Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku
Machová, Martina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném...
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem
Vašutová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem je prací speciálně pedagogického charakteru a jejím cílem je seznámit čtenáře s problematikou komunikace u dětí s Downovým syndromem. Teoretická část je zpracována na základě analýzy české a cizojazyčné odborné literatury a elektronických informačních zdrojů. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol, z nichž první se zabývá obecně komunikací a vývojem řečových a jazykových schopností u dětí intaktních. Druhá kapitola je věnována Downovu syndromu, kde se autorka práce zabývá nejen jeho terminologickým vymezením a etiologií, ale také narušenou komunikační schopností dětí s Downovým syndromem, logopedickou intervencí a alternativní a augmentativní komunikací. Empirická část této bakalářské práce je zpracována ve třetí kapitole. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza rozvoje komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem. Na jeho základě pak byly stanoveny cíle dílčí a výzkumné otázky. Naplnění stanovených cílů bylo dosaženo díky výzkumnému šetření kvalitativního charakteru, při kterém byly použity následující metody: analýza anamnestických údajů, analýza dostupných dokumentů, doplňující polostrukturované rozhovory s rodiči a pozorování. Výstupem tohoto výzkumného šetření je zpracování případových...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.