Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Application of Friction Stir Welding in Aircraft Structures
Šrubař, Martin ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Aluminium alloys series 2XXX and 7XXX are not normally considered weldable by traditional methods. They are widely used as a part of aerospace structures. The common practise joining technology is riveting. Emerging technology of friction stir welding (FSW) has shown promising results in welding of these alloys. In this thesis we have investigated application of FSW technology in aircraft structures mainly as substitution of riveting on stringer reinforced panels. Manufacturing process steps were determined and further optimisation procedures were suggested. Knowledge base for setting basic welding parameters has been created and comparison of a sample of riveting and FSW technologies on a simple final element method model sample was examined in order to identify differences in stress distribution character in the riveted and FS welded samples.
Nekonveční metody svařování tvářených slitin hořčíku
Klimčáková, Kateřina ; Mrňa, Libor (oponent) ; Doležal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení možností svařování tvářených slitin hořčíku konvenčními i nekonvenčními metodami. Byly k dispozici tvářené slitiny hořčíku AZ31, AZ61, ZE10 a ZE41, které byly svařeny metodami Friction Stir Welding, pulzním pevnolátkovým a kontinuálním vláknovým laserem. Byl hodnocen vliv jednotlivých metod na mikrostrukturu a základní mechanické vlastnosti svarových spojů. Ke studiu bylo využito metod světelné a rastrovací elektronové mikroskopie, zkoušky tahem a měření mikrotvrdosti dle Vickerse. Z výsledků experimentu lze konstatovat, že z hlediska zachování meze pevnosti je nejvhodnější svařování metodou Friction Stir Welding. Z porovnání mikrostruktury a základních mechanických vlastností vyplývá, že pro svařování hořčíkových slitin je vhodnější kontinuální vláknový laser. V literatuře nebyly informace o svařování metodou FSW slitin skupiny ZE uvedeny, podobná situace nastává v případě svařovaných plechů o tloušťce 0,8 mm a 1,6 mm.
Nekonveční metody svařování tvářených slitin hořčíku
Klimčáková, Kateřina ; Mrňa, Libor (oponent) ; Doležal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení možností svařování tvářených slitin hořčíku konvenčními i nekonvenčními metodami. Byly k dispozici tvářené slitiny hořčíku AZ31, AZ61, ZE10 a ZE41, které byly svařeny metodami Friction Stir Welding, pulzním pevnolátkovým a kontinuálním vláknovým laserem. Byl hodnocen vliv jednotlivých metod na mikrostrukturu a základní mechanické vlastnosti svarových spojů. Ke studiu bylo využito metod světelné a rastrovací elektronové mikroskopie, zkoušky tahem a měření mikrotvrdosti dle Vickerse. Z výsledků experimentu lze konstatovat, že z hlediska zachování meze pevnosti je nejvhodnější svařování metodou Friction Stir Welding. Z porovnání mikrostruktury a základních mechanických vlastností vyplývá, že pro svařování hořčíkových slitin je vhodnější kontinuální vláknový laser. V literatuře nebyly informace o svařování metodou FSW slitin skupiny ZE uvedeny, podobná situace nastává v případě svařovaných plechů o tloušťce 0,8 mm a 1,6 mm.
Application of Friction Stir Welding in Aircraft Structures
Šrubař, Martin ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Aluminium alloys series 2XXX and 7XXX are not normally considered weldable by traditional methods. They are widely used as a part of aerospace structures. The common practise joining technology is riveting. Emerging technology of friction stir welding (FSW) has shown promising results in welding of these alloys. In this thesis we have investigated application of FSW technology in aircraft structures mainly as substitution of riveting on stringer reinforced panels. Manufacturing process steps were determined and further optimisation procedures were suggested. Knowledge base for setting basic welding parameters has been created and comparison of a sample of riveting and FSW technologies on a simple final element method model sample was examined in order to identify differences in stress distribution character in the riveted and FS welded samples.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.