úryvky z písemných reflexí účastníků.
VZTAH PROSTORU A PŘÍBĚHU
Holec, Jan ; HRBEK, Daniel (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá prostorovým řešením klauzurní inscenace Maryšo! Evo! Dom! Autor se snaží analyzovat vývoj tohoto řešení od koncepční přípravy až do závěrečné fáze zkoušení. Práce se rovněž věnuje různým aspektům scénického prostoru. Na příkladu klauzurní inscenace autor rozebírá vztah prostoru a herce, prostoru a tématu či prostoru a příběhu. V závěru se také dotýká problematiky přenosu inscenace do jiného divadelního prostoru.
Guy de Maupassant: "Miláček" - kostýmní výprava
Hrušková, Anna ; PÁTÁ, Agnieszka (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Diplomová práce zpracovává kostýmní řešení Maupassantova románu Miláček, s vazbou na jeho dramatizaci od Zdeňka Kaloče. V úvodu se vysvětlují důvody zabývat se tímto tématem dnes. Teoretickou část uvádí obsah románu, poté je rozebíráno prostředí vzniku románu, je stručně popsán život G. De Maupassanta a srovnáno dílo s jeho životními zkušenostmi. Následuje popis vybraných divadelních a filmových adaptací Dílo je srovnáno s jinými pracemi. V praktické části je popsána práce s textem románu a dramatizace. Je zde vysvětlena inspirace dobovým odíváním. Dále jsou zde zahrnuty úvahy nad možnými principy inscenování a konotace s dnešními společenskými problémy. Po výčtu průběhu práce se text dostává k popisu řešení jednotlivých kostýmů. V závěru jsou shrnuty cíle diplomní práce a vysvětlen způsob zpracování vzhledem k předloze.
Téma knihy jako inspirace pro autorskou inscenaci
Arnsteinová, Sára ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
V této diplomové práci se prostřednictvím analýzy vlastního autorského představení Gog snažím popsat, jak probíhal proces zkoušení představení inspirovaného stejnojmenným literárním textem. V úvodní kapitole se snažím nastínit podobnosti práce na filmovém scénáři, jak o něm mluví Jean-Claude Carri?re ve své knize Vyprávět příběh, a práce na představení, pokud k inscenaci přistupujeme autorsky, jsme dva, jsme režiséři, herci, dramaturgové, a inspirujeme se literární předlohou. V dalších kapitolách mluvím o tématu a formě knihy Gog, a následně podrobně popisuji, co nás v knize nejvíce zaujalo a jaké hlavní téma jsme z knihy vybrali pro naši inscenaci. V hlavní části této práce podrobně popisuji proces zkoušení jednotlivých pasáží představení a rozebírám témata, která se zde objevují. Uvádím průběžně úryvky z knihy Gog, z jednotlivých stěžejních kapitol a zpětně popisuji, jak se text a téma odrazilo ve způsobu práce a ve vybraných vyjadřovacích prostředcích. Podrobně popisuji naše hledání. Mluvím o tom, jak jsme přistupovali k práci na pohybu, slově, animaci a projekci, které se jakožto vyjadřovací prostředky v představení objevují. Poté se snažím zamyslet nad rovnováhou a uspořádáním složek v představení. Poslední podkapitola je věnována složkám představení, jako je scénografie, kostým a hudba. V další kapitole se věnuji vyprávění, jakožto podstatnému faktoru komunikace a sdílení, nejen v divadle. Zamýšlím se nad tím, jakými formami je možné vyprávění vést. Vzhledem k tomu, že v naší tvorbě byla důležitým faktorem literární předloha, v další podkapitole se věnuji tématu srovnání možností a vlastností literárního díla a divadla. V předposlední kapitole, která má tři podkapitoly, se věnuji podrobně tématu tvorby, a to následovně: Zamýšlím nad spoluprací ve dvojici, nad zkušenostmi nabitými z procesu, a nad nepsanými pravidly, které z toho vyvozuji, opírajíc se stále o knihu Jeana-Clauda Carri?ra. V další podkapitole mluvím podrobněji o procesu práce na představení, a vyměňování si rolí herce a režiséra. V následné podkapitole se zmiňuji o důležitosti oka zvenčí pro celý proces práce na představení a uvádím zde příklady, jak nám rady zvenčí suplovaly roli dramaturga. V poslední podkapitole rozebírám otázku stylu v autorské tvorbě a zkouším zde o vlastním názoru na styl hovořit. V závěru práce se zmiňuji o svém náhledu na představení jako entitu, která žije svým vlastním životem, a zamýšlím se nad tím, kam bych chtěla dále směřovat. Oceňuji svobodu v tvorbě a podotýkám, že to vše s sebou nese zároveň velkou zodpovědnost.
Plechový bubínek - Postava dítěte jako zrcadlo revolty, revoluce a války.
Příhodová, Tereza ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Práce "Plechový bubínek - postava dítěte jako symbol revoluce, revolty a války ve filmu" zkoumá vývoj dětské postavy ve filmu. Později ve snímcích týkajících se války a revoluce. (Jdi a dívej se, Bílá stuha, Alenka v Říši divů, Trojka z mravů, Ať žije republika, atd?) Primárně se zabývá analyzováním postavy Oskara (Plechový bubínek) a srovnáním literární předlohy a filmového díla. Současně je v práci rozvedena problematika filmové adaptace literární předlohy a nastíněna otázka projekce autora do hlavní postavy. Ač je pozornost věnována v první řadě rozboru literátrní i filmové podoby díla Plechový bubínek, v textu jsou též uvedeny další stěžejní snímky, na nichž jsou ukázány různé způsoby práce s dětskými herci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.