Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební dílo jako prostředek rozvoje estetického vnímání dětí předškolního věku
KOPEČNÁ, Klaudie
Tato práce se zaměřuje na využití hudebního díla jako prostředku pro rozvoj estetického vnímání u dětí předškolního věku. Cílem práce je vzdělávací program s názvem Labutí jezero dětskýma očima, který vychází z cílů estetické výchovy pro předškolní děti. Teoretická část se zaměřuje na současné pojetí předškolního vzdělávání a estetické výchovy, zabývá se estetickou výchovou a jejím vymezením, hudebními činnostmi v mateřské škole, zejména poslechovými činnostmi, a charakteristikou vývojových zvláštností předškolního dítěte. Praktická část obsahuje vzdělávací program, jehož prostřednictvím se děti seznámily s dílem Labutí jezero od P. I. Čajkovského. Součástí praktické části je i dotazník určený učitelkám mateřských škol, který zkoumá zda a jakým způsobem ony samy pracují s hudebním dílem za účelem rozvoje estetického vnímání.
Autor a interpret hudebního díla jako subjekty autorskoprávních vztahů v procesu vzniku a exploatace autorského díla
Kletenský, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Resumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...
Komparace výtvarných děl s hudební tvorbou skladatele Luboše Fišera
Kůsová, Lenka ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností skladatele Luboše Fišera, jeho vybranými skladbami v komparaci s uměleckými díly. Práce je rozdělená na dva celky. V první části se věnujeme obecným uměleckým tendencím 60. let. Přiblížíme nejvýznamnější směry a osobnosti, které v této době tvořili. Dáme do souvislostí českou hudební, výtvarnou a literární scénu šedesátých let, což byly roky vrcholné tvorby Luboše Fišera. Druhá část práce se podrobněji věnuje rozboru pěti Fišerových skladeb, které byly v šedesátých letech zkomponovány. Jedná se o skladbu Ruce (1961), Patnáct listů podle Dürerovy Apokalypsy (1965), Caprichos (1966), Double (1969) a Nářek nad zkázou města Ur (1970). Rozbor těchto skladeb je založen buď na komparaci skladeb s inspiračními zdroji (Albrecht Dürer: Apokalypsa, Francisco Goya: Caprichos, sumerský text Nářek nad zkázou města Ur), nebo na komparaci použité kompoziční metody skladby a výtvarného díla (Double), či je proveden jen s pomocí sémantického hlediska (Ruce). Cílem této práce je přiblížení významného českého skladatele Luboše Fišera širší veřejnosti prostřednictvím jeho skladeb. Tato práce by v budoucnu mohla přispět k sepsání skladatelovy monografie nebo k častější interpretaci jeho skladeb.
Kolektivní správa autorských práv k dílům hudebním v českém právu
Matějičný, Tomáš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Předmětem této práce je kolektivní správa hudebních děl v České republice. Autorské právo je samostatným druhem oblasti nazývané právo duševního vlastnictví a jeho cílem je ochrana autorských děl. Nehmotná povaha těchto děl je pak důvodem jejich snížené možnosti ochrany samotnými autory. To je také důvod, proč se autoři začali sdružovat za účelem společné ochrany jejich práv a začali zakládat kolektivní správce. Díky nim mohou lépe ochraňovat svá práva a prosazovat společné zájmy. Při plnění této činnosti jednají kolektivní správci vlastním jménem avšak na účet zastupovaných autorů. Kolektivní správci zastupují zejména dva druhy majetkových práv- mechanická práva (rozmnožování, pronájem, atd.) a provozovací práva (koncerty, reprodukovaná hudba atd.). Díky celosvětovému boomu internetového pirátství příjmy z mechanických práv na počátku 21. století drasticky klesly. V souladu s tímto trendem klesl i význam mechanických práv v jejich původní podobě. Díky tomu je obsah této práce zaměřen spíše na provozovací práva, která jsou spojena se sdělováním děl veřejnosti. Význam mechanických práv se přesouvá na internet a promítá se i v rámci tzv. náhradních odměn vybíraných v souvislosti s výkonem práva na pořízení rozmnoženiny pro osobní potřebu. Těmto tématům jsou věnovány i speciální kapitoly. Provozovací...
