Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpracování vybrané terminologie při analýze silničních nehod
Tokař, Stanislav ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou terminologie užívané v soudně-inženýrské praxi při analýze silničních nehod (ASN). Jedná se o definování pojmů popisujících specifické znalecké zkoumání v oblasti ASN jakými jsou možnost odvrácení střetu a možnost zabránění střetu. Dále se práce zaměřuje na terminologii užívanou v oblastech úzce spojených s ASN jako je řešení případů páchání trestné činnosti v oboru pojištění motorových vozidel z pohledu technického znalce. V této oblasti jsou řešené pojmy rozsah poškození, charakter poškození, korespondence poškození a technická přijatelnost nehodového děje vzájemně propojeny v určitý metodický postup, který může posloužit, jako pomůcka pro znalce při řešení takových případů. Zpracovány jsou i vybrané pojmy z technicko-právní oblasti, se kterými se znalci často setkávají, přitom neexistuje jednotný přístup pro jejich hodnocení z technického pohledu. Zde se jedná o možnosti stanovení hranice náhlé změny rychlosti jízdy a náhlé změny směru jízdy vozidla.
Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím
Běloušková, Kristina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím se zabývá interpretací právních rozhodnutí k nehodám s nedáním přednosti v jízdě. Hlavním cílem této práce je najítí zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací. Před samotnou analýzou 230 soudních rozhodnutí je provedeno měření na odhad vzdálenosti a rychlosti, neboť to úzce souvisí s předností v jízdě. V rámci teoretické části práce je charakterizovaná přednost v jízdě, postavení znalce v trestním řízení, silniční předpisy, sankce a faktory, které nás během řízení ovlivňují. Analytická část čerpá z 230 soudních rozhodnutí a 5 znaleckých posudků poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Závěr analytické části je najití zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací.
Technický výklad vybraných ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích
Stáňa, Ivo ; Vondrouš, Pavel (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá příčinami silničních dopravních nehod a jejich následky. V úvodní části jsou vymezeny základní pojmy spojené s dopravními nehodami, jejich klasifikací a statistickou evidencí. Další část tvoří analýza dlouhodobých statistických údajů o dopravních nehodách v České republice za období roků 1996 až 2015, jejímž cílem je vyhodnocení celkového počtu dopravních nehod, jejich příčin a následků. Výsledky analýzy jsou porovnány s ostatními Evropskými státy případně státy sdruženými v OECD. V rámci teoretické části je na základě statistické analýzy proveden právní výklad vybraných pojmů zákona o silničním provozu jako příčin dopravních nehod a chronologický přehled stěžejní judikatury, která se k nim vztahuje. Dále jsou tyto vybrané pojmy vyloženy technicky. Závěr práce tvoří aplikace právního a technického výkladu na případech reálných dopravních nehod v případových studiích, s cílem nalézt hranici mezi právním a technickým výkladem nehodového děje a odůvodnit neoddělitelnost těchto výkladů.
Technický výklad vybraných ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích
Stáňa, Ivo ; Vondrouš, Pavel (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá příčinami silničních dopravních nehod a jejich následky. V úvodní části jsou vymezeny základní pojmy spojené s dopravními nehodami, jejich klasifikací a statistickou evidencí. Další část tvoří analýza dlouhodobých statistických údajů o dopravních nehodách v České republice za období roků 1996 až 2015, jejímž cílem je vyhodnocení celkového počtu dopravních nehod, jejich příčin a následků. Výsledky analýzy jsou porovnány s ostatními Evropskými státy případně státy sdruženými v OECD. V rámci teoretické části je na základě statistické analýzy proveden právní výklad vybraných pojmů zákona o silničním provozu jako příčin dopravních nehod a chronologický přehled stěžejní judikatury, která se k nim vztahuje. Dále jsou tyto vybrané pojmy vyloženy technicky. Závěr práce tvoří aplikace právního a technického výkladu na případech reálných dopravních nehod v případových studiích, s cílem nalézt hranici mezi právním a technickým výkladem nehodového děje a odůvodnit neoddělitelnost těchto výkladů.
Zpracování vybrané terminologie při analýze silničních nehod
Tokař, Stanislav ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou terminologie užívané v soudně-inženýrské praxi při analýze silničních nehod (ASN). Jedná se o definování pojmů popisujících specifické znalecké zkoumání v oblasti ASN jakými jsou možnost odvrácení střetu a možnost zabránění střetu. Dále se práce zaměřuje na terminologii užívanou v oblastech úzce spojených s ASN jako je řešení případů páchání trestné činnosti v oboru pojištění motorových vozidel z pohledu technického znalce. V této oblasti jsou řešené pojmy rozsah poškození, charakter poškození, korespondence poškození a technická přijatelnost nehodového děje vzájemně propojeny v určitý metodický postup, který může posloužit, jako pomůcka pro znalce při řešení takových případů. Zpracovány jsou i vybrané pojmy z technicko-právní oblasti, se kterými se znalci často setkávají, přitom neexistuje jednotný přístup pro jejich hodnocení z technického pohledu. Zde se jedná o možnosti stanovení hranice náhlé změny rychlosti jízdy a náhlé změny směru jízdy vozidla.
Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím
Běloušková, Kristina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím se zabývá interpretací právních rozhodnutí k nehodám s nedáním přednosti v jízdě. Hlavním cílem této práce je najítí zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací. Před samotnou analýzou 230 soudních rozhodnutí je provedeno měření na odhad vzdálenosti a rychlosti, neboť to úzce souvisí s předností v jízdě. V rámci teoretické části práce je charakterizovaná přednost v jízdě, postavení znalce v trestním řízení, silniční předpisy, sankce a faktory, které nás během řízení ovlivňují. Analytická část čerpá z 230 soudních rozhodnutí a 5 znaleckých posudků poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Závěr analytické části je najití zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.