Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlastnosti asfaltových pojiv ze směsí typu SMA s R - materiálem
Dzurková, Veronika ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku přidávání R-materiálu do asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový (SMA). Materiál byl získán z obalovny, která dané směsi položila v rámci zkušebního úseku na komunikaci II/227. V teoretické části je popsána problematika recyklace asfaltových vozovek, teorie asfaltových pojiv a problematika spojená s přidáváním R-materiálu za horka do asfaltových směsí. V praktické části byla vyextrahována asfaltová pojiva ze směsí s různým procentuálním zastoupením R-materiálu. Na těchto pojivech byly provedeny empirické a funkční zkoušky. Cílem práce je zjištění vlivu přítomnosti R-materiálu na asfaltovou směs SMA z pohledu vlastností asfaltového pojiva.
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Pěnčík, Michal ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na reologické vlastnosti asfaltových pojiv a směsí. Zejména je popisována změna těchto vlastností u vzorků asfaltových pojiv a směsí, podrobených laboratornímu stárnutí, simulující reálný stav po zabudování ve vozovce. V teoretické části je pojednáno o reologii jako takové a metodách simulujících stárnutí asfaltových pojiv a směsí. Praktická část zahrnuje popis přípravy vzorků pojiv a směsí, které byly následně zkoušeny. Nejprve bylo provedeno stárnutí asfaltové směsi metodou BSA (Braunschweiger Alterung), vyrobena tělesa pro zkoušku modulu tuhosti na směsích a vyzkoušena. Ze zbylé směsi bylo vyextrahováno pojivo. Hlavní těžiště zkoušek pojiva je soustředěno k využití dynamického smykového reometru (komplexní modul tuhosti, dynamická viskozita). Na závěr jsou výsledky zkoušek vzájemně porovnány.
Stárnutí asfaltových pojiv
Střasáková, Monika ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
V teoretické části této diplomové práce je popsána reologie asfaltových pojiv, stárnutí asfaltových pojiv a laboratorní metody simulující krátkodobé a dlouhodobé stárnutí. Dále jsou popsány empirické zkoušky (penetrace jehlou, bod měknutí metodou kroužek kulička) a funkční zkoušky (komplexní smykový modul a fázový úhel, dynamická viskozita), které se provádějí v dynamickém smykovém reometru. V závěru této části je popsáno podrobněji laboratorní stárnutí asfaltových pojiv metodou RTFOT a metodou RTFOT+PAV. V praktické části této práce jsou pak výsledky všech prováděných zkoušek na pojivech zestárlých metodou RTFOT+PAV a porovnány s výsledky nezestárnutých pojiv a zestárlých metodou 3xRTFOT.
Hodnocení vlastností pojiv typu PMB obsahujících pojivo z R-materiálu
Měšťanová, Petra ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je popsání vlivu přidání různého množství zestárlého pojiva znovuzískaného z R-materiálu na změnu vlastností polymerem modifikovaného asfaltu. Na znovuzískání asfaltového pojiva je použit R-materiál obsahující nemodifikovaný asfalt a R materiál, u kterého lze předpokládat modifikaci. Získané pojivo z R-materiálu je do čerstvého pojiva dávkováno v množství 15 %, 30 % a 50 %. V teoretické části jsou popsané způsoby recyklace netuhých vozovek, extrakce a regenerace asfaltového pojiva, oživení jeho vlastností a použité metody empirických a funkčních zkoušek. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením a porovnáním výsledků vlastností smíchaných asfaltových pojiv.
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Coufalík, Pavel ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá reologií asfaltových pojiv a změnou vlastností v průběhu životnosti ve vozovkách pozemních komunikací. V teoretické části je popsán princip stárnutí asfaltových pojiv a způsoby simulace stárnutí v laboratoři. Dále jsou popsány základní reologické modely a na ně navazující laboratorní zkoušky, které se používají při hodnocení asfaltových pojiv. V praktické části jsou silniční asfalty podrobeny vybraným metodám laboratorního stárnutí a jsou posuzovány pomocí empirických a funkčních zkoušek. Jednotlivé metody stárnutí jsou porovnány mezi sebou a zároveň je hledán vztah mezi realitou a laboratorním stárnutím. V další části práce je do vybraných silničních asfaltů přidáván visbreakingový zbytek (VFCR) a je zjišťován jeho vliv na reologické vlastnosti v průběhu stárnutí asfaltového pojiva. Výsledky získané v rámci disertační práce byly použity pro sestavení certifikovaných metodik s názvem: „Metodika pro hodnocení silničních asfaltů z hlediska náchylnosti k termooxidačnímu stárnutí“ a Metodika popisující laboratorní stárnutí asfaltových směsí“. V závěru jsou shrnuty výsledky disertační práce.
