Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
In-class pronunciation of Czech secondary school English teachers
Fischer, Ondřej ; Skarnitzl, Radek (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tato práce zkoumá výslovnost českých středoškolských učitelů angličtiny ve vyučovacích hodinách v souvislosti s mezinárodní debatou o cílech a vzorech výuky anglické výslovnosti. Teoretická část práce stručně popisuje fenomén cizineckého přízvuku, jeho sociolingvistický význam a faktory ovlivňující jeho míru. Následně vymezuje segmentální a suprasegmentální aspekty anglické výslovnosti relevantní pro český cizinecký přízvuk a pojednává o vybraných akcentech angličtiny z hlediska jejich statutu v očích nerodilých mluvčích a z hlediska jejich vhodnosti coby vzorů výslovnosti. Základem naší studie je poslechová analýza výslovnosti založená na nahrávkách řeči deseti českých středoškolských učitelů angličtiny, pořízených s pomocí klopového mikrofonu přímo ve vyučování na čtyřech českých středních školách - dvou v Praze a dvou v Opavě. Výsledky této analýzy jsou porovnávány s výsledky dotazníků zaměřených na přesvědčení a postoje těchto učitelů týkající se výuky výslovnosti. Z našich poznatků vyplývá, že zatímco fonémy /r/, /w/ a /θ/ realizují čeští učitelé standardním způsobem bez potíží, standardní výslovnost /ð/ a /æ/ si žáci zřejmě obvykle nemohou osvojit pouze poslechem výslovnosti učitele. Míra vázání a podíl /ə/ mírně předčily očekávání, avšak splývavá asimilace na hranicích slov se v řeči českých...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.