Autor a interpret hudebního díla jako subjekty autorskoprávních vztahů v procesu vzniku a exploatace autorského díla
Kletenský, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Resumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...
Kolektivní správa autorských práv k dílům hudebním v českém právu
Matějičný, Tomáš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Předmětem této práce je kolektivní správa hudebních děl v České republice. Autorské právo je samostatným druhem oblasti nazývané právo duševního vlastnictví a jeho cílem je ochrana autorských děl. Nehmotná povaha těchto děl je pak důvodem jejich snížené možnosti ochrany samotnými autory. To je také důvod, proč se autoři začali sdružovat za účelem společné ochrany jejich práv a začali zakládat kolektivní správce. Díky nim mohou lépe ochraňovat svá práva a prosazovat společné zájmy. Při plnění této činnosti jednají kolektivní správci vlastním jménem avšak na účet zastupovaných autorů. Kolektivní správci zastupují zejména dva druhy majetkových práv- mechanická práva (rozmnožování, pronájem, atd.) a provozovací práva (koncerty, reprodukovaná hudba atd.). Díky celosvětovému boomu internetového pirátství příjmy z mechanických práv na počátku 21. století drasticky klesly. V souladu s tímto trendem klesl i význam mechanických práv v jejich původní podobě. Díky tomu je obsah této práce zaměřen spíše na provozovací práva, která jsou spojena se sdělováním děl veřejnosti. Význam mechanických práv se přesouvá na internet a promítá se i v rámci tzv. náhradních odměn vybíraných v souvislosti s výkonem práva na pořízení rozmnoženiny pro osobní potřebu. Těmto tématům jsou věnovány i speciální kapitoly. Provozovací...
Komparace výtvarných děl s hudební tvorbou skladatele Luboše Fišera
Kůsová, Lenka ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností skladatele Luboše Fišera, jeho vybranými skladbami v komparaci s uměleckými díly. Práce je rozdělená na dva celky. V první části se věnujeme obecným uměleckým tendencím 60. let. Přiblížíme nejvýznamnější směry a osobnosti, které v této době tvořili. Dáme do souvislostí českou hudební, výtvarnou a literární scénu šedesátých let, což byly roky vrcholné tvorby Luboše Fišera. Druhá část práce se podrobněji věnuje rozboru pěti Fišerových skladeb, které byly v šedesátých letech zkomponovány. Jedná se o skladbu Ruce (1961), Patnáct listů podle Dürerovy Apokalypsy (1965), Caprichos (1966), Double (1969) a Nářek nad zkázou města Ur (1970). Rozbor těchto skladeb je založen buď na komparaci skladeb s inspiračními zdroji (Albrecht Dürer: Apokalypsa, Francisco Goya: Caprichos, sumerský text Nářek nad zkázou města Ur), nebo na komparaci použité kompoziční metody skladby a výtvarného díla (Double), či je proveden jen s pomocí sémantického hlediska (Ruce). Cílem této práce je přiblížení významného českého skladatele Luboše Fišera širší veřejnosti prostřednictvím jeho skladeb. Tato práce by v budoucnu mohla přispět k sepsání skladatelovy monografie nebo k častější interpretaci jeho skladeb.
Hudební dílo a jeho právní ochrana - aktuální otázky
Jakubíček, Petr ; Spirit, Michal (vedoucí práce) ; Boháček, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá platným autorským právem na území České republiky ve vztahu k hudebnímu dílu a jeho právní ochraně. Práce se zaměřuje na konkrétní ustanovení autorského zákona týkající se autora, výkonného umělce a výrobce zvukového záznamu. Autor dále vykresluje aktuální problematiku internetového pirátství v oblasti populární hudby. V závěru je hodnocen stav a účinnost autorskoprávní úpravy v dnešní rozvinuté informační společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.