| |
|
Analýza a optimalizace grafického uživatelského rozhraní Informačního systému VUT
Žalmánek, Matěj ; Veigend, Petr (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na uživatelskou přívětivost rozvrhů a souvisejících komponent in- formačního systému VUT s cílem identifikovat málo uživatelsky přívětivé komponenty a ty zoptimalizovat a vylepšit jejich uživatelskou přívětivost. Nejprve jsem vyhledal problema- tické komponenty a ty se dále staly podnětem dotazníkového šetření. Na základě tohoto dotazníkového šetření jsem provedl návrh nového uživatelského rozhraní, které jsem poté implementoval a testoval s uživateli. V práci se mi podařilo vytvořit řadu nových funkcí uživatelského rozhraní, které uživatelům ulehčují práci s rozvrhy. Přínosem této práce je lepší subjektivní hodnocení rozvrhů uživateli, včetně zkrácení času pro vykonání určitých úkonů s rozvrhy.
|
| |
|
Studijní informační systémy na jednotlivých VŠ - srovnání z pohledu studenta
Rajčan, Aleš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Říha, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem srovnání studijních informačních systémů na vybraných vysokých školách. Zpracování analýzy systémů a následného srovnání je vytvořeno z pohledu studenta. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem řeší jednotlivé informační systémy problémy, které jsou spojené s administrací a řízením studijních povinností studentů. Analyzované systémy jsou vzájemně porovnány a zhodnoceny na základě názorů autora a názorů respondentů dotázaných v průzkumu. Z výsledků hodnocení systémů jsou zformulovány doporučení pro zlepšení funkcionality studijního systému VŠE. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První částí je analýza systémů ve které jsou jednotlivé funkce rozebírány a vzájemně porovnávány. Rozbor probíhá podle zvolených kritérií (základní funkce, komunikační funkce, uživatelské rozhraní). Druhá část práce je věnována průzkumu, ve kterém se autor ptá na názory studentů ze všech analyzovaných škol. Konečné výsledky srovnání jsou interpretovány jak slovně, tak i graficky.
|