Vlastnosti nízkoteplotních polymerem modifikovaných asfaltů
Zábranský, Ivo ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlastnostmi nízkoteplotních polymerem modifikovaných asfaltů. Teoretická část práce popisuje přísady, které ovlivňují vlastnosti asfaltů pro jejich širší využití a snížení výrobních a pracovních teplot. Dále teoretická část popisuje závěry z výzkumů, které se tímto tématem již zabývaly. V této části jsou také popsány empirické a funkční zkoušky asfaltových pojiv, jimiž byly asfalty zkoušeny. V praktické části jsou uvedeny výsledky z jednotlivých provedených zkoušek. Zkoušky byly provedeny na asfaltech nezestárlých, zestárlých metodou stárnutí RTFOT a také zestárlých metodou stárnutí RTFOT+PAV. V závěru práce jsou shrnuty výsledky práce a zhodnocení vhodností asfaltových pojiv.
Problematika stárnutí asfaltových pojiv a směsí
Štěpanovský, Vlastimil ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci je věnována pozornost stárnutí asfaltových směsí a asfaltových pojiv. V teoretické části byly představeny metody, které simulují krátkodobé a dlouhodobé stárnutí asfaltových pojiv a směsí. V praktické části bylo provedeno stárnutí směsí dle metody BSA (Braunschweiger Alterung). Ze směsí se vyrobila zkušení tělesa pro stanovení modulu tuhosti dle ČSN EN 12697-26. Dále bylo z těchto asfaltových směsí vydestilováno asfaltové pojivo. Na pojivu byla provedena řada zkoušek - penetrace dle ČSN EN 1426, bod měknutí dle EN ČSN 1427, bod lámavosti dle ČSN EN 12593 a zkouška v dynamickém smykovém reometru (dynamická viskozita a komplexní smykový modul). V poslední části diplomové práce byly vzájemně porovnány výsledky naměřených hodnot s cílem určit míru degradace asfaltového pojiva stárnutím.
Využití běžného R-materiálu v asfaltových směsích
Přívara, Jakub ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev netuhých asfaltových vozovek. Konkrétně se jedná o směs typu SMA 11S. V teoretické části práce je rozebrána problematika ekologie a s ní související recyklace. Praktická část spočívá ve vyextrahování asfaltového pojiva ze vzorků směsí SMA s různým procentuálním zastoupením R-materiálu a provedení základních empirických a funkčních zkoušek na takto získaném pojivu. Dále potom ověření vlastností modifikovaného pojiva používaného v těchto kvalitních směsích typu SMA.
Vlastnosti zpětně získaných asfaltových pojiv ze směsí s R-materiálem
Mucha, Ondřej ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je problematika asfaltových směsí s R-materiálem. V teoretické části práce je popsán samotný R-materiál, jak se získává, jaké jsou požadavky dle aktuálně platných norem, samotná výroba asfaltové směsi s R-materiálem, jednotlivé možnosti oživení zestárlého pojiva, použité materiály a jednotlivé zkušební metody. V praktické části jsou na vzorcích vyextrahovaného pojiva stanoveny vybrané empirické a funkční parametry pojiv. Tato část práce se zabývá vyhodnocením a porovnáním výsledků vlastností zpětně získaných asfaltových pojiv z asfaltových směsí, u nich bylo při jejich výrobě zestárlé asfaltové pojivo oživováno různými metodami.
Modifikovaná asfaltová pojiva
Venclíková, Michaela ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci bude věnována pozornost modifikaci asfaltových pojiv. Laboratorně bude připravena sada modifikovaných asfaltových pojiv s různým stupněm modifikace. Na těchto vzorcích budou následně prováděny základní empirické zkoušky a funkční zkouška DSR. Cílem práce je najít optimální zdroj nemodifikovaného silničního asfaltu pro modifikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.