Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvality učitele 1. stupně v perspektivě rodičů a veřejnosti
Kolaříková, Alena ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
NÁZEV PRÁCE: KVALITY UČITELE 1. STUPNĚ V PERSPEKTIVĚ RODIČŮ A VEŘEJNOSTI Anotace V současné době se často diskutuje o kvalitě školství, o pozici učitelů ve společnosti. Tyto diskuse bývají spojeny s hodnocením kvality učitelů, jejich způsobu výuky, ale i přístupu k žákům i k rodině. Význam učitelství bývá vnímán ve dvou rovinách: prioritní důraz je kladen na předávání vědomostí, ale také je zdůrazňován význam rozvoje osobnosti žáka, jeho kompetencí a mezilidské vzájemnosti a ohleduplnosti. V této práci budu popisovat různé styly výuky, osobnostní předpoklady i další kompetence, kterými by měl kvalitní učitel disponovat. Představím pět základních výukových stylů, u kterých si budu všímat jejich pozitiv, tak i rizik. V analytické části vyhledám soutěže oceňující dobré učitele a budu popisovat kritéria, na základě kterých jsou vybraní učitelé oceněni. Výzkumná část bude formou dotazníkového šetření zjišťovat, jakého učitele 1. stupně ZŠ si přejí pro svoje dítě zákonní zástupci, jakých lidských i odborných kvalit si nejvíce cení. Klíčová slova: kvalita učitele, profesní znalosti, profesní kompetence, styl výuky, kompetence, osobnostní předpoklady, facilitace, exekutivní styl, liberální styl, konstruktivismus, tradiční učitel.
Výchovné styly charakterizované Kurtem Zadekem Lewinem a jejich preference u dětí a mládeže ve věku pubescence a adolescence
PŘEVRÁTILOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá výchovnými styly, které charakterizoval na základě svého výzkumu Kurt Zadek Lewin a jeho spolupracovníci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký výchovný styl preferují děti a mládež ve věku pubescence a adolescence. Práce je rozdělena na čtyři stěžejní části, které současně odpovídají jednotlivým kapitolám. První kapitola se věnuje charakteristice vývojových období adolescence a pubescence, s ohledem na vývojové úkoly, ze kterých by měly vycházet odpovídající výchovné cíle a celkový styl výchovy. Druhá kapitola popisuje výchovu a výchovné působení pedagoga, konkrétněji vymezuje interakci mezi pedagogem a vychovávaným jedincem, a charakterizuje celkový styl výchovy. Třetí kapitola objasňuje autoritářský, liberální a demokratický styl výchovy. Obsahem poslední kapitoly je vlastní kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly použity dotazníky. Záměr tohoto výzkumu koresponduje s již výše uvedeným cílem.
Výchovný styl rodičů podle pořadí narození dítěte
PLCHOVÁ SIKOROVÁ, Lucie
Bakalářská práce s názvem "Výchovný styl rodičů podle pořadí narození dítěte" je zaměřena na zjištění toho, jaký výchovný styl uplatňují rodiče u svých dětí podle toho, v jakém pořadí se dítě do rodiny narodí. Zabývá se tím, zda je výchovné působení u všech dětí stejné, nebo se s každým narozeným dítětem toto výchovné působení mění. V práci jsou popsána jednotlivě všechna pořadí narození dětí od nejstaršího dítěte, přes prostřední dítě až k nejmladšímu dítěti, a to včetně jedináčků. Samozřejmě je zde popsán vývoj osobnosti a jednotlivé výchovné působení, které se v rodině uplatňuje. Tato práce upozorňuje na význam pořadí narození a to jak ve vztahu k rodičům, tak ve vztahu k sourozencům, ale také právě ve vztahu k výchovnému působení rodičů na své děti. Veškerá data byla získána prostřednictvím rozhovorů s respondenty a pomocí dotazníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.