Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza herních časopisů Level a Score a jejich vlivu na lokální vývojářskou scénu
Bartlová, Natálie ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jakým způsobem se věnují herní časopisy Level a Score české a slovenské vývojářské scéně. Práce využívá smíšeného výzkumu, kombinuje obsahovou kvantitativní analýzu s polostrukturovanými rozhovory. Výzkum vychází ze dvou hypotéz, a to, že časopis Level se bude věnovat domácí vývojářské scéně více než Score, a že bude obsahovat méně reklam než Score. Praktické části předchází část teoretická, která se zabývá herní žurnalistikou a jejím propojením s herním průmyslem i hráčskou komunitou. Nastíněna je také historie herních časopisů u nás, s důrazem na analyzované časopisy Level a Score. Nechybí ani kapitola o domácí vývojářské scéně, která objasňuje lokální problematiku této práce. Hlavními úskalími jsou finance, nedostatek formálního vzdělání a celkově náročnost práce ve videoherním průmyslu. Součástí kapitoly je však také pohled na problémy tohoto průmyslu v celosvětovém měřítku. V rámci praktické části je představena metodologie i výběrový vzorek, který tvoří náhodně vybraná čísla z obou časopisů, která byla vydána v roce 2020. Kvantitativní analýza i následné rozhovory s šéfredaktory obou časopisů prokázaly platnost obou hypotéz. Diskuse nad výsledky a závěr práce vysvětlují, proč se Level více věnuje domácím vývojářům, a naznačuje, jak by mohl vypadat další...
Recepce a hodnocení českých počítačových her v herním časopise Level
Pepř, Tadeáš ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasík, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje recepci počítačových her vyvíjených studii sídlícími v České republice v recenzích publikovaných v herním časopise Level, a to v období od jeho založení v roce 1995. V teoretické rovině vymezuje základní kontexty vývoje herní žurnalistiky jako takové se zaměřením na české publikace, zmapuje základní historický vývoj časopisu Level a zmapuje kompletní seznam recenzí her vyvinutých českými studii v dosud vydaných číslech časopisu. Výzkumná část práce se pak zaměřuje na kvalitativní aspekty jednotlivých textů, konkrétně v korpusu 10 recenzí se zaměřením na vývoj recepce v průběhu let. Cílem je zjistit, jakým způsobem, a do jaké míry může recepci konkrétních titulů ovlivňovat to, že vznikly v České republice, a jak se tyto aspekty přijetí vyvíjely od roku 1995 až do současnosti. Výběr textů tedy reflektuje potřebu sledování vývoje v čase a jednotlivé recenze dělí, pokud možno pravidelný časový interval.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.