Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy
Panýrková, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy Diplomová práce "Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy" si klade cíl sestavit soubor metod a zhodnotit jeho vliv na reedukaci dysortografie - specifické poruchy pravopisu. Teoretická část se zabývá terminologií, projevy a etiologií specifických poruch učení, dále je na problematiku specifických poruch učení nahlíženo v kontextu vzdělávání na prvním stupni základní školy. Diagnostika, metody reedukace a užívané pomůcky jsou popsány pouze ve vztahu k dysortografii. Výzkumná část popisuje používané metody v rámci realizované speciálně pedagogické intervence a na základě analýzy vstupní a výstupní diagnostiky hodnotí vliv užitých metod na reedukaci dysortografie vybraného vzorku žáků v porovnání s kontrolní skupinou žáků, u které tyto metody aplikovány nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy
Panýrková, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy Diplomová práce "Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy" si klade cíl sestavit soubor metod a zhodnotit jeho vliv na reedukaci dysortografie - specifické poruchy pravopisu. Teoretická část se zabývá terminologií, projevy a etiologií specifických poruch učení, dále je na problematiku specifických poruch učení nahlíženo v kontextu vzdělávání na prvním stupni základní školy. Diagnostika, metody reedukace a užívané pomůcky jsou popsány pouze ve vztahu k dysortografii. Výzkumná část popisuje používané metody v rámci realizované speciálně pedagogické intervence a na základě analýzy vstupní a výstupní diagnostiky hodnotí vliv užitých metod na reedukaci dysortografie vybraného vzorku žáků v porovnání s kontrolní skupinou žáků, u které tyto metody aplikovány nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv rekvalifikačních kurzů na zaměstnatelnost uchazečů o práci
Ciprisová, Lucie
Ciprisová, L. Vliv rekvalifikačních kurzů na zaměstnatelnost uchazečů o práci. Diplomová práce. Brno, 2015. Diplomová práce zkoumá, zda absolvování rekvalifikačního kurzu má pozitiv-ní, negativní či neutrální vliv na schopnost nalezení nového zaměstnání. Tato zkoumání jsou založena především na komparaci skupin uchazečů či zájemců o zaměstnání. První skupina (základní), je tvořena absolventy rekvalifikačního kurzu, druhá skupina (kontrolní) je zastoupena uchazeči, kteří kurzem neprošli. Výzkum je založen na výpočtech plynoucích z dat o jednotlivých uchazečích o zaměstnání evidovaných na Úřadě práce v Brně. Získaná data využitá ke zpracování této práce nesou informace celkem o 486 absolventech rekvalifikačních kurzů a 245 osobách, které se rekvalifikace neúčastnili. Po vyřazení některých jedinců, jejichž profil nebyl vhodný pro zařazení do některé ze sledovaných skupin, je do výzkumu v rámci základní skupiny zahrnuto 482 osob, v rámci dvou kontrolních skupin pak 28 a 47 osob. V první kontrolní skupině se nachází osoby, které se chtěli účastnit jimi vybrané rekvalifikace, ale žádost jim byla zamítnuta odbornou komisí. Druhou kontrolní skupinu tvoří jedinci, kterým byla rekvalifikace doporučena a schválena ze strany Úřadu práce, ale odmítli ji podstoupit. Obě tyto skupiny představují extrémní případ v motivaci uchazečů o zaměstnání. Z porovnání míry zaměstnanosti a průměrné délky evidence na Úřadě práce všech tří skupin lze usuzovat, že absolvování rekvalifikačního kurzu má příznivý dopad na nalezení nového zaměstnání. Na tyto výsledky má však významný vliv výběr osob zařazených do kontrolní skupiny.
Vývoj mzdových rozdílů mezi muži a ženami v tranzitivních ekonomikách
Brychtová, Lenka
Diplomová práce se zabývá vývojem mzdových rozdílů mezi muži a ženami v tranzitivních ekonomikách. Práce si klade za cíl posoudit vliv změny ekonomického systému na mzdové rozdíly mužů a žen v sedmi zemích východní a střední Evropy, které prošly změnou ekonomického systému na přelomu 80. a 90. let 20. století. Čtyři země západní Evropy jsou využity jako kontrolní skupina. Získaná data využitá ke zpracování této práce jsou ISSP data, která jsou součástí International Social Survey Programme. Výzkum je založen na výpočtech hodinových sazeb žen a mužů v jednotlivých státech sledovaného období. Další částí práce je zpracování mzdových regresí, pomocí kterých jsou vyhodnoceny rozdíly v odměňování žen a mužů. Z provedených analýz lze usuzovat, že změna ekonomického systému v tranzitivních zemích nemá zásadní vliv na snižování mzdových rozdílů mezi muži a ženami.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
BÍLÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení, které mají vliv i na sociální život jedince. První část práce je věnována teoretických poznatkům z této oblasti. Hlavní část práce se zaměřuje na zkoumání dospělých dyslektických jedinců, kteří jsou porovnáváni s jedinci normálně se vyvíjejícími. Předmětem zkoumání jsou především sociální aspekty, specificky sebepojetí.
Aktivizující metody a techniky učení v předmětu chemie na základní škole
BUDKOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo prokázat efektivitu vhodných technik učení a aktivizujících metod do výuky předmětu chemie. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, vhodným vedením vyučovací hodiny je zaujmout probíraným učivem a dosáhnout lepšího pochopení učiva u vybrané skupiny žáků na konci výzkumu. V rámci experimentu byly zvoleny dvě skupiny žáků z 9. tříd. Každá třída se nacházela na jiné škole. Za experimentální skupinu byla zvolena třída na Základní škole v Počátkách. Při experimentální výuce byla výuka doplňována vhodnými aktivizujícími metodami a technikami učení. Kontrolní skupinu tvořila třída ze Základní školy ve Žďáru nad Sázavou. Tato skupina byla vyučována tradičními metodami. Na základě vyhodnocení vstupních a výstupních testů byly získány výsledky, které potvrdily efektivitu experimentální výuky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.