Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role empatie v etickém jednání
Novák, Lukáš ; Matějek, Jaromír (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent)
Již před více než 200 lety David Hume spolu se svým současníkem Adamem Smithem postulovali, že etické jednání člověka vychází především z jakéhosi "morálního citu". Zjednodušeně řečeno oba mají za to, že to jsou vášně, co určuje jednání. Hume dokonce říká že: "rozum je a má být otrokem vášní" (…). Je možné, že tímto výrokem spolu s dalšími probudil z dogmatického spánku jednoho z největších filozofů všech dob Immanuela Kanta, který po dlouhém bádání dochází k závěru, že rozum a nikoli vášně určuje jednání. Resp. že rozum je s to určovat jednání nezávisle na vášních. K řešení otázky, jaká je role mravního citu v etickém jednání mohou významně přispět poznatky současné vědy. Při jejich rozboru využijeme metod analýzy, syntézy a komparace. Cílem této práce bude za pomoci empirických věd reflektovat, jaký je vztah empatie, mravního citu a etického jednání a tím přispět k řešení složité otázky, která trápila filozofy a teology od nepaměti, k otázce, jaký je vztah rozumu, vášní a etického jednání. Klíčová slova Kant Immanuel, Hume David, empatie, etické jednání, prosociální chování, svobodná vůle, filozofie mysli, etika, kognitivní věda, neurověda, psychologie, fMRI, sympatie, soucit, mentalizace, teorie mysli, poruchy osobnosti
Role empatie v etickém jednání
Novák, Lukáš ; Matějek, Jaromír (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent)
Již před více než 200 lety David Hume spolu se svým současníkem Adamem Smithem postulovali, že etické jednání člověka vychází především z jakéhosi "morálního citu". Zjednodušeně řečeno oba mají za to, že to jsou vášně, co určuje jednání. Hume dokonce říká že: "rozum je a má být otrokem vášní" (…). Je možné, že tímto výrokem spolu s dalšími probudil z dogmatického spánku jednoho z největších filozofů všech dob Immanuela Kanta, který po dlouhém bádání dochází k závěru, že rozum a nikoli vášně určuje jednání. Resp. že rozum je s to určovat jednání nezávisle na vášních. K řešení otázky, jaká je role mravního citu v etickém jednání mohou významně přispět poznatky současné vědy. Při jejich rozboru využijeme metod analýzy, syntézy a komparace. Cílem této práce bude za pomoci empirických věd reflektovat, jaký je vztah empatie, mravního citu a etického jednání a tím přispět k řešení složité otázky, která trápila filozofy a teology od nepaměti, k otázce, jaký je vztah rozumu, vášní a etického jednání. Klíčová slova Kant Immanuel, Hume David, empatie, etické jednání, prosociální chování, svobodná vůle, filozofie mysli, etika, kognitivní věda, neurověda, psychologie, fMRI, sympatie, soucit, mentalizace, teorie mysli, poruchy osobnosti
Etický kodex a profesionální role policisty
KREIM, Vítězslav
Práce bude koncipována jako komparace etických zásad při práci policie. V teoretické části bude shrnut dosavadní systém etických zásad obsažených v etickém kodexu policisty a jeho uplatnění v realitě policejní práce. Bude využito globálních pojetí významu etiky jako praktické filozofie k tomu, aby v praktické části došlo k vyjádření stavu a významu práce policie: Pomáhat a chránit. Pro vypracování své bakalářské práce použiji metodu dotazníku a případové studie pro objasnění naplnění role policie v každodennosti našeho života.
Etický kodex a jeho všeobecné uplatnění
VONDRÁŠEK, Petr
Bakalářská práce Etický kodex a jeho všeobecné uplatnění se zaměřuje na tématiku etických kodexů ve vztahu jejich uplatnění v praxi. Cílem je revize pohledu soudobé společnosti na to, zda je existence etických kodexů pro současného člověka záležitostí stále aktuální nebo pouze formální. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů spolu s uvedením historického a náboženského pozadí vývoje etiky. V praktické části je na základě dotazníkového šetření proveden výzkum, zaměřený na vnímání potřeby a aktuálnosti etického kodexu na pracovišti.
Etika v podnikání (Firemní etika společnosti GE Money)
Kuchaříková, Hana ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Vypracovala: Hana Kuchaříková Název Diplomové práce: Etika podnikání Podtitul Diplomové práce: Firemní etika společnosti Ge Money, a. s. Diplomová práce Název školy: Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta managementu Vysoké školy ekonomické v Praze Vedoucí práce: doc. JUDr. Dr Jan Hejda Vydáno v Praze dne 5.6.2012 Počet stran: 93 Cíl práce: Charakterizovat společnost Ge Money Bank, a. s., seznámit se s jejím etickým kodexem. Následně popsat chování zaměstnanců této společnosti a zjistit jak dodržují pravidla etického chování v praxi. A porovnáme s etickým jednáním zaměstnanců mimo bankovní sektor. Pro komparaci byla vybrána společnost IBM. Metoda: komparace, pozorování, neformální rozhovory, deskripce Výsledky: V rámci práce bylo zjištěno, že ani společnost, která má velmi dobře vypracovaný etický kodex, není schopna naplnit jeho podstatu v praxi. Ačkoliv jsou zaměstnanci důkladně proškoleni, nedodržují mnohá pravidla stanovená tímto kodexem. Bylo zjištěno mnoho případů, kdy dochází k jeho porušování a následně navrhnuta opatření, která by mohla vést k jejich, alespoň částečnému odstranění. V rámci srovnání se společností IBM, bylo zjištěno, že stav firemní etiky je u obou společností velmi podobný. Klíčová slova: etické kodexy, bankovní kodexy, zaměstnanci či pracovníci, etické jednání, Velikosti písma: Times New Roman 12
Aspekty etického jednání klientů Doléčovacího centra Prevent v kontextu budování jejich nové identity.
KOREŠ, Jiří
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na proces změny jednání a postojů u klientů, kteří prošli léčbou ze závislosti. Zaměřuji se na etické aspekty těchto změn a jejich vývoj v kontextu budování nové identity klientů. Analyzuji prostředí a služby ve kterých ke změnám dochází, přístupy k léčbě a modely závislostí jako ovlivňující faktory změn. Dále se zabývám pojetím utváření identity ve výzkumu M. Brožové jako procesem změny po léčbě v komunitách a léčebnách. V závěru zkoumám pojetí etiky a jejích součástí jako východiska pro možnost definovat znaky etického jednání v tématech respondentů. Praktická část je sondou do procesu vývoje jednání a postojů u klientů v Doléčovacím centru Prevent. V úvodu představím metody výzkumu, výběr oblastí, výzkumný vzorek a postupy práce. Dále jsou uvedeny jednotlivé rozhovory s respondenty včetně interpretace jednání na pozadí rovin lidské praxe a interpretace změn jednání. V rozhovorech se zaměřuji na vnímání změny samotnými klienty, na jejich představy o svobodě a životních hodnotách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.