Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Urbanistické řešení vybraného prostoru Brno-Kohoutovice
Pecháček, Jan ; Kopáčik,, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Urbanistická studie vybraného prostoru městské části Brno Kohoutovice řeší stávající nevyhovující stav části kohoutovického intervilánu v blízkosti zastávky MHD Voříškova. Nesnadné území charakterizované značnými stavebními zásahy minulé éry a velmi členitým terénním reliéfem, dalo vzniknout neotřelému konceptu, který se svým netradičním hmotovým řešením snaží nalézt přerušený dialog mezi původní historickou zástavbou a socialistickým sídlištěm. Snaží se jasně definovat hlavní veřejné prostory, jejichž zřetelné vymezení zde dodnes chybí, a vnést do těchto prostor logiku. Rozčleňuje území na systém soukromých a veřejných prostor. Zabývá se problematikou řešení okolí panelových domů. Zintenzivňuje stávající zástavbu a spojuje sídlo. Odděluje dopravu. Vnáší do území nové hodnoty v podobě ekumenického centra, situovaného do nevyužitého prostoru při mimoúrovňovém křížení komunikací, a nově navržené průhledové osy, která propojuje starou část obce s novou zástavbou. Studie se dále zabývá problematikou budoucnosti urbanismu ve výhledovém období třiceti let, proto zde byla snaha zapojit některé soudobé technické a sociální trendy, jako je třeba bydlení v mobilních bytových jednotkách.
Dům krátké cesty
Šámalová, Daniela ; Glosová,, Dagmar (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Zadané území se nachází v Brně v městské části Židenice. Je omezeno ze západu železniční tratí Brno-Židenice, na východě ulicí Koperníkova, ze severu Lazaretní a konečně na jihu rušnou ulicí Bubeničkova, nedaleko se nachází konečná stanice Stará osada. Rozloha tohoto území je přibližně 45 480 m2, což je 4,55 ha. Z urbanistického pohledu se jedná o intenzivní zástavbu v samostatném městském bloku, který musí počítat s ochranným pásmem železnice. Celý blok je protkán několika pěšími ulicemi, které zajišťují lepší prostupnost územím a také dostupnost obchodního parteru. Objekty navazují na okolní zástavbu a respektují hustotu zástavby. Intenzivní městská struktura je považována za "město krátkých vzdáleností". Odkud pochází název projektu - dům krátké cesty. Vysoké hustota zástavby kombinuje velké množství různých funkcí na relativně malé zastavěné ploše. Při zachování kvalitního životního prostředí mohou lidé v intenzivní městské struktuře najít pracovní příležitosti, aniž by potřebovali dopravu. Pro dosažení koncepce kompaktního města je použit prostorový urbanismus. Tvar pozemku přímo ovlivnil princip návrhu spolu s urbanistickým kontextem stávajících bloků. V ochranném pásmu vznikají vodní nádrže a veliký park, v němž je dětské hřiště a hřiště pro fitness aktivity pro dospělé. Průchozí obchodní parter je zaplněn mnoha rozmanitými funkcemi, na jeho pochozí střeše vzniká poloveřejný prostor se světlíky a volně vnesenou zelení. Na pochozím parteru jsou samostatné bloky pro bydlení a občanskou vybavenost. Na severním a jižním kraji území se nacházejí služby, naproti tomu v centru bloku jsou umístěny jesle s mateřskou školou. Z konstrukčního hlediska se jedná o železobetonový monolitický skelet založený na bílé vaně, který má 1 podzemní podlaží a 5 nadzemních podlaží.
Dům krátké cesty
Šámalová, Daniela ; Glosová,, Dagmar (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Zadané území se nachází v Brně v městské části Židenice. Je omezeno ze západu železniční tratí Brno-Židenice, na východě ulicí Koperníkova, ze severu Lazaretní a konečně na jihu rušnou ulicí Bubeničkova, nedaleko se nachází konečná stanice Stará osada. Rozloha tohoto území je přibližně 45 480 m2, což je 4,55 ha. Z urbanistického pohledu se jedná o intenzivní zástavbu v samostatném městském bloku, který musí počítat s ochranným pásmem železnice. Celý blok je protkán několika pěšími ulicemi, které zajišťují lepší prostupnost územím a také dostupnost obchodního parteru. Objekty navazují na okolní zástavbu a respektují hustotu zástavby. Intenzivní městská struktura je považována za "město krátkých vzdáleností". Odkud pochází název projektu - dům krátké cesty. Vysoké hustota zástavby kombinuje velké množství různých funkcí na relativně malé zastavěné ploše. Při zachování kvalitního životního prostředí mohou lidé v intenzivní městské struktuře najít pracovní příležitosti, aniž by potřebovali dopravu. Pro dosažení koncepce kompaktního města je použit prostorový urbanismus. Tvar pozemku přímo ovlivnil princip návrhu spolu s urbanistickým kontextem stávajících bloků. V ochranném pásmu vznikají vodní nádrže a veliký park, v němž je dětské hřiště a hřiště pro fitness aktivity pro dospělé. Průchozí obchodní parter je zaplněn mnoha rozmanitými funkcemi, na jeho pochozí střeše vzniká poloveřejný prostor se světlíky a volně vnesenou zelení. Na pochozím parteru jsou samostatné bloky pro bydlení a občanskou vybavenost. Na severním a jižním kraji území se nacházejí služby, naproti tomu v centru bloku jsou umístěny jesle s mateřskou školou. Z konstrukčního hlediska se jedná o železobetonový monolitický skelet založený na bílé vaně, který má 1 podzemní podlaží a 5 nadzemních podlaží.
Urbanistické řešení vybraného prostoru Brno-Kohoutovice
Pecháček, Jan ; Kopáčik,, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Urbanistická studie vybraného prostoru městské části Brno Kohoutovice řeší stávající nevyhovující stav části kohoutovického intervilánu v blízkosti zastávky MHD Voříškova. Nesnadné území charakterizované značnými stavebními zásahy minulé éry a velmi členitým terénním reliéfem, dalo vzniknout neotřelému konceptu, který se svým netradičním hmotovým řešením snaží nalézt přerušený dialog mezi původní historickou zástavbou a socialistickým sídlištěm. Snaží se jasně definovat hlavní veřejné prostory, jejichž zřetelné vymezení zde dodnes chybí, a vnést do těchto prostor logiku. Rozčleňuje území na systém soukromých a veřejných prostor. Zabývá se problematikou řešení okolí panelových domů. Zintenzivňuje stávající zástavbu a spojuje sídlo. Odděluje dopravu. Vnáší do území nové hodnoty v podobě ekumenického centra, situovaného do nevyužitého prostoru při mimoúrovňovém křížení komunikací, a nově navržené průhledové osy, která propojuje starou část obce s novou zástavbou. Studie se dále zabývá problematikou budoucnosti urbanismu ve výhledovém období třiceti let, proto zde byla snaha zapojit některé soudobé technické a sociální trendy, jako je třeba bydlení v mobilních bytových jednotkách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.