Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klikový mechanismus čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Doležal, Jakub ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh ocelové ojnice letadlového motoru Walter Mikron III C výrobce Parma-technik s.r.o., která by mohla být alternativou stávající ojnice z hliníkové slitiny. Před samotným řešením konstrukce je vypracována rešerše letadlových motorů a ojnic spolu s nastíněním problematiky výpočtu dynamického namáhání klikového mechanismu. V praktické části práce je analyzována konstrukce klikového mechanismu, na který navazuje výpočet jeho dynamického namáhání, a to jak analyticky, tak 1D simulací v prostředí software GT-Suite Cranktrain. Pevnostní kontrola stávající ojnice je provedena analytickým výpočtem, který je ověřen pevnostní MKP analýzou v software Ansys Workbench, přičemž oba přístupy vyhodnocují jak napjatost ojnice, tak únavovou bezpečnost. Podobným způsobem je navržena a vyhodnocena ocelová ojnice ve dvou provedeních, s dříkem ve tvaru I a H. Výstupem práce je výrobní dokumentace obou variant ojnice.
Vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru
Charvát, Adam ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru v oblasti hlavních ložisek v závislosti na úrovni diskretizace použitých těles. Jsou srovnány čtyři varianty výpočtového modelu klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System softwaru SIMDRIVE 3D z hlediska zatížení hlavních ložisek. Na základě získaných zatížení je provedena pevnostní analýza bloku sériového motoru 1,5 MPI řady EA211 výrobce ŠKODA AUTO včetně vlivu předpětí při montáži hlavy válců a ložiskových vík. K vyhodnocení je proveden výpočet únavové životnosti a výsledné součinitele bezpečnosti v oblasti konstrukčních zápichů na spodní straně bloku motoru jsou porovnány.
Vyvážení tříválcového traktorového motoru
Přeslička, Jaroslav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou vyvážení daného klikového mechanismu. V úvodní části je řešena kinematika klikového mechanismu. Dále se text zabývá dynamikou klikového mechanismu s využitím bodového výpočtového modelu a možnostmi jeho vyvážení. Tento zjednodušený model je pak využit při analytickém výpočtu daného mechanismu. Výsledky analytického výpočtu jsou srovnány s výsledky získanými prostřednictvím MBS. Následně je provedena jednoduchá optimalizace vyvážení. V poslední části je provedena analýza minimálních vzdáleností mezi vybranými součástmi mechanismu. V závěru je posouzeno vyvážení mechanismu a navrženo jeho jednoduché zlepšení, zhodnoceny jsou i výsledky analýzy minimálních vzdáleností.
Vypínání válců zážehového motoru
Fridrichová, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá technologií vypínání válců, která umožňuje snížení spotřeby paliva a emisí. V první části jsou shrnuty možnosti aplikace vypínání válců a možné výhody plynoucí z kombinace s jinými technologiemi. Dále práce obsahuje konstrukční návrhy ventilových rozvodů dvou systémů vypínání válců pro řadový čtyřválcový motor a výsledky dynamických simulací jeho klikového mechanismu.
Vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru
Charvát, Adam ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru v oblasti hlavních ložisek v závislosti na úrovni diskretizace použitých těles. Jsou srovnány čtyři varianty výpočtového modelu klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System softwaru SIMDRIVE 3D z hlediska zatížení hlavních ložisek. Na základě získaných zatížení je provedena pevnostní analýza bloku sériového motoru 1,5 MPI řady EA211 výrobce ŠKODA AUTO včetně vlivu předpětí při montáži hlavy válců a ložiskových vík. K vyhodnocení je proveden výpočet únavové životnosti a výsledné součinitele bezpečnosti v oblasti konstrukčních zápichů na spodní straně bloku motoru jsou porovnány.
Vypínání válců zážehového motoru
Fridrichová, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá technologií vypínání válců, která umožňuje snížení spotřeby paliva a emisí. V první části jsou shrnuty možnosti aplikace vypínání válců a možné výhody plynoucí z kombinace s jinými technologiemi. Dále práce obsahuje konstrukční návrhy ventilových rozvodů dvou systémů vypínání válců pro řadový čtyřválcový motor a výsledky dynamických simulací jeho klikového mechanismu.
Vyvážení tříválcového traktorového motoru
Přeslička, Jaroslav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou vyvážení daného klikového mechanismu. V úvodní části je řešena kinematika klikového mechanismu. Dále se text zabývá dynamikou klikového mechanismu s využitím bodového výpočtového modelu a možnostmi jeho vyvážení. Tento zjednodušený model je pak využit při analytickém výpočtu daného mechanismu. Výsledky analytického výpočtu jsou srovnány s výsledky získanými prostřednictvím MBS. Následně je provedena jednoduchá optimalizace vyvážení. V poslední části je provedena analýza minimálních vzdáleností mezi vybranými součástmi mechanismu. V závěru je posouzeno vyvážení mechanismu a navrženo jeho jednoduché zlepšení, zhodnoceny jsou i výsledky analýzy minimálních vzdáleností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.