Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza inovací ICT v podnicích
Zíma, Petr ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Práce je zaměřena na inovace v podniku a konkrétně pak na ICT/IS inovace. Tomuto tématu se věnuje jak z hlediska teorie, tak z hlediska praxe. Cílem práce bylo především uvést základní teorii inovací a inovací ICT/IS a dále provedení průzkumu firemního prostředí s následnou analýzou dat. Z těchto dat následně identifikovat skupinu úspěšných podniků v oblasti inovací, definovat klíčové postupy pro tento úspěch a posoudit vliv ICT/IS inovací na životní cyklus u jednotlivých typů inovací. Pro naplnění těchto cílu je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je věnována definici informačních systémům a jejich významu pro konkurenceschopnost. Zmíněn je především multidimenzionální pohled na informační systém v podniku. Tato část se věnuje i definici teorie inovací, kde je zejména zmíněna teorie J.A Schumpetera a některých dalších autorů, kteří na něj navázali. Autor se v teoretické části věnuje také managementu inovací a inovačním strategií. V další části práce reflektuje své praktické zkušenosti s realizací inovačních projektů. Závěrečná část teoretické části je zaměřena na definici a typologii inovací informačních systémů. Zde také autor diskutuje vazby a vliv ICT/IS inovací na ostatní typy. Druhá část práce je pojata zcela prakticky a věnuje se průzkumu, který byl proveden mezi podnikatelskými subjekty. Autor definuje teze před samotným vyhodnocením výzkumu. Tyto teze jsou rozděleny do těchto kategorií: efekty a návratnost investic do ICT/IS, strategické řízení ICT/IS inovací a role ICT/IS inovací v rámci inovačního cyklu. Autor v rámci analýzy dat diskutuje definované teze s dosaženými výsledky. Na závěr této části je shrnutí dosažených poznatků a výsledků, ve kterém jsou definovány základní doporučení a klíčové předpoklady pro úspěch v inovačních aktivitách. Hlavním přínosem této práce je především to, že se podařilo zmapovat postoj podniků k inovacím a identifikovat skupinu úspěšných podniků v oblasti inovací a jejich klíčové předpoklady pro dosažení úspěchu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.