Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Use of Audiovisual Teaching Aids in the Teaching of French Language
Bielková, Soňa ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o využití audiovizuálních pomůcek ve výuce francouzského jazyka. Cílem práce je poukázat na dostupnost a různorodost audiovizuálních dokumentů, které jsou přístupné zejména na Internetu. Práce se nejdřív zabývá definicí a charakteristikou některých pojmů z oblasti audiovizuálního vzdělávání a využitím audiovizuálních pomůcek pro aktivity spojené s poslechem s porozuměním. V závěru práce jsou popsané některé nekonvenční formy audiovizuálního vzdělávání a internetové zdroje, které se zapojení audiovizuálních materiálů do výuky francouzského jazyka věnují. Tyto zdroje mohou také sloužit jako inspirace pro vyučující francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA výuka cizího jazyka, audiovizuální dokument, francouzský jazyk, poslech s porozuměním
Mediální výchova ve výuce cizích jazyků v českých školách
Svítilová, Tereza ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá průřezovým tématem mediální výchova (MV) a jeho zařazením do výuky cizích jazyků v českých školách. Cílem práce je zjistit, jaké je teoretické ukotvení tohoto propojení v kurikulárních dokumentech platných v ČR, tedy v RVP a ŠVP, a dále, jak toto spojení vypadá v praxi. Z toho důvodu byli osloveni učitelé základních, středních odborných škol a gymnázií, kteří se účastnili kvalitativních rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit jednak podvědomí učitelů o MV, jakým způsobem MV do své výuky zařazují a kterých metod k tomu využívají. Žáci těchto škol pak byli osloveni formou dotazníku, který zjišťoval, zda studenti považují MV za přínosnou, jaká média ve výuce využívají a která témata by je v souvislosti s MV zajímala. Sekundárním cílem bylo zjistit, jaké jsou zvyklosti žáků ve vztahu k cizojazyčným médiím. Z analýzy RVP vyplynulo, že školy nemají povinnost zařazovat MV do cizích jazyků, ani z hlediska Doporučených očekávaných výstupů nebyly nalezeny okruhy, které by bylo nutné zařadit do cizích jazyků. Nicméně analýzou ŠVP bylo zjištěno, že školy MV zpravidla integrují do velkého počtu předmětů, jsou jimi i cizí jazyky. O konkrétní podobě rozhoduje pedagog - bylo prokázáno, že jeho postoj vůči MV je dán zejména třemi faktory - aprobací, věkem a osobním zájmem o mediální...
Možnosti využití jazykových portfolií ve výuce německého jazyka na středních školách
Botlík, Tomáš ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce "Možnosti využití jazykových portfolií při výuce německého jazyka na středních školách" teoretické části věnuje okolnostem vzniku portfolia, souvisejícím dokumentům a jednotlivým složkám portfolia. Praktická část práce je orientována na konkrétní možnosti využití portfolia ve výuce a především na aktivity podporující portfolio První se teoretická část věnuje Evropskému jazykovému portfoliu, jeho historii a rámcovým vzdělávacím programům a školním vzdělávacím plánům. Druhá je pozornost věnovaná jazykovému pasu, tedy jednotlivým oddílům. V této části se práce zabývá také motivací a interkulturní kompetencí, které jsou pro portfolio velmi důležité. Třetí oddíl se věnuje jednotlivým strategiím učení se cizího jazyka a procesu jejich osvojování. Poslední část teoretické části je věnovaná dokumentům a aktivitám, které s JP přímo souvisí (například Strategie celoživotního učení a program Erasmus+). Praktická část je založena na analýze situace na konkrétní škole a rozebírá konkrétní aktivity podporující výuku cizího jazyka, respektive němčiny s ohledem na posílení využití
Výuka cizího jazyka v mateřské škole
KLABANOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Výuka cizího jazyka v mateřské škole" se zabývá cizojazyčným vzděláváním v předškolním věku a jeho vlivem na cizojazyčné vzdělávání na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k předškolnímu dítěti, vývojovým specifikům předškolního dítěte, významu řeči a vývoji verbálních schopností, vzniku bilingvismu a jeho rizikům. Dále shrnuje názory odborníků na ranou výuku cizího jazyka, upozorňuje na úskalí, která se mohou při cizojazyčném vzdělávání v předškolním věku objevit a v neposlední řadě se zaměřuje na vhodné metody a formy výuky cizího jazyka v mateřské škole. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli pedagogové základních a mateřských škol. Cílem bylo zjistit, jak se výuka cizího jazyka v předškolním věku promítá do cizojazyčného vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jestli pedagogové vnímají tuto aktivitu jako efektivní. Dále bylo zjišťováno, zda jsou v preprimárním cizojazyčném vzdělávání zajištěny takové podmínky, aby tato iniciativa mohla být efektivní.
Prvé zkušenosti katedry informačního inženýrství na PEF ČZU v Praze s navazujícím magisterským studiem Aplikovaná informatika v angličtině
Klimešová, Dana ; Merunka, V. ; Pergl, R. ; Toman, P. ; Vaníček, J. ; Veselý, I. ; Vrana, I.
Příspěvek informuje o navazujícím magisterském studiu Aplikovaná informatika na PEF ČZU Praha v anglickém jazyce a o prvých zkušenostech katedry s touto výukou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.