Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změna postoje Japonců k Jižní Koreji v závislosti na tzv. " korejské vlně"
Jarchovská, Anna ; Sýkora, Jan (vedoucí práce) ; Tirala, Martin (oponent)
(česky): Tato práce je zaměřena na zkoumání problematiky přijetí jihokorejského televizního dramatu japonským publikem. V práci je zkoumána míra idealizace Jižní Koreje japonským publikem korejského televizního dramatu Winter sonata. První část práce je věnována příchodu korejského televizního dramatu do Japonska, sociálně- kulturnímu pozadí Japonska devadesátých let a typickému japonskému divákovi televizního dramatu Winter sonata. Druhá část práce se věnuje analýze samotného díla z hlediska atmosféry a výstavby příběhu. Třetí část práce je zaměřena na vybrané kulturní aspekty obsažené v televizním dramatu Winter sonata, které zapříčinily jeho popularitu u japonského publika. Poslední část práce nastiňuje období po ukončení vysílání televizního dramatu Winter sonata v Japonsku. V závěru je shrnuto, jaké aspekty způsobily popularitu televizního dramatu Winter sonata v Japonsku, jak vypadá obraz "japonské Koreje" vzniklý na základě sledování tohoto televizního dramatu a jakým způsobem se korejská vlna dotkla povědomí Japonců o Koreji obecně.
Role soft-power v budování image Korejské republiky
Šarmanová, Lucie ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato práce představuje koncept soft power, který je aplikován na případ Korejské republiky. Jižní Korea, která je definována jako střední mocnost, se díky měkké síle a multilaterální spolupráci s dalšími zeměmi snaží zviditelnit na mezinárodním poli a změnit v něm svou image. Korejská vlna (neboli Hallyu) znamená zvýšený export korejských kulturních produktů (zejména populární hudby, seriálů a filmů) do Asie a celého světa a vytváří obraz moderní a skvělé země, který láká zahraniční turisty a studenty, a tak napomáhá zvýšit branding státu a jeho produktů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.