Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Studie vlivu vlastností materiálu na simulaci nárazu hlavy chodce na kapotu
Coufal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje souhrn základních testovacích procedur prováděných společností Euro NCAP se zaměřením na zkoušky ochrany chodců dle EEVC WG 17 a soudobých prostředků používaných u osobních automobilů pro ochranu chodců. Obsahuje detailní postup vytvoření impaktoru hlavy dospělého člověka včetně jeho certifikace a sestavení jeho nárazu na kapotu vozidla. Zároveň je zaměřena na studii vlivu vlastností materiálu ovlivňujících velikost HIC kritéria.
Homogenní kapota - chování při nárazech impaktorem hlavy
Kadrmas, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek dle předpisů Euro NCAP, konkrétně zkouškou nárazu impaktoru dětské hlavy na kapotu automobilu. Cílem je vytvoření homogenní kapoty, kde tuhá místa budou odstraněna a zároveň nedojde ke zhoršení globální tuhosti kapoty. Kapota musí ovšem splňovat limity pro ochranu chodců.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Homogenní kapota - chování při nárazech impaktorem hlavy
Kadrmas, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek dle předpisů Euro NCAP, konkrétně zkouškou nárazu impaktoru dětské hlavy na kapotu automobilu. Cílem je vytvoření homogenní kapoty, kde tuhá místa budou odstraněna a zároveň nedojde ke zhoršení globální tuhosti kapoty. Kapota musí ovšem splňovat limity pro ochranu chodců.
Studie vlivu vlastností materiálu na simulaci nárazu hlavy chodce na kapotu
Coufal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje souhrn základních testovacích procedur prováděných společností Euro NCAP se zaměřením na zkoušky ochrany chodců dle EEVC WG 17 a soudobých prostředků používaných u osobních automobilů pro ochranu chodců. Obsahuje detailní postup vytvoření impaktoru hlavy dospělého člověka včetně jeho certifikace a sestavení jeho nárazu na kapotu vozidla. Zároveň je zaměřena na studii vlivu vlastností materiálu ovlivňujících velikost HIC kritéria.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.