Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekobabo, raď! aneb Ekoporandeství v České republice
Havlínová, Zuzana ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kulich, Jiří (oponent)
x Abstrakt Práce se v první části stručně zabývá vznikem a účelem ekoporadenství jako společenské instituce ve světě i na území ČSFR a České republiky. V empirické části popisuje datový soubor, jímž jsou dotazy návštěvníků českých a moravských ekoporaden za jeden rok. Dále podrobně rozebírá a popisuje metodiku a následné provedení klasifikace více než 9 000 dotazů. Výsledná kategorizovaná struktura dotazů je následně několika způsoby detailně analyzována. Výtěžkem analyticko-syntetického procesu jsou poznatky ohledně oblastí zájmu tazatelů v ochraně přírody a krajiny, životního prostředí a v každodenním životě včetně frekvenčního rozvržení. Analýza se snaží odhalit i skutečné motivace tazatelů a jejich bezprostřední subjektivní nebo objektivní popud. Může tedy posloužit jako podklad pro střednědobé koncepce samotných poraden ve zvyšování jejich kompetence i v osvětové činnosti, ale i pro strategicko-politické rozhodování o rozvoji ekoporadenství v ČR obecně. Výsledky ukazují, že ekoporadny slouží jako účinný preventivní nástroj politiky životního prostředí, protože je využívají lidé převážně z ochranářských a ekologických důvodů. Lze proto vyvozovat, že odborné ekoporadenství může vést ke snížení nákladů na likvidaci negativních dopadů lidské činnosti na životní prostředí a být jedním z trvale účinných...
Význam environmentální výuky poskytované NP Podyjí ve venkovských školách
Peřinková, Veronika
Diplomová práce analyzuje význam výukových programů a environmetální osvěty na venkovských základních školách. Práce se soustředí na identifikaci problémů a jejich nápravu v rámci výukových programů a materiálů poskytovaných Správou NP Podyjí. V práci je použita komparativní metoda, metoda dotazníkového šetření, SWOT analýza a vyhodnocení pomocí vybraných statistických metod. Z dosažených výsledků lze konstatovat, že environmentální výuka poskytovaná NP Podyjí, je významným přínosem pro vzdělání žáků na vybraných školách. Další výsledky poukazují na nedostatek výukových programů pro 2. stupeň základních škol a nedostatečné zajištění materiálů pro návštěvy NP Podyjí bez průvodců. Na základě získaných výstupů lze nyní navrhnout konkrétní formy doplnění environmentálních programů a materiálů pro uvedené kategorie příjemců.
Ekobabo, raď! aneb Ekoporandeství v České republice
Havlínová, Zuzana ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kulich, Jiří (oponent)
x Abstrakt Práce se v první části stručně zabývá vznikem a účelem ekoporadenství jako společenské instituce ve světě i na území ČSFR a České republiky. V empirické části popisuje datový soubor, jímž jsou dotazy návštěvníků českých a moravských ekoporaden za jeden rok. Dále podrobně rozebírá a popisuje metodiku a následné provedení klasifikace více než 9 000 dotazů. Výsledná kategorizovaná struktura dotazů je následně několika způsoby detailně analyzována. Výtěžkem analyticko-syntetického procesu jsou poznatky ohledně oblastí zájmu tazatelů v ochraně přírody a krajiny, životního prostředí a v každodenním životě včetně frekvenčního rozvržení. Analýza se snaží odhalit i skutečné motivace tazatelů a jejich bezprostřední subjektivní nebo objektivní popud. Může tedy posloužit jako podklad pro střednědobé koncepce samotných poraden ve zvyšování jejich kompetence i v osvětové činnosti, ale i pro strategicko-politické rozhodování o rozvoji ekoporadenství v ČR obecně. Výsledky ukazují, že ekoporadny slouží jako účinný preventivní nástroj politiky životního prostředí, protože je využívají lidé převážně z ochranářských a ekologických důvodů. Lze proto vyvozovat, že odborné ekoporadenství může vést ke snížení nákladů na likvidaci negativních dopadů lidské činnosti na životní prostředí a být jedním z trvale účinných...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.